Take a fresh look at your lifestyle.

برندسازی پوشاک ایرانی و جلوگیری از واردات پوشاک

برندسازی پوشاک ایرانی و جلوگیری از واردات پوشاک

 

رئیس اتحادیه پوشاک: واردات پوشاک با ارزش بیش از ۳ میلیارد دلار، ۳۸۵ هزار فرصت شغلی را نابود می کند.

 

ابوالقاسم شیرازی افزود: اتحادیه پوشاک ضمن اعلام آمادگی برای توسعه تولید و اشتغال، مصمم است با ۲۰ هزار بنگاه کوچک و زود بازده تحت پوشش با عزمی راسخ و تولید دانش بنیان، اشاعه فرهنگ و حمایت از پوشاک ایرانی در جهت معرفی، رونق کسب و کار و توسعه صادرات پوشاک گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی و نهادینه کردن حمایت از کالای داخلی مهم‌ترین گام در تحقق اقتصاد مقاومتی است که این مهم با پشتیبانی مردمی و تولید کالای با کیفیت محقق خواهد شد.

شیرازی تاکید کرد: واردات بی رویه انواع پوشاک سبب از بین رفتن فرصت های شغلی جوانان شده است و اگر مسئولان از صنایع کوچک و زود بازده حمایت نکنند ، هنر ارزشمند طراحان و دوزندگان ایرانی به فراموش سپرده می شود.

وی افزود: مبارزه با واردات و قاچاق بی رویه کالا، برند سازی پوشاک ایرانی، برداشتن موانع تولید و عرضه پوشاک در کشور و مشوق های صادراتی زمینه ساز تسریع در دستیابی به جایگاه نخست اقتصادی منطقه و توسعه پایدار اقتصاد خواهد بود.

 

برندسازی پوشاک ایرانی

 

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران اظهار داشت: اصناف و بنگاه های زودبازده نقش بسیار مهمی در چرخه تولید، رونق کسب و کار و اشتغال زایی دارند و متاسفانه حمایت های لازم از این قشر صورت نگرفته است.

شیرازی گفت: اقتصاد مقاومتی در پی کاهش وابستگی‌ها به محصولات و خدمات خارجی و توسعه کشور است و ترجیح کالاهای داخلی بر اجناس خارجی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که آحاد مردم باید از آن حمایت کنند.

پارسال هم اتحادیه پوشاک در جهت افزایش ظرفیت تولید و ساماندهی اشتغال ، طی تحقیقات و پژوهش های لازم با شناسایی سرمایه گذاران داخلی و معرفی به تولید کنندگان این حوزه اقدامات ارزشمندی انجام داد.

وی تحقق سیاست های اقتصادمقاومتی را در جامعه منوط به اهمیت دادن این موضوع در رسانه ها دانست و خاطرنشان کرد: رسانه ها با اشراف به داده ها و اطلاعات لازم این حوزه می توانند موجب فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در بین مردم باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی نخست باید مدیریت فرهنگ سازی به جهت تغییرات متناسب و لازم از طریق مهندسی فرهنگ اقتصادی انجام شود تا جامعه در مسیری قرار گیرد که به دو اصل توانستن و مقاومت در برابر فشار برسد و شکل جدیدی از اقتصاد و تولید را سامان دهد که ضمن برآورده کردن همه نیازهای اساسی جامعه، در برابر هرگونه فشار سلطه گران و مستکبران مقاومت کند و از استقلال و خودکفایی بهره مند شود و به مسیر رشد و شکوفایی خود ادامه دهد.

 

 

منبع: نصف جهان

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.