Take a fresh look at your lifestyle.

چگونه به ارزش برند خود واقعیت ببخشید؟ Brand Value

” برندینگ شناسایی چیزهایی که به دنبال آن هستید و آوردن آن‌ها به زندگی است.”

نویسنده این جمله معروف ناشناس است، اما به راحتی می توان آن را به هر شخصی نسبت داد که با موفقیت در ایجاد و توسعه یک برند همکاری داشته است.
این جمله در واقع برند را از ابعاد ملموس آن مانند نام و لوگو به سمت و سویی سوق می‌دهد که توسط کارکنان، سفیر برند و اجرای موفق کاراکتر برند تعریف می‌شود. امروزه برندها به طور فزاینده‌ای خواهان اطمینان از این موضوع هستند که همه جنبه های برند از نام و لوگو تا کارکنان و مصرف کنندگان، در چهارچوب اخلاق، تاثیرگزار بوده و ارزش برند افزایش پیدا کند.

اما چگونه برندها می‌توانند اطمینان پیدا کنند که اجزای لازم برای ارزشمند بودن در زندگی روزمره افراد را دارا هستند؟
brand value
برند را اولویت اصلی خود قرار داده و به آینده‌ی آن فکر کنید
وقتی صحبت از برند می‌شود، ایرادی ندارد اگر اکنون ندانید که برندتان چه مفهومی را قرار است منتقل کند. اما یافتن این موضوع باید اولویت اصلی شما باشد. سعی کنید حتما در این زمینه اینده نگر باشید و فقط به وضعیت حال حاضر خود اکتفا نکنید.
به زودی خواهید دید که تقریبا همه جنبه‌های برند در پروسه پیشرفت و توسعه کارتان تکمیل خواهد شد. پس باید بدانید که برندتان چگونه قرار است با مشتریان ارتباط برقرار کند. از خودتان بپرسید که چه ویژگی خاصی را در برند مد نظر دارید و سپس آن را با اهداف بلند مدت برندتان تطبیق دهید.

ارزش ها را بر اساس خصوصیات شخصی بنا کنید
اینکه شما خواهان چه چیزی هستید، چگونه رفتار می‌کنید و چه چیز برایتان مهم است، همگی ویژگی‌های شخصی هستند که در هنگام توسعه و تکامل استراتژی برند، به عنوان اساس ارزش گذاری برند فعالیت می‌کنند.
این عناصر می‌توانند در کنار هم باشند، چرا که هدف مشخصی را تامین می‌کنند. مانند قطعات یک پازل که در نهایت تصویر یک شخص و یا در این حالت، تصویر یک برند را می‌سازند. بنابراین زمانی که می‌خواهید ارزش پایه برای ساخت برندتان را ایجاد کنید، باید بدانید کدام ویژگی، شخصیت برند را توصیف می‌کند. سپس مهم ترین آن را به عنوان استراتژی توسعه برند خود در نظر بگیرید. این همان چیزی است که به برندتان واقعیت می‌بخشد.

به کارکنان خود ارزش بدهید
کارکنان شما مهم ترین حاملان برند شما هستند. این افراد کاملا در دید عموم هستند و قابلیت قدرت‌مند ساختن و یا تضعیف برندتان در دستان آن‌هاست.
بنابراین جایگاه برند و آموزش آن را باید در زودترین زمان ممکن آغاز کنید. اینگونه از همان ابتدا بذر برند کاشته شده و این زمان را دارید تا ویزگی های اصلی برند به تدریج جوانه زده و رشد کنند. با اینکار همه‌ی ابعاد برندتان به خوبی شکوفا خواهد شد.

نویسنده: مهدیس سپاهی

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.