Take a fresh look at your lifestyle.

۷ نکته برای اینکه از تبلیغات خود نتیجه بهتری بگیرید / از دل برآید، بر دل نشیند

تبلیغ ریشه در زندگی اجتماعی انسان ها دارد و عملی است که در آن فروشنده یا تولیدکننده ای با انجام امری سعی می کند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند. این عمل با روش های گوناگونی انجام می شود. آگهی به مطالبی گفته می شود که از جانب فرد یا دستگاهی برای آگاه کردن عموم مردم تهیه و به روشی مناسب منتشر می شود. آگهی ها می توانند چاپی یا غیر چاپی باشند. همچنین از نظر مالکیت می توانند به دو گروه دولتی و غیردولتی تقسیم شوند. آگهی انحصار وراثت، ابلاغیه، احضاریه، آگهی مزایده و آگهی استخدام نمونه هایی از آگهی های دولتی هستند.

تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد، در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را این گونه تعریف کرده اند: نمایش دادن نام ها وعلائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایت های پربیننده اینترنت، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک کند. در فرآیند تهیه و اجرای تبلیغات اینترنتی، شرکت های تبلیغاتی، ناشران اینترنتی۱، تبلیغ دهندگان۲ درگیرند. رعایت کردن تعدادی نکات کلیدی و کاربردی به شما کمک می کند بتوانید مخاطب بیشتری به سمت محصول یا خدمات خود جذب کنید و در نتیجه تبلیغ موثرتری داشته باشید.

تبلیغ موثر یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند مخاطب را به  سوی محصول شما جذب کند. شاید تصور کنید انجام این کار کمی دشوار باشد اما اگر به نصیحت های متخصصان گوش دهید، متوجه خواهید شد که جذب مشتری کار سختی نیست. این هفت تکنیک به شما کمک می کند تبلیغات موثرتری داشته باشید و بتوانید نتیجه بهتری بگیرید.

۱- خوانندگان تبلیغات را زمانی که تنها هستند به صورت فردی می خوانند

اگر می خواهید مخاطب به شما به چشم یک دوست قابل اعتماد نگاه کند، بهتر است که افعال خود را جمع نبندید زیرا این کار شما را سرد و جدای از مردم نشان می دهد. بنابراین زمانی که می خواهید متن آگهی خود را بنویسید، مخاطب را یک نفر در نظر بگیرید چون این کار باعث می شود توجه خواننده به سمت شما جلب شود. برای عرضه کردن پیشنهادتان باید وانمود کنید که با تک تک مخاطبان خود در حال برقراری یک ارتباط دونفره هستید.

۲- شما نمی توانید خوانندگان را به انجام کاری مجبور کنید

شما فقط می توانید آنها را به انجام کاری علاقه مند کنید. بنابراین سعی کنید با نوشتن جملات و پاراگراف های کوتاه، علاقه آنها را به سمت خود جلب کنید.

از کلمات دشوار استفاده نکنید. اگر مطمئن نیستید چه کلماتی برای مخاطب دشوار هستند، می توانید به مدت یک هفته با هر کسی که از سطح سواد بالایی برخوردار نیست صحبت کنید و برای برقراری ارتباط با مردم از همان ادبیات استفاده کنید. این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که ابتدا سعی کنید به حرف مردم گوش  بدهید و سپس آنها را با ادبیاتی که برایشان قابل فهم تر است، به سمت محصول یا خدمات خود هدایت کنید.

۳- انشا ننویسید

منظور این است که بیش  از  اندازه فلسفی نشوید. متن آگهی باید دقیقا به مخاطب بگوید که محصول یا خدمات شما چه کارهایی برای آنها انجام می دهد و چگونه می تواند سطح زندگی آنها را بالا ببرد. جزییات تبلیغ باید به گونه ای باشد که خواننده بتواند شخصا تصور کند محصول شما چه مزیتی برای او دارد.

۴- تبلیغ های داستانی یک مزیت محسوب می شوند

تبلیغات داستانی توجه مخاطب را به خود جذب می کنند و در ذهن آنها باقی می مانند. برای نوشتن داستان های تبلیغاتی کافی است دقت کنید تا موضوع داستان و محصولی که می خواهید در مورد آن تبلیغ کنید، به هم مرتبط باشند. این موضوع باعث می شود هر بار که خواننده آن داستان را در ذهن مرور می کند، تصوری از محصول شما نیز در خاطرش نقش ببندد.

۵- از به کار بردن شباهت ها و صفات عالی پرهیز کنید

مردم معمولا شباهت  ها را متوجه نمی شوند، مخصوصا زمانی که به آن موضوع علاقه ای نداشته باشند. به عنوان مثال اگر شما تصویری از رامبراند (نقاش هلندی قرن ۱۷) منتشر کنید و بگویید محصولات ما نیز مانند آثار رامبراند شاهکار هستند، بسیاری از خوانندگان تصور می کنند شما نقاشی های این هنرمند را به فروش می رسانید و اگر تمایلی به خریدن نقاشی های او نداشته باشند، خیلی ساده از خواندن ادامه مطلب شما صرف نظر می کنند.همچنین به  کار بردن صفات عالی مانند «ما در دنیا بهترین هستیم» نمی تواند هیچ خواننده ای را به اندازه کافی متقاعد کند.

۶- مشتری های راضی را در تبلیغات خود بگنجانید

بسیاری از تبلیغات موفق بر پایه رضایت مصرف کنندگان ساخته شده اند اما توجه کنید که تبلیغ شدن محصول شما توسط افراد مشهور می تواند نتیجه معکوس داشته باشد، مردم ممکن است آن فرد مشهور را بیشتر از محصول شما به ذهن شان بسپارند. تنها زمانی از رضایت یک شخص برای تبلیغ خود استفاده کنید که مطمئن شوید او نماینده خوبی از افرادی است که مخاطب شما هستند.

۷- تبلیغات بلند موثرتر از تبلیغات کوتاه هستند

نتیجه تحقیقات نشان داده است که تبلیغات بلند بهتر از تبلیغات کوتاه هستند اما خیلی مهم است که متن را جذاب بنویسید. هیچ کس علاقه  ای به خواندن متن های بلند ندارد.

نظرات بسته شده است.