Take a fresh look at your lifestyle.

شش اصل روابط عمومی که متخصصین نمی توانند فراموش کنند

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)  در اینجا چند مورد که می تواند به شما در تمرکز دوباره بر روی برنامه تان کمک کند، ارائه شده است:

۱٫ ارتباطات، یک طیف از تجارت است و نه یک فعالیت مستقل. هر گونه طرح ارتباطی و یا روابط عمومی باید در نهایت به دستیابی به اهداف تجاری یک شرکت کمک کند. اگر این چنین نباشد، پس بنابراین احتمالا دلیل خوبی برای شروع آن وجود نخواهد داشت.

۲. روابط عمومی یک فرآیند طولانی مدت است، نه یک راه حل کوتاه مدت. به رغم آن چه برخی فیلم ها و یا نمایش های تلویزیونی نشان می دهند، هیچ راهی برای آن که روابط عمومی راه خروج شما از یک بحران باشد، وجود ندارد. شما می توانید آسیب را به حداقل برسانید، اما نمی توانید از راه خروج تان از مشکلی که در ایجاد آن دخالت داشتید، صحبت کنید. توسعه، پرورش و افزایش شهرت، زمان می برد، اما مزایای حاصل از این امر، ارزش آن را دارد.

۳٫ شهرت و اعتبار، می تواند در عرض چند دقیقه لکه دار شود. اگر زمان می برد تا شهرت و اعتبار توسعه یابد، پس بنابراین به احتمال بسیار بسیار زیاد، ترمیم آن حتی از توسعه آن نیز بیشتر زمان نیاز خواهد داشت. مدیران، تصمیمات تجاری می گیرند، و ما به عنوان مشاوران آن ها باید اثرات احتمالی آن را بر شهرت و اعتبار شرکت ها و یا مشتریان خود، در نظر گرفته و ارزیابی نمائیم.

۴٫ مواردی که یک شرکت یا سخنگو انجام داده و یا می گوید، تعیین کننده دستور کار گفتگوهای (مکالمات) آینده است. ما شاهد این مسئله در جهان سیاست هستیم، اما همچنین می توانیم این مسئله را زمانی مشاهده کنیم که به عنوان مثال، مفسران، اظهارات خزانه داری فدرال (Federal Reserve) را به طور کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و کلمات خاصی از آن را انتخاب کردند، که این مسئله می شود خلاصه وضعیت اقتصادی کشور. یا زمانی که یک مدیر عامل اظهاراتی را بدون آمادگی قبلی بیان می کند، که او را برای سال ها در سایه قرار می دهد. آن ها می توانند دستور کار گفتگوهای آینده و یا حوزه های تمرکز آینده خود را تعیین نمایند، گاهی اوقات برای موارد مثبت و گاهی اوقات برای موارد منفی.

۵٫ رابطه سازی معاملاتی نیست. ما گاهی اوقات انتظارات بالایی برای اولین تبادل داریم، زمانی که می دانیم شبکه سازی و ساخت روابط، پایه و اساس تعاملات تجاری پربار می باشد.

۶٫ زمان بندی می تواند همه چیز باشد. زندگی همه اش زمان بندیست، و همین طور روابط عمومی. چگونگی و زمان انتخابِ عمل، صحبت، یا اعلان شما، عمیقا می تواند نتایج تلاش هایتان را تحت تاثیر قرار دهد. گاهی اوقات این مسئله تحت کنترل ماست، و گاهی اوقات تحت کنترلمان نیست، اما تفکر و رفتار عاقلانه در مورد زمان بندی، از اجرای استراتژی شما جدایی ناپذیر است.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.