Take a fresh look at your lifestyle.

عنوانی قوی بیابید

یکی از دلایلی که باعث می شود تبلیغ موفقیت آمیز نباشد این است که افراد آن را تا انتها مطالعه نمی کنند. این یک واقعیت است که امکان دارد مخاطب بنا به دلایل مختلف تنها به خواندن سرتیتر بسنده کند. آمار منتشره در این رابطه بیان می کند که بیش از ۸۰درصد افراد تنها عنوان مطلب را مطالعه می کنند. همین امر هم باعث می شود اگر تیتر نتواند نگاه آنها را جلب کند به راحتی از آن گذر کنند.

برای مثال ممکن است تحت عنوان مقاله ای بخواهید یک محصول لاغری جدید را معرفی کنید. مهم ترین کار این است که عنوان را به نحوی تنظیم کنید که با محتوا جور باشد و مخاطب به محض خواندن آن بداند با چه چیزی رو به رو است. در غیر این صورت ممکن است محصول شما را موردی تکراری تصور کند. اگرچه راه منطقی این است که این مقاله را تنها افراد گیاه خوار بخوانند، با این حال آمار ها نشان می دهد که یک عنوان خوب می تواند سایر افراد را نیز تحریک کند. تیتر اصلی مهم ترین عنصر یک آگهی تبلیغاتی به شمار می رود و مانند اسم رمز، مجوز ورود خواننده به فضای تبلیغ است.

به طور معمول، تعداد کسانی که فقط تیتر آگهی تبلیغاتی را می خوانند پنج برابر بیشتر از آنهایی است که بدنه آگهی را هم می خوانند. وقتی تیتر را نوشتید تقریبا ۸۰درصد کار را انجام داده اید و اگر همین تیتر نتواند در خواننده ایجاد انگیزه کند، ۸۰درصد پول سرمایه گذاری را از دست داده اید. یکی از بزرگ ترین اشتباهات این است که یک آگهی تبلیغاتی را بدون تیتر ارائه دهید که متاسفانه این مورد در برخی آگهی ها دیده می شود.

گاهی اوقات تنها با تغییر تیتر آگهی می توان تاثیرش را تا ۱۰برابر افزایش داد. فراموش نکنید که اگر افراد نوشته شما را نگاه نکنند، پیامی که می خواهید به مخاطب انتقال دهید دریافت نمی شود و طبیعی است که آمار فروش تان همچنان پایین باشد.

ایده

این ایده از بخش استخدام یک شرکت گرفته شده است. شرکت در انتخاب تیتر صفحه ای که قرار است سوالات در آن پرسیده شوند بسیار دقت می کند. با این کار فرد متقاضی دقیقا می داند که هدف از سوال چه چیزی است و به چه اطلاعاتی نیاز دارند. همین امر هم باعث می شود تا از اضافه گویی ها جلوگیری شود که خود کمک شایانی به تحلیل آن خواهد کرد. بسیار پیش آمده افراد جواب های نامربوط می نویسند که به دو دلیل است: ۱- سوال به خوبی درک نشده است ۲- می خواهند به نوعی خود را بهتر معرفی کنند که هردو برای طراحان سوال بی فایده و غیر ضروری است و تنها وقت آنها را می گیرد. به همین خاطر تیتر مناسب و دقیق در بسیاری از مواقع کارایی بالایی دارد.

نورمان بری، کارگردان هنر خلاق یکی از شرکت های بزرگ تبلیغاتی می گوید: اینکه بعضی ها تاثیر تبلیغات را به طور مستقیم با فروش اندازه می گیرند باعث وحشت من می شود. البته که آگهی تبلیغاتی باید میزان فروش محصول را افزایش دهد، در غیر این صورت هرچقدر هم که آن را توجیه کنیم از نظر من آگهی بدی است. اما اگر یک آگهی تبلیغاتی، بی سلیقه و بی فکر ارائه شود و روح بیننده را مورد خطاب قرار ندهد، هرچقدر هم که در افزایش فروش موثر باشد، باز از دید من کافی نیست.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– اگر در نظر دارید خبری را برای اصحاب رسانه بفرستید تا آنها تنظیم و منتشر کنند باید در انتخاب ایمیل خبر دقت کنید. عنوان ایمیل کاری مانند تیتر خبر انجام می دهد و اهمیت خبر را نشان می دهد. بنابراین با عنوانی گویا و جذاب و کوتاه خبرتان را برای روزنامه نگاران ارسال کنید.

– همان طور که گفتیم تعداد افرادی که فقط تیتر آگهی تبلیغاتی را می خوانند حدود پنج برابر آنهایی است که وقت می گذارند و تمام آگهی را می خوانند. بنابراین الزامی است که در تیتر نام تجاری و همچنین محصول تبلیغی درج شود.

– در تیتر آگهی تبلیغاتی به هدفی که به محقق شدن آن ایمان دارید اشاره کنید. نگران طولانی شدن تیتر نباشید، خواننده وقتی شروع به خواندن می کند به طور حتم آن را نیمه کاره رها نمی کند. همچنین فرامش نکنید که وقتی تیتر به طور کامل بتواند افراد را جذب کند، این انگیزه را در آنها به وجود می آورد که به خواندن کل آگهی ترغیب شود.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.