دوره MBA : ارزش و ارزش آفرینی
عنوان درس: ارزش و ارزش آفرینی
تعریف حوزه درس: دوره MBA با چه هدفی شکل گرفته است؟ شرکت کنندگان در دوره MBA چه انتظاری از چنین دورهای دارند؟ اگر بگوییم که دوره MBA قرار است شرکتها را ثروتمند کند یا اینکه دوره MBA قرار است انسانهای موفق یا ثروتمند یا حتی ثروت آفرینی را پرورش دهد، احتمالاً بخشی از واقعیت را به فراموشی سپردهایم.
پول، ثروت، موفقیت و رشد، محصولات جانبی فعالیت در دنیای کسب و کار محسوب میشوند. آنچه که یک کسب و کار اقتصادی را سودده یا حتی یک سازمان غیرانتفاعی را ماندگار میکند، ارزش آفرینی است. ارزش آفرینی به معنای افزودن چیزی به جهان که قبل از ما وجود نداشته است و موجب تسهیل زندگی و کسب و کار برای دیگران میشود.
اگر این تعریف را بپذیریم، احتمالاً دوره MBA و بسیاری از دورههای مشابه، باید این مسئولیت را بپذیرند که به ما بیاموزند چگونه میتوانیم ارزشهایی ایجاد کنیم که مفید، اثربخش، ماندگار و اقتصادی و سودده باشند.
به همین دلیل، ما یکی از درسهای پایه دوره MBA متمم را ارزش آفرینی در نظر گرفتهایم.
برخی از منابع و مراجع مورد استفاده و استناد در تدوین این درس
1- Disciplined Entrepreneurship
نوشته دوره MBA : ارزش و ارزش آفرینی اولین بار در متمم پدیدار شد.
مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
متمم
نظرات بسته شده است.