Take a fresh look at your lifestyle.

لزوم یادگیری روشهای تقویت در نویسندگی برای پیشرفت یک برند

لزوم یادگیری روشهای تقویت در نویسندگی برای پیشرفت یک برند

 

در عصر حاضر که محتوا مهم‌ترین نقش را در بازاریابی دارد، توانایی تولید محتوای نوشتاری از مهم‌ترین مهارت‌های مورد نیاز یک رهبر کسب و کار است.

 

همان‌طور که می‌دانید اطلاعات با سرعت بالایی منتقل می‌شوند. توییت‌ها، پست‌های وبلاگ و عکس‌ها تنها چند ثانیه بعد از منتشر شدن میان میلیون‌ها نفر به اشتراک گذاشته می‌شوند. راحت بودن ارتباطات به همه این اجازه را می‌دهد که ایده‌ها و افکارشان را از طریق نوشتن به اشتراک بگذارند. درواقع شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام برای تسهیل گفتگوها ایجاد شده‌اند. نمی‌توان از همه انتظار داشت که هنگام به اشتراک گذاشتن عکس غذایشان اصول نوشتاری را رعایت کنند. اما استفاده از ادبیات عامیانه و ویرایش نشده برای پست‌های مرتبط با کسب‌و‌کار تاثیر خوبی روی مخاطب نخواهد گذاشت. نوشته‌هایی که متمرکز نباشند و به هیچ‌کدام از سوال‌های مخاطب پاسخ ندهند تنها وقت تلف کردن هستند. از طرفی راه‌هایی که شرکت‌ها برای برقراری رابطه از آن‌ها استفاده می‌کنند نیز به اندازه‌ی فعالیت‌های داخلی‌ در بالا بردن بهره‌وری شرکت موثر هستند. شما به‌عنوان یک رهبر باید برای راه‌های برقراری رابطه در میان کارمندانتان یک روش استاندارد تعریف کنید. درواقع شما باید شیوه‌ی نوشتاری خود را به‌گونه‌ای تقویت کنید که نشان دهد شما یک فرد تحصیل کرده، متفکر و دقیق هستید. برای اطلاع از راه‌های تقویت نویسندگی با ما همراه باشید.

 

تقویت نویسندگی

 

۱- بخوانید

۹۹ درصد رمان‌نویس‌ها معتقدند که خواندن یکی از دلایل اصلی تقویت مهارت نویسندگی است. همان‌طور که هر ورزشکاری برای یادگرفتن تکنیک‌ها باید بازی قهرمانان رشته خود را تماشا کند، هر نویسنده‌ای هم برای اینکه نوشتن را یاد بگیرد باید آثار نویسندگان بزرگ را مطالعه کند. چرخ زدن در دنیای مجازی و خواندن نوشته‌هایی که دوستان و آشنایان در شبکه‌های مجازی به اشتراک می‌گذارند هیچ چیز ارزشمندی را به شما یاد نمی‌دهد. در عوض سعی کنید با خواندن مقالات خبری که به خوبی ویرایش شده‌اند توانایی‌های نویسندگی خود را بالا ببرید. خواندن داستان نیز خلاقیت رهبران و کارمندان را افزایش می‌دهد. بنابراین با راه‌اندازی نشست‌های کتاب‌خوانی به‌صورت ماهیانه آن‌ها را به کتاب خواندن تشویق کنید.

۲- تمرین کنید

هیچ ورزشکار، سخنران، نوازنده و بازیگری بدون تمرین کردن نمی‌تواند مهارت‌های خود را افزایش دهد. رهبران کسب‌و‌کار فرصت‌های زیادی برای نوشتن و بازخورد گرفتن دارند. مقالات مرتبط با صنعت، پست‌های وبلاگ و دیگر محتواهایی که از سوی شما منتشر می‌شوند فرصت مناسبی برای تمرین در نویسندگی و افزایش نفوذ شما هستند. هرچقدر کیفیت محتوایی که تولید می‌کنید بالا رود مشتری‌های بیشتری نیز به سمت برند شما جذب خواهند شد. سعی کنید خودتان را برای نوشتن به چالش بکشید و هر ماه حداقل یک متن ۷۰۰ لغتی بنویسید. سپس از همکارانتان بخواهید که متن شما را از لحاظ نوشتاری و گرامری به‌دقت بررسی کنند و ایرادهای آن را به شما بگویند. سپس آن‌ها را از طریق پست‌های وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

مهارت در نوشتن

 

۳- یاد بگیرید

مدت زمان زیادی از یادگرفتن گرامرها و نکات نوشتاری گذشته است. شاید کمی سخت باشد که به یاد بیاورید در چه مواقعی باید از ویرگول استفاده کنید. بنابراین کمی زمان بگذارید و مهارت‌های نویسندگی خود را تقویت کنید. کتاب‌ها و منابع آنلاین بسیاری وجود دارند که در این زمینه به شما کمک می‌کنند. همچنین اگر می‌خواهید کتاب بنویسید بهتر است از کمک‌های یک مربی باتجربه بهره‌مند شوید.

مخاطبان شما هیچ علاقه‌ای به خواندن مطالب ویرایش نشده و غیر مفید ندارند. بنابراین خیلی مهم است که رهبران مهارت‌های نوشتاری خود را تقویت کنند. با یادگرفتن و تمرین کردن، محتوای ارزشمند تهیه کنید و مخاطبان خود را افزایش دهید.

 

منبع: زومیت

نظرات بسته شده است.