Take a fresh look at your lifestyle.

بازاریابی ویدیویی یکی از تاثیرگذارترین روش‌های بازاریابی مدرن

می‌توان گفت محتوای ویدیویی انقلاب بزرگی را در زمینه‌ی تولید محتوا به وجود آورده است. از این رو بازاریابی ویدیویی یکی از جدیدترین روش‌های بازاریابی مدرن است که بسیار اثر بخش بوده و به سادگی می‌تواند مخاطبان شما را تحت تاثیر قرار دهد. نکته قابل توجهی که در ارتباط با بازاریابی ویدیویی وجود دارد این است که این روش سودآورترین روش بازاریابی دیجیتال است. از این رو می‌توان محتوای ویدیویی را موثرترین ابزار موجود در عصر بازاریابی دیجیتال دانست. در ادامه این مطلب اهمیت بازاریابی ویدیویی از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند.

تاثیر بازاریابی ویدیویی بر میزان فروش

اولین و مهم‌ترین گامی که برای اجرای بازاریابی ویدیویی باید انجام شود افزودن ویدیوی محصول مورد نظر به صفحات فرود است. تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که افزودن ویدیوی مربوط به کاربرد محصولات میزان فروش آن را تا حدود ۸۰ درصد افزایش می‌دهد.

طبق بررسی‌های انجام شده محتوای ویدیویی می‌تواند فروش مستقیم محصولات را تحت تاثیر قرار دهد. زیرا ۷۴ درصد از مشتریان پس از تماشای ویدیوی محصول اقدام به خرید آن می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت که تهیه‌ی ویدیوهای خلاقانه و هیجان‌انگیز می‌تواند اطلاعات بصری ارزشمندی را وارد مغز کرده و مشتری را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر محتوای ویدیویی تصاویر جذاب متحرک نیز می‌توانند منجر به پیشبرد استراتژی بازاریابی محصولات شوند.

محتوای ویدیویی نرخ بازگشت سرمایه را افزایش می‌دهد

هر چند تولید محتوای ویدیویی کار زمانبر و هزینه‌بری برای کسب و کارها است. اما جالب است بدانید که ۷۶ درصد کسب و کارها معتقدند که بازاریابی ویدیویی سبب افزایش نرخ بازگشت سرمایه در زمان کوتاهی می‌شود. از این رو برای تسریع ویرایش ویدیوها ابزارهای آنلاین و اپلیکیشن‌های تلفن همراه به سرعت در حال توسعه هستند تا تولید محتوای ویدیویی را تا جای ممکن مقرون به صرفه کنند. نکته قابل توجه دیگری که در رابطه با محتوای ویدیویی وجود دارد این است که لزومی با بالا بودن کیفیت فیلمی که برای بازاریابی ویدیویی از آن استفاده می‌شود نیست. زیرا طبق تحقیقات انجام شده مردم حین خرید به محتوای فیلم بیشتر از کیفیت آن توجه می‌کنند.

بازاریابی ویدیویی اعتماد ایجاد می‌کند

جلب اعتماد مشتری پایه و اساس فروش است. همانگونه که می‌دانید بازاریابی محتوایی منجر به ایجاد اعتماد و روابط بلندمدت با کاربران می‌شود. بنابراین ارائه اطلاعات کامل و مفید در قالب محتوای ویدیویی به کاربران می‌تواند اعتماد آن‌ها را به سمت برند شما جلب کند. اگر موفقیت در بازاریابی محتوایی یکی از اهداف کسب و کار شما است کار بر روی محتوای ویدیویی را جدی بگیرید. زیرا ۵۷ درصد مصرف‌کنندگان با مشاهده‌ی محتوای ویدیویی اعتماد به نفس بیشتری برای خرید آنلاین پیدا می‌کنند.

بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدیویی سبب جلب اعتماد مشتریان و افزایش فروش می‌شود.

 

محتوای ویدیویی تاثیر به سزایی بر روی سئوی سایت دارد

وجود محتوای ویدیویی باعث افزایش زمان حضور کاربران در سایت می‌شود. این امر نیز سبب می‌شود تا موتور جستجوی گوگل این سایت را به عنوان سایتی با محتوای خوب بشناسد. بنابراین سئو و رتبه‌بندی سایت نیز بهبود می‌یابد. نکته قابل توجهی که در بازاریابی ویدیویی باید مورد توجه قرار گیرد به کاربردن فیلم‌های تعاملی و بهینه‌سازی آن قبل از قرار گرفتن بر روی سایت است.

بازاریابی ویدیویی کاربران تلفن همراه را تحت تاثیر قرار می‌دهد

بازاریابی ویدیویی تحت تاثیر گوشی‌های تلفن همراه قرار دارد. امروزه با افزایش کاربران تلفن‌های همراه هوشمند مخاطبان محتوای ویدیویی نیز افزایش یافته است. از سوی دیگر آمار نشان‌دهنده این است که ویدیوهای تبلیغاتی بیشتر در گوشی‌های هوشمند دست به دست می‌شوند. از آنجایی هم که در عصر دیجیتال مردم روزانه زمان زیادی را صرف استفاده از تلفن همراه خود می‌کنند. سرمایه‌گذاری بر روی بازاریابی ویدیویی می‌تواند تاثیر به سزایی در رشد و توسعه کسب و کارها و جذب مشتری داشته باشد.

بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدیویی یکی از بهترین روش‌های بازاریابی در عصر دیجیتال است.

محتوای ویدیویی می‌تواند به تشریح جزئیات بپردازد

جزئیات کاربردهای محصول در محتوای ویدیویی بهتر از سایر انواع محتوا تشریح می‌شود. محتوای ویدیویی برای کاربرانی که تمرکز و زمان کافی برای مطالعه مطالب مرتبط با محصول را ندارند بسیار مفید است. این ویدیو می‌تواند نحوه‌ی کار کردن محصول را نیز به صورت کامل آموزش دهد. استفاده از انیمیشن می‌تواند ترکیبی از سرگرمی و نوستالژی برای کاربران باشد. از این روز انیمیشن گزینه مناسب‌تری برای تولید محتوای ویدیویی است.

بازاریابی ویدیویی حتی تنبل‌ترین کاربران را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد

محتوای ویدیویی بهترین ابزار یادگیری است و می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر مشتریان داشته باشد. با توجه به سبک زندگی عصر دیجیتال و علاقه مشتریان مدرن به صرفه‌جویی در وقت و هزینه تماشای محتوای ویدیویی می‌تواند مانند کاتالیزوری حتی تنبل‌ترین مشتریان را نیز تحت تاثیر قرار دهد. مطمئن باشید که بازاریابی ویدیویی با ارائه روش جدیدی از بازاریابی نوین مزیت رقابتی بالایی برای کسب و کارها ایجاد می‌کند و مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل می‌کند.

رسانه‌های اجتماعی نقش بازاریابی ویدیویی را پررنگ‌تر می‌کنند

افزایش کاربران رسانه‌های اجتماعی در عصر مدرن بازاریابی ویدیویی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با توجه به این که کاربران روزانه زمان زیادی را صرف فعالیت در رسانه‌های اجتماعی می‌کنند. محتوای ویدیویی کوتاه و اثربخش می‌تواند تاثیر به سزایی بر روی ذهن مشتری بگذارد. توجه داشته باشید که تولید یک محتوای جذاب باعث افزایش نرخ به اشتراک گذاری کاربران شده و تعداد افراد مواجه شده با کمپین بازاریابی شما را افزایش می‌دهد.

نتیجه‌گیری

با توجه به آنچه که تا کنون گفته شد بازاریابی ویدیویی یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی در عصر حاضر است که می‌تواند مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد. تولید محتوای ویدیویی خلاقانه و جذاب سبب به اشتراک‌گذاری بیشتر توسط کاربران شده و در نهایت میزان فروش محصول را افزایش می‌دهد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.