Take a fresh look at your lifestyle.

بررسی شیوه کسب و کار کمپانی اسکای / آسمان را لمس کنید

اسکای یک شبکه ماهواره ای اروپایی است که در دهه ۸۰ شروع به فعالیت کرد. فعالیت شبکه اسکای بریتانیا شامل ارائه خدمات تلویزیونی، اینترنتی و خدمات تلفن همراه به مصرف کنندگان و صاحبان کسب و کار هاست.

اسکای شبکه های تلویزیونی مختلفی را در حوزه های گوناگون از جمله تجارت، ورزش و خبر راه اندازی کرده و حتی شبکه رادیویی اسکای را نیز در دسترس عموم مصرف کنندگانش قرار داده است. اسکای نیوز علاوه بر بریتانیا در استرالیا و نیوزیلند نیز بخش منطقه ای دارد.

نوآوری

اسکای همیشه به دنبال ایجاد نو آوری بوده و سعی داشته تا بهترین و جدید ترین امکانات را در اختیار بینندگانش قرار دهد، این موضوع باعث شد تا این رسانه مورد استقبال مردم قرار بگیرد. به گفته مدیر اسکای، این کمپانی قصد دارد در قلب زندگی قرن ۲۱ قرار گرفته و تجربه فوق العاده و کم نظیری را به مصرف کنندگان شان عرضه کنند. آنها متعهد شدند تا در زمینه سرگرمی و اطلاعات پیشرو بوده و با ادامه نو آوری و خلاقیت در عرصه رسانه، بهترین تجربه را به بیننده ارائه کنند.

این شرکت از پرسنل خود می خواهد که در کار خود با اعتماد به نفس، بی پرده و متعهد باشند. به این ترتیب کارکنان اسکای بر فعالیت هایی تمرکز می کنند که برای کمپانی از اهمیت بیشتری بر خوردار است.

استراتژی بازاریابی

اسکای برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی موفق، از یک سری قوانین تبعیت می کند:

۱-  بازتاب ارزش های هسته برند: زمانی که پیام یک برند قابل درک باشد، احتمال اینکه مصرف کننده آن را درک کرده و در ذهن خود نگه دارد بیشتر است. این مسئله به خصوص در بحث بازاریابی از اهمیت ویژه ای بر خوردار است. برنامه های بازاریابی باید با ارزش های برند در ارتباط باشد در غیر این صورت مصرف کنندگان دچار بد بینی خواهند شد. اگر برنامه های بازاریابی بتواند نقش جامعه را در زنده کردن یک برند پر رنگ کند، مصرف کنندگان با سرعت بیشتری آن را خواهند پذیرفت.

۲- درک مزایای تبلیغات:مصرف کنندگـان پذیرفته اند که شرکت ها باید در آمد زایی کنند. تحقیقات نشان داده اگر مصرف کنندگان از مزایای اجتماعی ساخت آگاهی های تبلیغاتی آگاه شوند، آن را خواهند پذیرفت. در غیر این صورت نسبت به برند بد بین شده و تصور می کنند که آن کمپانی سعی دارد حقیقتی را از آنها مخفی کند و تنها به دنبال منافع شخصی خود است.  

۳- سهیــــم کـــردن مصـــرف کنـــندگــــان و کارکنان:یکی از استراتژی های بازاریابی این است که شکاف میان کمپانی و مصرف کنندگان و کارکنان آن از بین برود. شرکت هایی که این مسئله را رعایت می کنند با فواید گسترده ای روبه رو خواهند شد ازجمله به وجود آمدن مصرف کنندگان جدید و وفا دار، بالا بردن سطح وفاداری مصرف کنندگان قدیمی کمپانی، ایجاد انگیزه بین کارکنان و پیشرفت آنها و نیز افزایش اعتبار شرکت.

هویت بصری برند

اسکای دائما به دنبال درک میزان توجه مردم نسبت به این برند است. حضور همیشگی این برند در تبلیغات چاپی، تصویری، روی ون ها و غیره کمک می کند تا مصرف کنندگان بیشتر با آن آشنا شده و از سوی دیگر به کمپانی کمک می کند تا تقاضا برای محصولات و خدماتش را افزایش دهد.

آشکار تریــــن بـــخش هویت سازی برند  لوگوی اسکای است که نماینده و ارائه دهنده آن کسب و کار است. لوگو معمولا با یک توضیح کوتاه همراه است که مخصوص مصرف کنندگان بوده و به خدمتی که کمپانی ارائه می کند، اشاره دارد.

استفاده از رنگ یکی از مهم ترین بخش های بصری سازی هویت برند است. بسیاری از کمپانی ها از طریق رنگی که در لوگوی استـــفاده می کنند، شـناسایی می شوند. برای مثال رنگ لوگوی کوکا کولا قرمز رنگ یا لوگوی کمپانی اورنج نارنجی و مشکی است. اسکای رنگ آبی تیره را برای خود انتخاب کرده است. یکی دیگر از مواردی که برای بصری سازی هویت برند مورد توجه است، شکل حروف و تصویر نهایی لوگو است که مجموعه اینها در نهایت هویت بصری برند اسکای را به وجود آورده است.

اهداف بازاریابی

چند دهه از آغاز به کار شبکه اسکای در بریتانیا می گذرد. در گذشته شبکه های تلویزیونی بریتانیا محدود بودند. هنگام آغاز به کار اسکای در بریتانیا طی سال ۱۹۸۹، با ارائه شبکه های متنوع و متعدد، دنیای رسانه را متحول کرد. طی سال های اخیر اسکای سعی در جذب مخاطبان بیشتر داشته و در این راستا به مخاطبان این امکان را داده تا به برنامه های مختلف این شبکه دسترسی داشته باشند.

برای نمونه دیجیتال اسکای به بینندگان این توانایی را می دهد تا بتوانند هر برنامه ای را در هر زمان که بخواهند، تماشا کنند. علاوه بر این، مصرف کنندگان قادرند به وسیله این رسانه خرید کنند، به حساب های بانکی خود دسترسی داشته و از طریق تلویزیون با یکدیگر در ارتباط باشند.

تجارت اسکای بر پایه سر گرمی، اطلاعات، ارتباطات و آینده بنا شده است. اهداف بازاریابی اسکای شامل:

-جذب مصرف کنندگان جدید

-افزایش وفاداری به خصوص در بین مصرف کنندگان حال حاضر این کمپانی

-توسعه برند

بعد از گذشت سال ها اسکای توانست مقتدرانه به یکی از برند های شماره یک در بازار رسانه بریتانیا تبدیل شود. با این حال اسکای همچنان به فکر توسعه برند است تا نیاز ها و انتظارات مردم را بیش از پیش پاسخگو باشد. به باور اسکای، رمز موفقیت بیشتر آن در جذب مشتریان جدید و افزایش وفاداری آنهاست.

تحقیق بازار نشان داده که موفقیت شبکه های تلویزیونی تنها محدود به افزایش شبکه های آنها و دادن حق انتخاب بیشتر به بیننده نیست، بلکه به جهت دهی درست استراتژی های بازاریابی و آموزش بیننده برای استفاده بهینه از شبکه های مختلف تلویزیونی نیز بستگی دارد.  

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.