Take a fresh look at your lifestyle.

ماجرای تعطیلی برند داروگر و اخراج ۲ هزار کارگر آن چیست؟

ماجرای تعطیلی برند داروگر و اخراج ۲ هزار کارگر آن چیست؟

 

اخبار تعطیلی کارخانه داروگر در حالی منتشر شد که مسئولان داروگر این موضوع را انکار و اعلام کردند که به دلایل تعمیرات دستگاه‌ها و موقتا کارخانه تعطیل شده است.

 

چند روز پیش بود که اخباری راجع به تعطیلی موقت کارخانه داروگر در رسانه‌ها منتشر شد. این در حالی بود که مسئولان داروگر این موضوع را انکار و اعلام کردند که به دلایل تعمیرات دستگاه‌ها و موقتا کارخانه تعطیل شده است. همان روزها بود که رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تهران با تکذیب این خبر گفت: داروگر برند قدیمی کشور در تولید محصولات بهداشتی است و نه تنها تعطیل نشده بلکه تولید آن افزایش نیز داشته است!

اما صبح امروز تعدادی از کارگران کارخانه داروگر بدون هیچ اطلاع قبلی و به دلیل «بی انضباطی»! اخراج شدند.

 

ماجرای تعطیلی کارخانه داروگر چیست؟

امروز نگهبان کارخانه قدیمی و ۹۰ ساله داروگر بدون اطلاع قبلی، مانع ورود تعداد از کارگران به کارخانه شد. یکی از کارگرن اخراج شده کارخانه داروگر می‌گوید: «بعد از تعطیلات نوروزی در هفته گذشته بعد از میلاد امیر المومنین، برای اولین روز توانستیم سر کار برگردیم، اما از صبح امروز دوباره اجازه ورود به کارخانه به ما داده نمی‌شود.»

وی افزود: «مسئولان این کارخانه به دلیل فشار رسانه‌ای مجبور شدند از امروز کارگران خود را به صورت موردی و در دسته‌هایی چند ده نفری اخراج کنند. زیرا که آن‌ها نمی‌خواستند بگویند که کارخانه ورشکست شده است!»

این کارگر کارخانه داروگر ادامه داد: «کارخانه پلمب شده بود، اما طی روزهای اخیر و با توجه به توجه رسانه‌ها به موضوع تعطیلی کارخانه داروگر، پلمب این کارخانه شکسته شد و در حال حاضر نیز در حجم کمی تولید دارد.»

این کارگر بیان کرد: «صحبت هایی که مسئولان دولتی در رسانه‌ها درباره عدم تعطیلی این کارخانه‌ها مطرح می‌کنند حقیقت ندارد و حقیقت را باید از زبان کارگران اخراج شده شنید.»

 

ماجرای تعطیلی برند داروگر و اخراج 2 هزار کارگر آن چیست؟

 

روغن جهان هم تعطیل شد

این در حالی است که در راستای تعطیلی مجموعه داروگر، شرکت هایی مانند روغن جهان نیز که زیرمجموعه این شرکت بوده تعطیل شده اند.

یک فعال کارگری با اشاره به این موضوع گفت: ۲۰۰ کارگر از کارخانه جهان اخراج شده اند. جهان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین کارخانجات تولید روغن در ایران است.

حداقل ۲ هزار کارگر بیکار شدند

شرکت داروگر ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی فعال داشته است که به ازعان حبیبی رئیس شورای کارگران کارخانه داروگر، این کارخانه به دلیل بدهی پلمب است و با تعدیل‌های انجام شده حتی ۳۰ مراکز پخش خود را هم تعطیل کرده و امروز ۴۵۰ کارگر دارد.

کریمی، دبیرخانه کارگر استان قزوین نیز در همین ارتباط بیان کرده است: کارگران زیادی را از تولی پرس اخراج کرده اند، البته در کنار این واحد تولیدی ۶۰ شرکت دیگر هم هستند که حقوق کارگران را ۲ ماه تا یک ساله پرداخت می‌کنند. به اعتقاد ما نباید به دلایلی کارگران را پایان قرارداد کنند، زیرا همین امر مشکلات زیادی را برای آن‌ها به وجود آورده است.

تعطیلی «داروگر» و «روغن جهان» صحت ندارد

دقایقی پیش اما سلمان غلامیان، مسئول حقوقی شرکت داروگر ضمن تکذیب مجدد خبر تعطیلی این شرکت در مورد تعطیلی شرکت روغن جهان، اعلام کرد که چنین مسئله‌ای صحت ندارد و به زودی جذب ۱۰۰ نیروی جدید برای این شرکت در دستور کار است!

سلمان غلامیان گفت: با نشان دادن چهار فردی که در مقابل کارخانه تجمع کرده‌اند، نمی‌توان خبر تعطیلی کارخانه را پخش کرد. پیش از نوروز سال جاری بود که هفت نفر از کارگران شرکت به دلیل تخلفات انضباطی با احضاریه و طبق قانون از کار اخراج شدند. آیا کنار گذاشتن هفت نفر از حدود ۴۰۰۰ نیروی کار این شرکت به معنای تعطیلی است؟

غلامیان همچنین ضمن رد خبر تعطیلی شرکت روغن جهان، خاطرنشان کرد: پیش از نوروز بحث‌هایی در مورد تعدیل نیروی این شرکت در زنجان مطرح شد که ما قصد داشتیم با بروزرسانی تجهیزات خود بحث over hall را در دستور کار قرار دهیم که حتی این مسئله نیز با وساطت مسئولان انجام نشد. علاوه این باید اعلام کنم که این شرکت نه تنها در حال فعالیت بوده بلکه قصد سرمایه‌گذاری و توسعه دارد و به زودی نیز ۱۰۰ نیروی کاری جدید را جذب خواهد کرد.

با وجود منحل شدن ۳۰ مرکز پخش شرکت داروگر و بیکار شدن ۲ هزار کارگر، مسئولان کارخانه داروگر به عدم صحت این خبر پافشاری می‌کنند. در حالی که بعید به نظر می‌رسد با اخراج فقط ۷ کارگر آن هم به دلیل مشکل انضباطی، چنین جریان رسانه‌ای علیه داروگر به راه بیوفتد.

 

منبع: فردا نیوز

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.