Take a fresh look at your lifestyle.

کمپین الجی با حضور مهران غفوریان : ستاره‌ها از آنچه می‌بینید به شما نزدیکترند!

در اولین بخش کمپین “ستاره‌ها از آنچه می‌بینید به شما نزدیکترند!” را از دو منظر بررسی می‌کنیم :

+ جایگاه سازی برند
کمپین “ستاره‌ها از آنچه می‌بینید به شما نزدیکترند! ”  در خصوص تلویزیون‌های OLED طراحی شده و نقطعه قوت این مدل‌ها نمایش رنگ مشکی مطلق است. از جایی که ال جی اولین شرکتی نیست که به این تکنولوژی دست یافته و می‌توان گفت پاناسونیک در این مورد پیشتاز بوده است، ولی از آنجایی که گلدیران همانند تبلیغات جهانی برند ال جی این ویژگی را در ایران برای تبلیغات خود استفاده کرده جای تقدیر دارد و مسلماً در ذهن مشتری، این ویژگی از آنِ ال جی و محصول OLED خواهد شد.

هر چند استفاده از ستاره برای جذب مخاطب محصول درست بوده است اما این محصول یک کالای گرانقیمت است لذا در خصوص بخش بندی بازار (Segmentation) و مخاطب هدف (Target Group) اشتباه استراتژیک فاحشی را با انتخاب آقای مهران غفوریان به عنوان ستاره رخ داده است.

همانطور که در گذشته اشاره کرده بودیم انتخاب سفیر برند یا محصول باید متناسب با اهداف بازاریابی آن باشد و از آنجایی که مشهود است آقای مهران غفوریان خود را بعنوان یک بازیگر طنزپرداز در بین مردم مردم پوزیشن کرده است. پس ما با ستاره ای روبرو هستیم که اگرچه برای عموم جذاب است اما برای مخاطب خرید یک تلویزیون OLED به همان میزان جذابیت ندارد و شاید بشود گفت این ستاره جایزه‌ای برای خریداری ال جی OLED به حساب نمی‌آید!

پس با یک نگاه اجمالی می‌توان به این موضوع رسید که جایزه‌ی کمپین “ستاره‌ها از آنچه می‌بینید به شما نزدیکترند!” نمی‌تواند یک استراتژی جایگاه سازی مناسب برای کمپین و محصول باشد.

برای اطلاعات بیشتر در این‌باره مقاله ” آیا جناب خان سفیر برند مناسبی است؟” را مطالعه کنید.

+ ترغیب جهت فروش کالا
دیدگاه دوم در خصوص کمپین “ستاره‌ها از آنچه می‌بینید به شما نزدیکترند!”  می‌تواند یک استراتژی برای ترغیب مشتری جهت خرید این محصول است. لذا با توجه به اینکه این قسمت از کمپین بخشی از جشنواره تخفیف این محصول است، نظر شما را به ویدئویی در رابطه با “دانش ترغیب کردن” جلب می‌کنم که توسط دانشگاه گلدیران منتشر است:

همانطور که در ویدئو مشاهده کردید، عوامل زیر راه‌های میانبر در ترغیب مشتری به خرید کالاست:
عمل متقابل Reciprocity
کمیابی Scarcity
تخصص و توانایی Authority
ثبات Consistency
علاقه Liking
اجماع Consensus

لذا در کمپین فوق می‌توان اصول کمیابی و تخصص را بعنوان برگ برنده مورد استفاده قرار داد. بدین ترتیب همانطور که در بالا گفته شد نمایش رنگ مشکی بهترین ویژگی جهت مانور تبلیغاتی است.

پس تا اینجای کار نقاط کلیدی کمپین خوب شناسایی شده است و قدم بعدی یک نقطه عطف برای تمایز تبلیغات است تا آن را در ذهن مشتری ماندگار کند.

ولی کمپین “ستاره‌ها از آنچه می‌بینید به شما نزدیکترند! ” با انتخاب آقای مهران غفوریان قدرت چنین اتفاقی را ندارد و از طرفی با توجه به اینکه خرید این محصول برای عده کمی از مخاطبین امکان پذیر است دومین اشتباه در برخورداری از همنشینی با سوپراستار بصورت قرعه‌کشی است.

آیا به نظر شما مهران غفوریان به عنوان یک سوپراستار قابل قبول است؟ آیا شما با شنیدین نام مهران غفوریان به خرید ال جی OLED ترغیب می‌شود؟
و در نهایت آیا مهران غفوریان یک ستاره است که در کمپین “ستاره‌ها از آنچه می‌بینید به شما نزدیکترند! قرار بگیرد!

اگر دوست دارید در مورد کمپین بیشتر بدانید به آدرس زیر مراجعه کنید:
lgoledstars.com

نظرات بسته شده است.