Take a fresh look at your lifestyle.

محمدعلی محمدی رئیس کمیته راهبری جشنواره ملی بهره وری / افزایش بهره وری تنها راه نجات اقتصاد کشور

دکتر محمد علی محمدی رئیس کمیته راهبری جشنواره ملی بهره وری در افتتاحیه مراسم هشتمین مسابقه ملی بهره وری و تقدیر از بنگاه های اقتصادی برگزیده با اشاره به چالش های گوناگون موجود در اقتصاد کشور تنها راه برون رفت از بحران کنونی در اقتصاد را توجه به افزایش بهره وری و تلاش بنگاههای اقتصادی برای بهبود فضای کسب و کار دانست.

محمدی چالش های اقتصادی کشور را به ۶ دسته مهم تقسیم کرد و گفت: با توجه به اینکه ما در دوره انقلاب صنعتی چهارم قرار داریم شاهد رشد های نمایی در اقتصاد کشور های جهان هستیم و در نتیجه این موضوع شکاف میان کشور ها را افزایش داده است.

رئیس کمیته راهبری جشنواره ملی بهره وری در ادامه چالش های مهم اقتصاد کشور را اشتغال، تامین مواد اولیه، توسعه منابع انسانی، امنیت، سرمایه های راکد و جهانی شدن دانست و گفت: در موضوع اشتغال بسیار بد عمل کرده ایم و در یک دهه اخیر تنها یک میلیون شغل در کشور ما ایجاد شده است؛ در حالی که نیازمند ۵ تا ۶ میلیون شغل در این سال ها بودیم. در نتیجه این سهل انگاری ها، میزان مشارکت در جامعه ما به ۳۸ درصد کاهش یافته است.

محمدی در ادامه با اشاره به بحران های آب و امنیت در منطقه پر تلاطم کشور ایران گفت: به هر روی از نظر محیط زندگی در یک شرایط بحرانی زندگی می کنیم و اگر برای مسئله آب در سال های آینده فکری اندیشیده نشود این موضوع به بحرانی جدی برای کشور ما تبدیل خواهد شد.

رئیس کمیته راهبری جشنواره ملی بهره وری در ادامه سخنان خود به موضوع توسعه منابع انسانی و لزوم افزایش بهره وری در بخش آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در میان سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ میلادی کشور عربستان ۴۰ میلیارد دلار از درآمد انرژی های خود را فروخت تا ۱ میلیارد دلار به سرمایه انسانی خود اضافه کند و این موضوع درجه اهمیت آموزش را در دنیای امروز نشان می دهد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در پایان سخنان خود به لزوم توجه به تولید و بنگاههای اقتصادی در رشد اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: بنگاههای اقتصادی لوکوموتیو حرکت جامعه به سمت جلو هستند و اگر امروز در برخی موارد به خود می بالیم به دلیل تلاش های این بنگاه های تلاشگر است. بی تردید اقتصاد مرکانتیلیستی و مبتنی بر پول نمی تواند برای ما ثروت ایجاد کند و جامعه را به رشد و توسعه سوق دهد.

رئیس کمیته راهبری جشنواره ملی بهره وری در پایان سخنان خود بر لزوم افزایش بهره وری در تمام ساختار های اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی اقتصاد ما نا گزیر خواهیم بود از طریق افزایش بهره وری پایداری در کسب و کار و پایداری در سود آوری را ایجاد کنیم.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.