Take a fresh look at your lifestyle.

سیب و انگور ارومیه برندسازی شد

سیب و انگور ارومیه برندسازی شد

 

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: محصول سیب و انگور ارومیه قابلیت ثبت نشان جغرافیایی را دارا بوده و ثبت می‌شود.

به گزارش ایسنا، «علی حضرتی» در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات سال گذشته اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در این مدت بررسی و شناسائی هشت برند برتر آذربایجان‌غربی در حوزه صنعت، معدن و تجارت انجام و برندهای فوق به وزارت متبوع معرفی شد که پس از بررسی اعلام شد که محصول سیب و انگور ارومیه قابلیت ثبت نشان جغرافیایی را دارا است.

وی افزود: در این رابطه پس از مشخص شدن محصولات فوق، اقداماتی به‌منظور ثبت نشان جغرافیایی محصولات فوق صورت پذیرفت و مدارک و مستندات نیز به وزارت خانه ارسال شد و نسبت به ثبت نهائی این دو محصول اقدام می‌شود.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات مراکز پژوهشی این اداره گفت: در سال گذشته شناسائی واحدهای برتر خدمات فنی و مهندسی دارای پروانه بهره‌برداری به‌منظور ارتباط و شناسائی واحدهای پژوهشی توسط این واحدها و ارتباط این مراکز با سازمان صورت گرفت.

 

سیب و انگور ارومیه برندسازی شد

 

وی به بیان اقدامات این اداره در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه پرداخت و خاطرنشان کرد: در سال ۹۵، برنامه‌ریزی به‌منظور تشکیل شورای ارتباط صنعت و دانشگاه و تهیه پیش‌نویس آن صورت گرفت و برنامه‌ریزی و مکاتبه با ادارات شهرستانی با هدف شناسایی و انعقاد تفام‌نامه با دانشگاه‌های مهم ۱۷ شهرستان استان انجام شد.

حضرتی از انعقاد تفاهم‌نامه‌های آموزشی و پژوهشی با دانشگاه‌های صنعتی ارومیه، آزاد ارومیه، مهاباد و بوکان و پیرانشهر و مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب خبر داد و گفت: علاوه‌بر آن، برنامه‌ریزی برای اجرایی کردن بند س ماده ۳۱ قانون رفع موانع تولید با همکاری دانشگاه‌های سراسری و صنعتی ارومیه صورت گرفت.

وی اظهار کرد: پارسال بازدید و عارضه‌یابی واحدهای ایران پاش، ساحل اتحاد، صنعت افزار کارا، پودر ماد صنعت، پتروشیمی ارومیه و آترا ارتوپد به همراه هیئت علمی دانشگاه صنعتی ارومیه برای اجرایی کردن بند س ماده ۳۱ قانون رفع موانع تولید انجام شد.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: از سوی دیگر در سال ۹۵، نشست ارتباط صنعت و دانشگاه با حضور روساء و معاونین دانشگاه‌های استان، اساتید دانشگاه، مقامات وزارت متبوع و کارآفرینان برتر استان برگزار شد.

وی از انعقاد چهار قرارداد تحقیقاتی پژوهشی مابین دانشگاه صنعتی ارومیه و واحدهای صنعتی ایران پاش، ساحل اتحاد و آترا ارتوپد خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای گسترش ارتباطات صنعت و دانشگاه و اجرای بند س ماده ۳۱ قانون رفع موانع تولید صورت پذیرفت.

حضرتی افزود: از سوی دیگر انعقاد سه قرارداد تحقیقاتی و پژوهشی فیمابین دانشگاه سراسری و واحدهای صنعتی شامل کارخانه قند، آفتاب آذربایجان و پاکدیس ارومیه به‌منظور گسترش ارتباطات صنعت و دانشگاه و اجرای بند س ماده ۳۱ قانون رفع موانع تولید انجام شد.

وی ابلاغ طرح‌های فرصت مطالعاتی، پسا دکتری، حمایت از پایان نامه‌ها و فاجد به شهرستان‌ها جهت شناسایی واحدهای متقاضی در سال ۹۵ و ایجاد بانک اطلاعاتی واحدهای متقاضی و ابلاغ به وزارت متبوع را از سایر اقدامات سال گذشته عنوان کرد.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: علاوه‌بر آن، موضوعات پژوهشی در قالب موضوعات پایان‌نامه دانشگاه‌ها احصاء شد.

 

منبع: ایسنا

نظرات بسته شده است.