Take a fresh look at your lifestyle.

تشکیل آکادمی ملی توسعه بهره وری / هدف آتی جشنواره ملی بهره وری

در دوران پسابرجام امکان تبادل سرمایه فراهم شده اما بر کاهش هزینه های مبادلاتی تاثیر چندانی نداشته است و درصورتیکه تغییرات کشور در قالب بهبود فضای کسب و کار و سرمایه گذاری خارجی رخ دهد امکان تحقق سهم۳۵ درصدی بهره وری مطابق برنامه ششم توسعه وجود خواهد داشت.تحریم ها از طرفی امکانات و تجهیزات را محدود کرده و از سوی دیگر سبب کاهش میزان ارزش افزوده تولیدی شده است.

دولت یازدهم از طریق کاهش نرخ تورم بر بهبود وضعیت اقتصادی تاثیر گذاشته است، علاوه بر این از آنجایی که رشد اقتصادی ۷ درصدی مورد پیش بینی می باشد این شاخص نیز بر ارزش افزوده کشور تاثیر خواهد گذاشت.اگر زمینه جذب سرمایه گذار خارجی فراهم شود می توانیم شاهد افزایش میزان بهره وری کشور باشیم.

باید بیان کرد که کشور توانایی جذب سرمایه برای جبران کاهش بهره وری را ندارد، و اگر طی ۵ سال آینده نتواند زمینه جذب سرمایه گذار را فراهم کند، منابع کشور اجازه تجهیز سرمایه را نخواهد داشت. باید مشخص شود برنامه هایی که سازمان های دولتی ارایه می دهند، کدام یک توسعه بهره وری را به دنبال دارد، و میزان رشد حاصل از بهره وری آیا در بودجه لحاظ شده و مورد توجه و کنترل سالانه قرار می گیرد؟

با توجه به مشکل بهره وری در کشور جشنواره ملی بهره وری نیز پیشنهاد راه اندازی آکادمی ملی توسعه بهره وری را با هدف بهره گیری صحیح از اندازه گیری ها و تجزیه و تحلیل ها در جهت کمک به رشد اقتصادی سازمان ها و توانمندسازی اعضا در جهت اشاعه فرهنگ مدیریت و بهره وری در کشور، ارایه داده است و امید است به همت اتاق تهران وارد فاز اجرایی شود.

ارتقای اعتبار و حیثیت اعضای آکادمی ، مشارکت گروهی در تهیه و تنظیم پیش نویس قوانین مرتبط با مدیریت بهره وری در جهت حفظ منافع ملی، و انجام فعالیت های علمی و تحقیقاتی بخشی از وظایف آکادمی ملی مدیریت بهره وری است.فراهم آوردن بستر مناسب برای مشارکت مدیران بهره ور، فعالان اقتصادی، اساتید دانشگاهی، دولت و رسانه در ارایه راه حل های نوآورانه برای عملکرد بهره وری و همچنین ارایه راهکارهای مناسب برای کمک به سازمان ها در جهت بهبود بهره وری و تلاش در جهت رشد و توسعه بهره وری به عنوان موتور محرک اقتصادی در سازمان ها از مأموریت آکادمی ملی توسعه بهره وری است.

در پایان خاطر نشان می کنم روز ملی بهره وری در پیش است آن را تنها یک آیین و بزرگداشت تلقی نکنیم، بلکه باید آن را به چالشی تبدیل کنیم که همه اقتصاد ایران درگیر آن شوند و از همه صاحب نظران و اساتید که می توانند گامی در جهت حمایت از نهضت ملی بهره وری بردارند دعوت می نمایم به کمیته علمی جشنواره بپیوندند.

دبیر کمیته علمی جشنواره

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.