Take a fresh look at your lifestyle.

مانند کلاغ عمل کنید

کپی رایتینگ یکی از مشاغل کلیدی تبلیغات است که برای «افزایش اثرگذاری» تبلیغات به وجود آمده است.

وظیفه کپی رایتر، جست وجوی بهترین پاسخ برای این دو سوال اساسی است: در تبلیغات مان چه بگوییم و چگونه بگوییم. یکی از ویژگی های کلاغ ها که باعث معروفیت بیش از حد آنان شده، علاقه مندی به وسایل براق و جواهرآلات است. جالب است بدانید که کلاغ ها برای جذب جنس مخالف فلزات را در لانه خود جمع می کنند.

گویا شرط داشتن زیورآلات برای ازدواج در حیوانات نیز وجود دارد. سال های سال بحث دزدی فلزات براق توسط کلاغ ها مطرح بود اما کمتر کسی به چرایی ماجرا توجه می کرد.

در واقع داشتن زیورآلات به عنوان یک امتیاز برای جذب همسر در بین کلاغ ها رواج دارد. کلاغ های نر برای جذب جنس مخالف اقدام به جمع آوری فلزات و زیورآلات کرده و با دقت از آنها نگهداری می کنند. درواقع کلاغ ها جزو باهوش ترین حیوانات هستند و فلزات را همچون کلکسیونرها در لانه خود جمع آوری می کنند.

وی ادامه می دهد آنها از این فلزات برای جذب جنس مخالف استفاده می کنند و تا زمانی که چیز بهتر و قشنگ تری نیافته اند، آن فلز را در لانه نگه می دارند.

در امر کپی رایتینگ نیز لازم است مانند این حیوان عمل کرده و بهترین ها را نزد خود جمع آوری کنید و تا زمانی که نمونه بهتر آن را به دست نیاورده اید، بی خیال آن نشوید.

ایده

این ایده از شیوه کاری نویسنده این کتاب گرفته شده است. در اوایل کار نویسنده این کتاب، عملا هیچ ایده خاصی در ذهن  Andy Maslen وجود نداشت. با این حال وی تصمیم گرفت مطالب مفید در رابطه با کپی رایتینگ را گردآوری کند.

همین اقدام هم منجر به این شد تا وی بتواند مجموعه ای ارزشمند در این زمینه خلق کند که منجر به شهرت وی شد. با نگاهی دقیق عملا وی کار خاصی را انجام نداده است. او تنها بهترین ها را گردآوری کرد و توانست به موفقیت دست پیدا کند.

در این رابطه تمامی شرکت ها می توانند به این شیوه عمل کرده و سریعا رشد کنند. برای مثال فردی که مسلط به نرم افزار خاصی مانند فتوشاپ است می تواند طراحی های سایرین را مورد بررسی و نقد قرار دهد. برای مثال بگوید که برای طراحی به نمایش درآمده چه عملیات هایی پیاده شده و چه ایراداتی به آن وارد است.

با این اقدام وی اگرچه عملا خود کاری نکرده و طرحی را انجام نداده، بهترین ها را گردآوری و ایده ای جدید را روی آنها پیاده کرده است. بدون شک چنین اقدامی نگاه ها را به خود جلب خواهد کرد و باعث موفقیت فرد می شود.

درواقع کاری که نویسنده این کتاب انجام داده این است که وی یک پوشه برای بهترین ایده ها در زمینه کپی رایتینگ ایجاد کرده است. با این کار بعد از مدتی وی صاحب مجموعه ای از ایده های ناب در این زمینه شد که بدون شک خواندن آن برای هر شخصی بسیار جالب و کاربردی خواهد بود. به همین خاطر در زمینه کسب و کار و ایجاد مزیت رقابتی لازم نیست همواره کاری جدید انجام دهید بلکه می توانید با ایجاد خلاقیت  در زمینه کاری خود به موفقیت  دست پیدا کنید. تنها کافی است مانند کلاغ ، بهترین ها را برای خود گردآوری کنید.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– خود را در مقام خواننده قرار دهید تا ببینید که مطالب شما مورد توجه قرار خواهد گرفت یا خیر. حتی در این زمینه می توانید قبل از به چاپ رسیدن، آن را مورد آزمایش قرار دهید. در نهایت لازم است تا گردآوری شما به نحوی باشد که از نظر همگان منحصر به فرد و عالی به نظر برسد.

– استفاده از نوشته های دیگران خصوصا زمانی که نام وی ذکر شود ابدا مشکلی ندارد و کمتر موردی را می توان یافت که با این اقدام مجبور به رفتن به دادگاه شده باشد. به همین خاطر در صورت مشاهده ایده یا نوشته ای خوب لازم است در راستای گردآوری بهترین ها از آن استفاده کنید.

– بهترین گزینه همواره به معنی گران قیمت ترین آن نیست بلکه منظور کاربردی ترین آنهاست.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.