Take a fresh look at your lifestyle.

علت تغییر این روزهای رتبه سایت‌ها در گوگل چیست؟

دو روزی است که نتایج گوگل بیش از قبل ناپایدار شده‌اند و اولین حدس من در این مورد بروزرسانی بزرگی در هسته الگوریتم‌ بود. شاید مهم‌ترین دلیلش این است که شاهد تغییراتی در حیطه‌های مختلفی بودیم و صرفا جابه‌جایی رتبه‌ها محدود به یک زبان یا یک صنعت نبود.

مسئله را که در توییتر با بررسی اکانت‌های John Mueller و  Gary Illyes داشتم به این مسئله برخورد کردم که ظاهرا گوگل تغییراتی در هسته الگوریتم ایجاد کرده است اما هنوز آن را مثل دیگر آپدیت‌ها تایید نکرده است. اما همانطور که می‌بینیم، Gary Illyes نام «Fredd» را به این بروزرسانی نسبت داده است.

این آپدیت باعث ایجاد تغییرات زیادی در نتایج جست‌وجو شده است؛‌ به‌طوری که نمودار سرویس‌های Algoro و SerpMetrics، تغییرات زیادی را نمایش می‌دهند:

الگورو

سرپ‌متریکس:

پیروی ایجاد این تغییرات در نتایج و افت بازدید صدها سایت، گمانه‌زنی‌های جامعه سئو آغاز شده است و برخی این تغییرات را به فیلتر پنگوئن ربط می‌دهند. گرچه دور از ذهن نیست!! چون اکثر سایت‌هایی که دچار افت رتبه شده‌اند بک‌لینک‌های نسبتا اسپمی داشته‌اند. البته من فکر می‌کنم که این تغییرات صرفا مربوط به یک فیلتر نیست و مطمئناا محتوا را هم در بر گرفته است.

مثل همیشه در نظر داشته باشید که یکی از دلایلی که گوگل این آپدیت‌ها را اطلاع‌رسانی و تایید نمی‌کند این است که هنوز به کارکرد صحیح آنها اعتماد ندارد و ممکن است مثل ده‌ها آپدیتی که حذف شدند (اصطلاحا Roll-Back) شدند، حذف شود. روز به روز تصمیم‌گیری و محاسبه کیفیت محتواها و یک سایت برای گوگل سخت‌تر می‌شود و مطمئنا در این پروسه آزمون و خطاهای فراوانی را شاهد خواهیم بود.

آیا شما هم در طی چند روز گذشته در میزان بازدید و رتبه‌های سایتتان تغییری را احساس کرده‌اید؟ آن را با ما به اشتراک بگذارید تا در مورد تاثیر این آپدیت برروی نتایج فارسی بیشتر مطلع شویم.

نظرات بسته شده است.