Take a fresh look at your lifestyle.

نصب آثار حجمی برگزیده «هنر مقاومت» در اماکن عمومی


نصب آثار حجمی برگزیده «هنر مقاومت» در اماکن عمومی

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس گفت: در پی توافق با مسئولان سازمان زیباسازی شهر تهران آثار حجمی برگزیده چهارمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» در مکان‌های عمومی مورد نظر نصب خواهند شد.

به گزارش محیطی به نقل از خبرگزاری ایکنا، محمد حبیبی مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس گفت: در جریان برگزاری چهارمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» که در بخش‌های نقاشی، گرافیک و پوستر، کاریکاتور و کارتون و مجسمه و آثار حجمی برگزار شد، شاهد حضور آثار خلاقه و هنرمندانه‌ای بودیم.

وی ادامه داد: در بخش مجسمه و آثار حجمی این جشنواره علاوه بر هنرمندان داخلی، مشارکت خوبی از سوی هنرمندان خارجی هم صورت گرفت که دو اثر از هنرمندان روسی در این جشنواره حضور داشتند و از آنجا که آثار تولیدی در قالب مجسمه و حجم باید در اماکن، معابر در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد لذا با رایزنی با مسئولان سازمان زیباسازی شهر تهران اقدام به جلب نظر آنها برای استفاده از برخی از آثار این جشنواره کردیم.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» گفت: سید مجتبی موسوی؛ معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهر تهران در قالب مذاکره با مسئولان برگزاری این جشنواره موافقت کرد که در آینده نزدیک نسبت به جانمایی آثار برگزیده بخش مجسمه و حجم چهارمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» اقدام مؤثر را به انجام رسانده تا این آثار در اماکن عمومی نصب شوند.

حبیبی همچنین به ایکنا گفت: از جمله اقدامات پیش رویی که آن را در شرف انجام داریم مشارکت این انجمن با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در برگزاری مسابقه کارتون و کاریکاتور تحت عنوان «ترامپیس» است که دبیری آن را سیدمسعود شجاعی طباطبایی به عهده خواهد داشت.

وی افزود: در قالب برگزاری این مسابقه که هنرمندان تا ۱۵ اردیبهشت فرصت دارند که برای ارسال آثار خود اقدام نمایند به شخصیت حقیقی و حقوقی دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور امریکا خواهیم پرداخت که در قالب کارتون حول مسائلی همچون «ترامپ و نژادپرستی»، «ترامپ و دیوارکشی»،«ترامپ و مخالفت با رسانه» و نظایر آن خواهیم پرداخت و در قالب کاریکاتور نیز به شخصیت و وضعیت ظاهری کاراکتر او توجه خواهیم داشت.

حبیبی در پایان گفت: خوشبختانه تا به این لحظه مشارکت خوبی از سوی هنرمندان از این مسابقه صورت گرفته است و تاکنون هنرمندان از ۳۷ کشور جهان آثار خود را به دبیرخانه این مسابقه که همانطور که گفتم بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس آن را برگزار می کند ارسال کرده اند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.