Take a fresh look at your lifestyle.

آشنایی با تاثیرگذارترین و بهترین کمپین‌های تبلیغاتی سال ۲۰‍۱۶

همه ساله کمپین‌های تبلیغاتی مختلفی اجرا می‌شوند که تنها تعدادی محدودی از آن‌ها موفق می‌شوند به اهداف خود دست یابند. زیرا عوامل مختلفی در موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی تاثیرگذارند. که از جمله‌ی این عوامل می‌توان به انتخاب استراتژی صحیح، اثربخشی کمپین، تناسب نوع کمپین با محصولات برند و انتخاب رسانه‌ی درست اشاره کرد. هر چند هدف کمپین‌های تبلیغاتی معمولا جذب مشتری و افزایش فروش است. اما اجرای آن‌ها بر شکل‌گیری وجهه‌ی مثبتی از برند در ذهن مردم نیز تاثیرگذار است. در ادامه با چند نمونه از تاثیرگذارترین و بهترین کمپین‌های تبلیغاتی اجرا شده در سال ۲۰‍۱۶ آشنا می‌شویم.

چند نمونه از تاثیرگذارترین و بهترین کمپین‌های تبلیغاتی سال ۲۰‍۱۶

کمپین تبلیغاتی پودر لباسشویی آریل (Ariel)

همانگونه که می‌دانید در بیشتر کشورهای آسیایی و به ویژه هندوستان، خانم‌ها مسئول انجام ۹۵ درصد از کارهای خانه هستند که شستشوی لباس‌ها تنها یکی از این کارها است. با توجه به اینکه در عصر حاضر اکثر خانم‌ها نیز شاغل هستند، خانه‌داری به شغل دوم آن‌ها تبدیل شده است. از این رو هدف از کمپین شرکت آریل تشویق به مشارکت آقایان در انجام کارهای منزل با خانم‌ها بوده است. این شرکت به همکاری برندهای پوشاک جمله‌ای را به مارک لباس‌ها اضافه کرد که در آن ذکر شده بود که این لباس می‌تواند توسط خانم‌ها یا آقایان شسته شود. هشتگ مشخصی نیز برای به اشتراک‌گذاری تجربه‌ی آقایان از شستشوی لباس در نظر گرفته شد. بنابراین آقایان می‌توانستند از فرآیند لباس شستن خود فیلم گرفته و با هشتگ Share the Load در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

با توجه به آمار به دست آمده از اجرای این کمپین ۲۸ درصد از مردمی که با این کمپین مواجه شده بودند در آن شرکت کردند. همین امر نیز باعث دو برابر شدن میزان فروش محصولات این برند شد. از این رو فرهنگ‌سازی مثبت و موفقیت این کمپین باعث شد تا شرکت آریل بتواند یکی از بهترین کمپین‌های تبلیغاتی سال گذشته را به خود اختصاص دهد.

بهترین کمپین‌های تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی شرکت آریل با تشویق آقایان به مشارکت در انجام کارهای منزل و فرهنگ سازی مثبت توانست به یکی از بهترین کمپین‌های تبلیغاتی سال گذشته تبدیل شود.

کمپین تبلیغاتی برگر کینگ برای معرفی McWhopper

برگر کینگ و مک دونالد معروف‌ترین برندهای همبرگر جهان هستند. برگر کینگ به مناسبت روز جهانی صلح در سال گذشته به معرفی همبرگری ترکیبی از برگر کینگ و مک دونالد اقدام کرد. این کمپین کاملا برنامه‌ریزی شده بود. حالت‌های محتمل واکنش مردم و برند مک دونالد نیز پیش‌بینی شده بود. برگر کینگ سایتی اختصاصی برای کمپین تبلیغاتی خود طراحی کرده بود. از قبل نیز بیلبوردهای تبلیغاتی و توسعه‌ی این کمپین در رسانه‌های اجتماعی آماده به کار شده بودند. جالب است بدانید که حتی مغازه و لباس مخصوص کارکنان McWhopper نیز از قبل تهیه شده بودند تا در روز جهانی صلح به صورت کاملی معرفی شوند. هر چند این کمپین با مخالفت مک دونالد رو به رو شد اما بازخورد خوبی در رسانه‌های اجتماعی به ویژه فیس‌بوک و توییتر داشت. همین امر نیز باعث شد تا به یکی از بهترین کمپین‌های تبلیغاتی سال گذشته تبدیل شود.

McWhopper همبرگری ترکیبی از دو برند مک دونالد و برگر کینگ

کمپین تبلیغاتی موسسه هنری شیکاگو با عنوان  Van Gogh BnB

برای آشنایی با نمایشگاه آثار ون‌گوگ درشیکاگو، موسسه هنری شیکاگو با همکاری Airbnb اقدام به بازسازی اتاق خواب ون‌گوگ از روی نقاشی وی کردند. در حقیقت با بازسازی اتاق خواب ون‌گوگ این امکان برای عموم مردم فراهم شد تا در صورت تمایل از آن بازدید کرده و یا حداقل یک شب را در فضای موجود در نقاشی ون گوگ سپری کنند. برای این منظور اتاقی با فضاسازی موجود در نقاشی این نقاش معروف ساخته شد و تصویر آن در سایت‌ها قرار گرفت. اجرای این ایده با استقبال بی‌سابقه مردم رو به رو شد. فروش آنلاین بلیط این نمایشگاه رشد ۲۵۰ درصدی داشت و بیش از ۲۴۰۰۰۰ بازدیدکننده از موسسه هنری شیکاگو بازدید کردند. استقبال بی‌نظیر مردم و به اشتراک‌گذاری عکس‌های گرفته شده در این اتاق سبب شد تا این کمپین به یکی از بهترین کمپین‌های تبلیغاتی سال گذشته تبدیل شود.

بهترین کمپین‌های تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی موسسه هنری شیکاگو یکی از بهترین کمپین‌های تبلیغاتی سال گذشته

کمپین تبلیغاتی سینزبوریس با عنوان Starting the gift of reading at Christmas

در حقیقت می‌توان گفت که ایده‌ی این کمپین تبلیغاتی از اهمیت ارتباط والدین و فرزندان گرفته شده است. با توجه به این موضوع نیز که کودکان عاشق داستان هستند. سوپر مارکت‌های زنجیره‌ای سینزبوریس با همکاری نویسنده‌ی معروف جودیت کر (Judith Kerr) کتاب جدیدی را در این مرکز خرید به فروش رساندند. البته لازم به ذکر است که هنگام اجرای این کمپین اعلام شد که تمام درآمد حاصل از فروش این کتاب صرف برنامه‌های امور خیریه سواد آموزی به دانش‌آموزان انگلستانی خواهد شد.

جالب است بدانید که همزمان با فروش این کتاب، ویدئویی از آن توسط سوپرمارکت‌های سینزبوریس تهیه شده و در کانال‌های تلویزیونی این کشور پخش شد. محبوبیت این کمپین باعث شد که مدارس کشور این کتاب را جزو برنامه‌های درسی کودکان قرار دهند. از این رو در کمتر از یک ماه بیش از۴۵۰۰۰  نسخه از این کتاب به فروش رسید و مبلغی حدود ۱.۶ میلیون دلار برای کمک به آموزش کودکان نیازمند انگلستان فراهم شد. از این رو می‌توان گفت این کمپین یکی از تاثیرگذارترین کمپین‌های تبلیغاتی سال ۲۰۱۶ بوده است.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.