Take a fresh look at your lifestyle.

وقتی اینستاگرام زمزم جای غلطی برای برند است!

اول از همه باید به یک سری بدیهیات اشاره کنم و بعد به سراغ موضوع زمزم بروم: اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر ( در مرحله اول عکس و بعد فیلم) است. در آخرین آمار اعلام شده از سایت استاتیستا statista اینستاگرام هفتمین شبکه اجتماعی محبوب در دنیا است و بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که سهم ایرانی های فعال در اینستاگرام بیش از ۱۴ میلیون نفر است.

اما برندهای مختلف ایرانی در یک سال اخیر تلاش کرده‌اند که فعالیت زیادی در اینستاگرام داشته باشند و هریک با سناریوها و برنامه‌های متنوعی در این شبکه اجتماعی حضور پیدا کرده‌اند.

برای مثال برندهایی مثل کاله، روزانه، اویلا، گرجی و … تلاش کرده‌اند تا مخاطبان خود را در این شبکه اجتماعی جذب کنند. روش جذب برندها در شبکه اجتماعی ایرانی از طریق تولید محتوای مناسب و تصویری است. حال اگر نگاهی به صفحه اینستاگرام زمزم بزنیم خواهیم دید که کلاً داستان متفاوت است. صفحه اینستاگرام زمزم، یک صفحه اطلاع‌رسانی مسابقات روزانه و هفتگی است که فاقد هرگونه جذابیت بصری است!

متاسفانه زمزم شبکه اجتماعی اینستاگرام را اشتباه گرفته است و تنها برای جذب مخاطب به ترفند جایزه و قرعه‌کشی روی آورده است و از هرگونه خلاقیت در تولید محتوای بصری و مرتبط با برند غافل مانده است.
zamzam-post
کافی است صفحه اینستاگرام زمزم را دنبال کنید و تفاوت بصری پست‌ها را با هم مقایسه کنید.
آیا عزیزانی که در حال مدیریت صفحه اینستاگرام زمزم هستند تا به حال با واژه بهینه‌کاوری Benchmark آشنایی دارند!
کافی‌است در اینستاگرام به سراغ برندهایی همچون کوکاکولا، فانتا، پپسی و … بروید و تنها نگاهی به محتوای آن بیاندازید آنگاه متوجه خواهید شد که جذب مخاطب در اینستاگرام تنها از طریق قرعه‌کشی اتفاق نمی‌افتد بلکه تولید محتوای جذاب مخاطب بیشتر و البته وفادارتری را جدب می‌کند و نه مخاطبی که صرفاً برای برنده شدن در یک قرعه‌‍کشی صفحه زمزم را دنبال می‌کند!
fanta-page
این در حالی است که اگر به کانال تلگرام زمزم مراجعه کنید می‌بینید که سیاست درست‌تری برای آن دیده شده است و صدالبته هم محتوای جذاب‌تری دارد اما در مورد اینستاگرام تنها با یک سری دایره با زمینه نارنجی رنگ مواجه هستیم که گاهی لبخند می‌زنند و گاهی تخته‌ای برای نوشته‌های مختلف هستند و همین!

خلاصه داستان همانطور که اینستاگرام می‌تواند جای خوبی برای برندسازی و ایجاد وفاداری در ذهن مخاطب باشد می‌تواند جای غلطی هم برای برندهایی باشد که آن را اشتباه گرفته‌اند!

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.