Take a fresh look at your lifestyle.

بررسی عوامل مؤثر در محبوبیت برند شکلات کیت کت

مطمئناً شما هم مثل من با شنیدن نام شکلات کیت کت بسته بندی قرمزی را در ذهن تان مجسم می کنید که ویفر تردی با روکش شکلاتی داخل آن قرار گرفته است، زیرا کیت کت یک برند جهانی و معروف شکلات است که در سال ۱۹۳۵ در انگلستان راه اندازی شد. لازم به ذکر است که کیت کت در سال ۱۹۸۸ توسط برند نستله خریداری شده است، اما کیت کت کماکان به عنوان یک برند مستقل شکلات در بین مصرف کنندگان شناخته می شود.

در سال ۲۰۱۴ شکلات کیت کت به عنوان تأثیرگذارترین شکلات موجود شناخته شد ولی سوال اینجاست که محبوبیت برند کیت کت ناشی از چیست و این برند چگونه توانست به چنین موفقیتی دست یابد؟ زیرا گاهی یک اشتباه کوچک در بازاریابی می تواند سرنوشت یک برند یا کارخانه را تغییر دهد. برای پاسخ به این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

عوامل مؤثر در محبوبیت برند شکلات کیت کت

۱- داشتن شعار تبلیغاتی مؤثر و ماندگار

می توان گفت شعار ساده و به یادماندنی شکلات کیت کت  (Have a Break, Have a Kit Kat) تأثیر بسزایی در برقراری یک ارتباط مؤثر با طرفداران آن داشته است. در واقع داشتن یک شعار به ظاهر ساده اما جذاب راز محبوبیت برند کیت کت و ورود آن به میان وعده ها است. شکلات کیت کت با چاپ کردن این شعار روی بسته بندی تک تک شکلات های خود و همچنین انتشار آن در تمام تبلیغات آنلاین خود، آن را در ذهن مردم نهادینه کرده است. در حقیقت امروزه نام شکلات کیت کت کاملاً با این شعار در هم تنیده شده است. از این رو بسیاری از افراد با شنیدن نام کیت کت این شعار را در ذهن خود مرور می کنند.

نتیجه گیری: می توان گفت داشتن یک شعار به ظاهر ساده اما معنادار می تواند تأثیر بسزایی بر نفوذ در ذهن و قلب مشتری و محبوبیت برند داشته باشد، بنابراین در انتخاب شعار تبلیغاتی محصولات خود با دقت عمل کنید.

شعار تبلیغاتی مؤثر یکی از رموز محبوبیت برند شکلات کیت کت

۲- نوآوری در محصول با ارائه طعم های خاص به بازار

کیت کت با ارائه طعم های خاص و منحصربه فرد شکلات به بازار سعی کرده است ذائقه های مختلفی را تحت پوشش قرار دهد. این نوآوری در محصول باعث شده است که روزبه روز محبوبیت این برند افزایش یابد و بر طرفداران این شکلات افزوده شود. از این رو فیلم های مختلفی در مورد شکلات کیت کت در یوتیوب موجود است. محبوبیت این برند شکلات باعث شده است که بسیاری از هنرمندان معروف نیز هنگام تست طعم های جدید شکلات کیت کت ویدئوهایی را تهیه کرده و در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنند. این امر به خودی خود گام مؤثری در پیشبرد تبلیغات این شکلات است.

نتیجه گیری: می توان گفت نوآوری در محصول یکی از مؤثرترین رموز موفقیت و محبوبیت یک برند است. از سوی دیگر رسانه های اجتماعی نیز نقش مؤثری در پیشبرد استراتژی های بازاریابی یک برند دارند. در حقیقت رسانه های اجتماعی یکی از مؤثرترین ابزارهای تبلیغات هستند.

نوآوری در محصول شکلات کیت کت

۳- بازاریابی لحظه ای و تعامل با مصرف کنندگان در فضای مجازی و به وسیله ابزارهای دیجیتال

همان گونه که می دانید میلیون ها نفر از مردم سراسر جهان کانال ها و شبکه های اجتماعی برند محبوب خود را دنبال می کنند، زیرا این کار به آنها کمک می کند تا در جریان کامل اخبار و به روز رسانی های برند محبوب خود باشند. شکلات کیت کت نیز از قدرت و تأثیرگذاری شبکه های دیجیتال و رسانه های اجتماعی در جذب مشتری و افزایش محبوبیت برند خود بهره می برد. این برند شکلات در رسانه های اجتماعی خود از عواطف و احساسات مردم به نفع برند خودش استفاده می کند.

رئیس نستله و برند جهانی کیت کت کریستین درایبرگ  از این استراتژی به نام بازاریابی لحظه ای یاد می کند. از نظر او زمانی که برندها در تعامل با سایر برندها و مصرف کنندگان آنلاین قرار می گیرند بهترین زمان برای استفاده از خلاقیت است. استفاده از محتوای طنزآمیز یکی از روش های خلاقانه بازاریابی است که می تواند تأثیر شگفت انگیزی بر رشد و توسعه برندها داشته باشد. محتوای طنزآمیز معمولاً بازخورد مثبت و کشش رسانه ای قوی دارد، اما این نکته را فراموش نکنید که استفاده از محتوای طنزآمیز باید به گونه ای باشد که به وجهه برند آسیبی وارد نکند.

نتیجه گیری: انسان ها موجودات اجتماعی هستند و علاقه زیادی به تعامل و برخورد دوستانه دارند، بنابراین تعامل سازنده با مخاطبان در رسانه های اجتماعی و به کارگیری خلاقیت نقش مؤثری در محبوبیت برند دارد.

۴- خلاقیت در تعامل دیجیتالی شکلات کیت کت با برندهای دیگر

پس از کسب محبوبیت، برند کیت کت تلاش خود را برای موفقیت بیشتر در زمینه دیجیتال متوقف نکرد. از این رو در اواخر سال ۲۰۱۳ شکلات کیت کت به دنبال برندی برای همکاری می گشت تا به کمک هم ایده های خلاقانه بازاریابی را عملی کنند. در این میان گوگل برای معرفی سیستم عامل اندروید نسخه ۴.۴ خود پیشنهاد همکاری به شکلات کیت کت داد. به این ترتیب شکلات کیت کت با طرح اندروید طراحی شد. دلیل گوگل برای این پیشنهاد همکاری این بود که مهندسان گوگل عاشق شکلات کیت کت بودند.

همین همکاری گام مؤثری برای محبوبیت برند شکلات کیت کت شد. پس از معرفی سیستم اندروید بیش از ۵۰ میلیون شکلات کیت کت در ۱۹ کشور جهان فروخته شد. امروزه هنوز هم شکلات کیت کت با انرژی به فعالیت های دیجیتالی خود ادامه می دهد و با میلیون ها کاربر در سراسر جهان در تعامل است.

نتیجه گیری: تعامل و همکاری با سایر برندها یک راه حل استراتژیک برای تعامل با مخاطبان جدید است. اجرای کمپین های خلاقانه می تواند یکی از راه های موفقیت برندها باشد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.