Take a fresh look at your lifestyle.

تعریف رپرتاژ آگهی و تاثیری که در رتبه سایت ها دارد

تعریف رپرتاژ آگهی و تاثیری که در رتبه سایت ها دارد

رپرتاژ خبری یکی از پرکاربردترین و بهترین روش های تبلیغات در اینترنت است و برای ییشرفت در سئوی سایت نیز خیلی مفید است. اگر در موتور جستجوگر گوگل به دنبال روشهای جدید بهینه سازی سایت و پیشرفت در سئوی سایت باشید، به تازگی در سایتهای آموزش سئو و سایتهای تبلیغاتی پیشنهاد استفاده از رپورتاژ خبری یا همان آگهی رپرتاژ را مشاهده خواهید کرد.

 

آگهی رپرتاژ

معنی رپورتاژ

رپرتاژ یا رپورتاژ در اصل یک کلمه فرانسوی است که به صورت “reportage” نوشته میشود. که از کلمه ریپورت گرفته شده است و معنی آن گزارش یا شرح جریان امر است. بنابراین معنی رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری را در حوزه سئو سایت و تبلیغات اینترنتی میتوان به عنوان یک مصاحبه یا گزارشی برای معرفی کردن برندها و یا اشخاص مختلف در سایتهای خبری دانست. و در اصل به صورت یک خبر تبلیغاتی است که معمولا در سایتهای خبری منتشر میشود.

تاثیر رپورتاژ در برندسازی

کاربرد دیگر رپورتاژ خبری یا همان آگهی رپورتاژ در حوزه برندینگ است و یکی از بهترین و تاثیرگذارترین روش ها در برندسازی و تبلیغات اینترنتی محسوب میشود. خیلی از بزرگترین و قوی ترین برندها در جهان برای معرفی کردن خدمات و یا محصولات جدید خود از رپورتاژ خبری استفاده میکنند. دلیل اصلی تاثیر گذاری بالای رپورتاژ خبری این است که به نوعی یک تبلیغات غیر مستقیم محسوب میشود. بدین معنی که مخاطبان با مشاهده این نوع تبلیغات اعتماد بیشتری به صحت نوشتاری متن خواهند داشت و آن مطلب را با اشتیاق بیشتری مطالعه خواهند کرد. در واقع رپورتاژ خبری یک خبر تبلیغاتی است، اما برای جذب مخاطب بیشتر در قالب یک گزارش، مصاحبه و یا مقاله در سایتهای خبری پر بازدید منتشر میشود. این خبر میتواند از یک عنوان جذاب، یک متن در چند پارگراف پنجاه تا صد کلمه ای، یک یا چند عکس و کلمات کلیدی هایپرلینک شده تشکیل شود.

رپرتاژ خبری

نکات مهمی درباره روش تبلیغاتی رپورتاژ خبری

اولین نکته ای که باید در این روش به آن توجه ویژه ای داشت محتوای خبر است. برای درج این متن باید به نوع مخاطب وبسایت منتشر کننده رپرتاژ خبری توجه کرد و خبر را متناسب با سلیقه مخاطبان تهیه و منتشر کرد. چرا که با این کار تاثیر گذاری بیشتری بر مخاطبان خود خواهید گذاشت. دوم اینکه سعی کنید رپورتاژ خبری را در سایتهای خبری و خبرگزاری های معتبر و پر بازدید منتشر کنید تا کارایی آن چند برابر شود. چرا که با این کار اعتبار سایت و برند شما نیز تقویت شده و در نهایت به بالا رفتن رتبه سایت شما منجر خواهد شد.

سومین نکته این است که برای تهیه خبر رپرتاژی و یک خبر تبلیغاتی مناسب سعی کنید از متخصصان این امر بهره کافی را ببرید. اشخاصی که میتوانند برای تهیه این گزارش به شما یاری برسانند شامل یک تیم متخصص که دارای خبرگزاری حرفه ای است ، متخصص سئو ، مشاور برندینگ و مشاور بازاریابی هستند.

رپرتاژ خبری چگونه باعث ارتقاء رتبه سایت ها در گوگل میشود؟

مهمترین عاملی که استفاده از رپرتاژ خبری باعث بالا رفتن رتبه سایتها میشود این است که برای تهیه رپرتاژ خبری لازم هست از یک تا سه کلمه کلیدی در متن به کار گرفته شود و آن کلمات را به سایت مورد نظر لینک دهیم، چنانچه این لینک ها قالبیت فالو داشته باشند، کارایی لازم را خواهند داشت. برای توضیح بیشتر در این رابطه باید بدانید که در الگوریتم های جدید گوگل، وجود لینک های فالو در قالب یک متن مناسب که سایتهای پر بازدید و معتبر آن را منتشر میکنند تاثیر بسیار زیادی در ارتقاء رتبه سایتها دارد. از عوامل دیگر باید به این نکته توجه کنیم که رپرتاژ خبری فقط یک روش تبلیغاتی نیست که برای مدت محدودی مورد استفاده قرار بگیرد. بلکه این مطلب در قالب یک خبر مفید به صورت مادام العمر در سایتها خواهد ماند، بنابراین تاثیر آن بر روی سئوی سایتها بسیار زیاد خواهد بود.

اهمیت لینک در سایتهای دانشگاهی

همانطور که قبلا در تعریف رپورتاژ خبری گفته شد، وجود لینکهای فالو یکی از مهمترین عوامل در ایجاد یک قالب محتوای مناسب است. در سایتهای دانشگاهی نیز وجود این لینک ها میتواند کمک بسیار زیادی در ارتقاء کیفیت سایت و بهبود سئوی آن ها داشته باشد. و با هایپرلینک کردن کلید واژه های مرتبط با محتوای سایتهای دانشگاهی، و قرار دادن این لینک ها در متن رپرتاژ خبری، تاثیر بسیار زیادی در ارتقاء کیفی سایتهای دانشگاهی خواهد داشت.

رپرتاژ خبری در چه سایت هایی تاثیر بیشتری دارد ؟

بیشترین تاثیر بک لینک از رپرتاژ خبری در سایت های دانشگاهی – دولتی – سایتهای مرجع و تخصصی در زمینه مرتبط با محتوای سایت شما می باشد.

نظرات بسته شده است.