Take a fresh look at your lifestyle.

قوانین تبلیغات را جدی بگیرید / راه رفتن در تاریکی

تجارت بدون تبلیغات همچون راه رفتن در تاریکی است. در این شرایط شاید خودتان بدانید چه می کنید، اما مطمئنا دیگران از شما خبری نخواهند داشت. تبلیغات تأثیرگذار باعث می شود تا نام شما به خوبی در ذهن مردم باقی بماند. در واقع تبلیغات خوب به شما کمک می کند تا به اهداف تان در زمینه جذب مشتری برسید و بتوانید تولیدات و خدمات مورد نیاز مصرف کنندگان را در اختیارشان قرار دهید.

به طور ایده آل، تبلیغات باید موجب شود تا مصرف کنندگان در قدم اول متوجه حضور شما در بازار کسب و کار شوند و در گام بعدی به استفاده از تولیدات و خدمات شما بپردازند. بدون در نظر گرفتن روش های متداول، تمامی تبلیغات شما باید به طور مداوم منعکس کننده موقعیت منحصر به فرد شما و خدمات مثبتی باشد که به مصرف کننده ارائه می دهید.

تبلیغات، ارتباطی است که بین شما و مصرف کننده مورد علاقه تان در نظر گرفته می شود که می تواند علاوه بر جنبه اطلاع رسانی برای او جنبه آموزشی و در عین حال متقاعد کننده داشته باشد تا او مجاب به استفاده از خدمات شما شود. تبلیغات باید با سایر ابزارهای تجارت همراه باشد تا بتواند موفق عمل کند. کلمات و شیوه ای که برای این کار انتخاب می کنید از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در زیر به چند نکته مهم در این زمینه اشاره می کنیم که می تواند به تولیدکنندگان برای انتخاب تبلیغ مناسب برای محصولات شان کمک کند:

مطمئن شوید تبلیغات تان با استراتژی تجاری شما همسو است

بررسی درست موقعیت تجاری شما تضمین کننده شناسایی درست مصرف کنندگانی می شود که برای اهداف شما مناسب خواهند بود. در این شرایط با تبلیغاتی بجا می توانید دلایل قانع کننده ای برای مصرف کننده تان بیاورید که چرا دارای محصولات برتر و منحصر به فرد هستید. این نوع تبلیغات با گونه ای از شخصیت شناسی تجاری همراه خواهد بود. 

با پیامی ساده ارتباط برقرار کنید

مردم به دلیل مشکلات فراوانی که در طول روز دارند معمولا به سختی می توانند اسامی را به خاطر بسپارند. برای تبلیغاتی که قرار است در رسانه های مکتوب منتشر شوند سعی کنید یک جمله بسیار ساده و در عین حال تأثیرگذار را به عنوان جمله اصلی انتخاب کنید و بقیه عناصر و نشانه های تبلیغی را در خدمت همان جمله اصلی به کار بگیرید.

 با سبکی جذاب پیش بروید

تبلیغات برای خود شخصیت، سبک و شیوه خاصی دارند. سعی کنید برای محصولات خود تبلیغاتی به سبک و شیوه ای دوست داشتنی پیدا کنید و حداقل تا یک سال آن را ادامه دهید. تغییراتی که به طور ناگهانی در سبک تبلیغات انجام می شود معمولا باعث سردرگمی خریداران می شود. علاوه بر این مانع از آن می شود که خریداران تان شما را به خاطر بسپارند. 

قابل اعتماد باشید

اگر خودتان فکر می کنید کیفیت و ارزش تولیدات تان بهترین است، اما دیگران معتقدند که این گونه نیست، در این شرایط تبلیغات می تواند به سرعت بخشیدن در مرگ شما کمک زیادی بکند و هیچ پیشرفتی را در کسب و کارتان موجب نمی شود. دست از شناسایی و بدنام کردن رقبای تان هم بردارید، چرا که ممکن است آتش این کار به سمت خودتان برگردد و نه تنها وفاداری آنها نسبت به رقیب تان کم نشود که با این کار شما بیشتر به سمت او جلب بشوند.

حراج بگذارید

با این روش از خریداران تان دعوت می کنید به فروشگاه شما بیایند و با این روش با شما بیشتر آشنا شوند. با آنها در تماس باشید و محل فروشگاه، ساعات کاری و شماره تلفن فروشگاه تان را همراه با اطلاعات مورد نیازشان برایشان بفرستید. 

اطمینان حاصل کنید که این تبلیغات حس رقابت را بر می انگیزد

درس خود را درست انجام دهید و بعد به سراغ تبلیغاتی در رسانه ها بروید که حس رقابت دیگران را نسبت به شما بر انگیزد. علاوه بر این خودتان هم دست به کار شوید و تبلیغات تان در رسانه ها را با دیگر تبلیغات مقایسه کنید که تا چه حد به یاد ماندنی، قابل اعتماد و منحصر به فرد هستند و انگیزه ای برای خرید ایجاد می کنند. 

اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما کاملاً حرفه ای به نظر می رسد

اگر زمان و هوش لازم را دارید، گرافیست های کامپیوتری و سازندگان نرم افزارهای مختلف می توانند تبلیغاتی بسیار مناسب و حرفه ای را برای شما فراهم کنند. برای این کار می توانید از هنرمندان و نویسندگان و استودیوهای هنری که تجربه ای در امر تبلیغات دارند هم کمک بگیرید تا بتوانید در نهایت یک تولید کاملا حرفه ای در زمینه تبلیغات داشته باشید. شاید این کار در لحظه گران به نظر برسد، اما در نظر داشته باشید که در درازمدت چه پولی را برای خود پس انداز می کنید.

صادق باشید

هر رسانه ای را که برای تبلیغات محصول یا خدمات خود انتخاب کردید، مطمئن شوید که پیام تبلیغی شما در آن به صورت اخلاقی و صادقانه منتشر خواهد شد،چراکه در همه جای دنیا قوانین سختی در زمینه تبلیغات کاذب و فریب دهنده وجود دارد. شاید در برخی کشورها مانند ایران قوانین تبلیغاتی چندان جدی گرفته نشود، اما مخاطبان شما زرنگ تر از آن هستند که قانون گریزی شما از چشم شان دور بماند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.