Take a fresh look at your lifestyle.

ایده های نوین، پلی به سوی فروش بیشتر

پیشنهادات تبلیغاتی، تکنیکی کوتاه مدت و محدود است که با هدف معرفی و فروش بیشتر محصولات از سوی شرکت ها ارائه می شوند.

در شرایط پیچیده و بعضا بد اقتصادی، شرکت های کوچک و متوسط یا نام های تجاری به دنبال تثبیت موقعیت خود در بازار هستند و با هدف افزایش فروش و رقابت پذیری و دست یافتن به چشم انداز تعیین شده دست به اقدامات مختلفی می زنند که از آن جمله می توان به ارائه تخفیفات و ترفند های فروش بیشتر اشاره کرد.

در چنین شرایطی، تولید و عرضه محصول با کیفیت به تنهایی کافی نیست و برای تبلیغات بهتر، شرکت نیاز به ایده های جانبی و موثری دارد. پیدا کردن راه حل هایی از این دست ساده نیست و معیار هایی مثل هزینه ای که به شرکت تحمیل می کند، ارزش برند و شرایط بازار را باید مدنظر داشت.

به عنوان مثال، کاهش مستقیم قیمت، ممکن است تصویر نام تجاری را در نگاه مشتریان مخدوش کند یا اینکه تبلیغات و وعده های فریبنده، موجب ناامیدی مشتریان شرکت شود. در اینجا به ارائه چند ایده می پردازیم که به شرکت ها کمک می کند مشتریان جدیدی پیدا کنند و فروش خود را افزایش دهند.

۱- کاهش مستقیم قیمت

شرکت ها می توانند در یک دوره محدود، قیمت های خود را کاهش دهند. همه مشتریان می توانند از تخفیفات مستقیمی که برای خرید کالا و محصولات ارائه می دهید، بهره مند شوند. این اقدام معمولا  با هدف بازاریابی رقابتی انجام می شود که یک رقیب را از میدان بدر کند. در این مورد شرکت ها باید توجه داشته باشند که در تعیین تخفیفات و نرخ جدید، زیاده روی نکنند تا خشم مشتریان پیشین که محصول را با قیمت واقعی خریداری کرده اند برانگیخته نشود. برای جلوگیری از چنین وضعیتی بهتر است قیمت محصول را مستقیم کاهش ندهید، بلکه آن را با ارزش افزوده های بیشتر (مثلا پیشنهاد های ویژه یا به همراه بسته های نرم افزاری) به فروش برسانید.

۲- برگزاری مسابقه

گاهی شرکت ها در راستای افزایش فروش و جذب مشتریان بیشتر، مسابقه ترتیب می دهند تا به این بهانه ارتباط بیشتری با مشتریان برقرار کنند که این امر در فروش مستمر هم موثر است. معمولا روش اینگونه است که نام های تجاری برای شرکت دادن مشتریان در مسابقه حداقل خریدی را در نظر می گیرند. برگزاری مسابقه در شبکه های اجتماعی این روزها یکی از راه های جذاب برای افزایش مشتری است که باعث می شود طیف وسیعی از مردم با محصول و خدمات شما آشنا شوند.

۳- هدیه دادن

افراد معمولا هدیه هایی را که دریافت می کنند به خاطر می سپارند. هدیه های تبلیغاتی می تواند نمونه ای از محصول شرکت باشد یا یک هدیه تبلیغاتی مثل کیف مخصوص نگهداری کارت های ویزیتی باشد که با نام تجاری شرکت مزین شده است. این هدیه می تواند حتی بن خرید تخفیف دار در ازای میزان خرید معینی باشد.

۴- ارائه کارت وفاداری مشتری

با این روش شرکت ها مشتریان خود را ترغیب می کنند که دوباره از آنها خرید کنند. برای ترغیب مشتری، به آنها ضمانت دهید که با سقف خریدی مشخص یا خرید محصولی خاص می توانند از مشتریان وفادار شما باشند و از مزایای آن بهره مند شوند.

۵- برنامه ریزی برای مناسبت ها و هدف گرفتن مشتریان خاص

گاهی شرکت ها با هدف گرفتن تیپ یا قشر خاصی از مشتریان، محصول سفارشی عرضه می کنند یا برای رویداد های خاصی پیشنهادات ویژه می دهند. شرکت ها به عنوان مثال در بازه های زمانی که پیش بینی می کنند با کاهش فروش مواجه می شوند، تخفیف محدود در نشر می گیرند، یا مثلا بعضی از برند ها با ثبت تاریخ تولد مشتریان، در روز تولد آنها تخفیف مخصوصی قائل می شوند. یا برای کسانی که در جشنواره ها و مناسبت های به خصوصی شرکت می کنند، کوپن های تخفیف ارائه می دهند. نقاشی روی صورت کودکان هم ابزاری است که در همین راستا مورد استفاده فروشگاه ها قرار می گیرد.

۶- عرضه محصولات جانبی تبلیغاتی به فروشگاه ها

استند های تبلیغاتی، سمپل ها، تابلو های تبلیغاتی که در قفسه های فروشگاه برای جذب مشتری نصب می شوند، می توانند ترغیب کننده باشند. برخی شرکت ها خودشان نحوه چیدمان محصولات را در فروشگاه ها طراحی می کنند تا جذاب تر به نظر برسد.

۷- فروش رایگان

درج کلمه رایگان روی محصولات برای مشتری بار روانی مثبتی دارد. عبارت های تحویل رایگان، نصب رایگان، آموزش رایگان یا درج ۲۰درصد حجم رایگان روی بسته بندی ها ترغیب کننده است.  

۸- روش های پرداخت متفاوت

پذیرش انواع روش های پرداختی از سوی شرکت ارائه کننده محصول یا خدمات احتمالا مشتریان را جذب می کند. پرداخت اقساط، پرداخت تحت شرایط خاص موسسات اعتباری و غیره می تواند ترغیب کننده باشد.

۹- پاداش های پلکانی

برند ها می توانند با هدف افزایش فروش به صورت پلکانی برای مشتریان جایزه و تخفیف قائل شوند. به این صورت که هرچه بیشتر خرید کنند، از تخفیف بیشتری بهره مند شوند. در واقع براساس حجم خرید در هر پلکان، مشتری به درصدی از مبلغ خرید به عنوان پاداش دسترسی پیدا خواهد کرد.

۱۰- پیشنهادات مکمل و همکاری

در این روش شرکت ها با همکاری یکدیگر می توانند فروش خود را افزایش دهند. مثلا برند تولید کننده لوازم خانگی را تصور کنید که به همراه ماشین لباسشویی خود برند خاصی از پودر شست وشوی ماشین را پیشنهاد می کند. یا شرکتی که به مشتریان خود این امکان را می دهد که در ازای خرید محصولی بتوانند از محصولات تخفیف دار شرکت دیگری استفاده کنند.

۱۱- ارائه خدمات جانبی در زمان فروش

شرکت ها با ارائه لوازم جانبی در زمان فروش به همراه محصول می توانند به طرز قابل توجهی فروش خود را افزایش دهند. مثلا یک برند تولید کننده چاپگر های خانگی می تواند بسته های کارتریج محدودی را به همراه آن به صورت رایگان به مشتری تقدیم کند.

۱۲- ضمانت نامه های تکمیلی

با هدف تضمین کیفیت و اطمینان به مشتری در زمان خرید، برخی شرکت ها محصول خود را ضمانت می کنند. مثلا یک شرکت خودروسازی به ازای کیلومتر مسافتی که خودرو طی می کند، خدماتی را به صورت رایگان برایش در نظر می گیرد. مثلا شرکت هوندا، برای یک مدل از خودرو های خود یک میلیون کیلومتر موتور خودرو را ضمانت می کند.

۱۳- سیاست پس گرفتن و تعویض

شرکت هایی که ضمانت بازگشت پول در زمان محدود را به مشتری می دهند، نسبت به سایر رقبای خود در فروش موفق تر هستند. برخی  مشتریان از بی کیفیتی خریدشان واهمه دارند و شرکت با این کار می تواند اعتماد را در قبال مصرف مدت دار محصول به مشتری القا کند.

۱۴- حمل و نقل هوشمند

ایده استفاده از وسیله حمل و نقل و توزیع محصول به عنوان ابزاری برای تبلیغ هوشمندانه است. کامیون پخش و توزیع محصول می تواند یک رسانه ارتباطی باشد.

۱۵- پوستر های خلاقانه

هدف از بنر ها، پوستر ها و تابلو های تبلیغاتی دیده شدن است. بنابراین هرچه خلاقانه تر باشند، موثر تر واقع می شوند. شرکت ها سعی می کنند ایده های جدیدی را در تبلیغات به کار گیرند و به همین واسطه فروش خود را افزایش دهند.

۱۶- نسخه رایگان یا دمو

روشی که در فروش محصولات سنتی استفاده می شد، با کمی تغییر قابلیت استفاده در محصولات و خدمات جدید را نیز دارد. اگر محصولات شرکتی به گونه ای است که امکان استفاده آزمایشی آن برای مشتریان به طور رایگان وجود دارد، پیاده کردن این طرح می تواند موثر باشد. این روش نیاز به کمی خلاقیت دارد، برای مثال شما می توانید کاتالوگ محصولات خود را به رایگان برای مشتریان تان ارسال کرده یا فایل آن را برای شان ایمیل کنید.

۱۷- ارزش گذاری اجتماعی

اگر مشتریان شرکتی بدانند که برند موردنظر در قبال مسئولیت های اجتماعی از خود پایبندی نشان می دهد، برای خرید ترغیب خواهند شد. مثلا اختصاص دادن بخشی از درآمد های شرکت به امور خیریه و کمک های انسان دوستانه ارزش برند را به مشتری القا می کند و آنها در زمان خرید به انتخاب خود افتخار می کنند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.