Take a fresh look at your lifestyle.

شیوه های کسب و کار برند کانن “Canon” را بشناسید

شیوه های کسب و کار برند کانن “Canon” را بشناسید

کمپانی ژاپنی کنن، در سال ۱۹۳۳ تاسیس شد و در دهه ۳۰، خود را به عنوان تولید کننده دوربین های عکاسی معرفی کرد.

برند کانن

 

 این کمپانی در تولید دوربین های خود، از نو آوری و توسعه محصول بهره می برد و در سال ۱۹۶۴، اعلام کرد که قصد دارد محصول جدید خود با نام Canola130 را تولید کند. این ماشین حساب نخستین ماشین حساب ۱۰ دکمه ای الکترونیکی بود که در آن دوره ساخته می شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز ، در طول دهه ۶۰، به عنوان یک کمپانی بین المللی شناخته می شد و صادرات محصولاتش به سایر کشور ها افزایش پیدا کرده بود. در سال ۱۹۶۸، کنن به سمت ساخت دستگاه های کپی رو آورد و در اواسط دهه ۷۰، پرینتر های لیزری را تولید کرد. در طول دهه ۸۰ تا ۹۰، کمپانی به نو آوری خود ادامه داد و رایانه های پیشرفته، دوربین های پیچیده تر، دستگاه های کپی جدید و سیستم های عکس برداری دیجیتال را روانه بازار کرد. کنن همیشه به دنبال ساخت محصولاتی بود که دوستدار محیط زیست و قابل باز یافت باشند.

 

اداره بخش مرکزی کسب و کار

شرکت هایی که قصد دارند در زمینه تولید محصول و خدمات، الگویی برای شرکت های دیگر باشند، باید در بحث نو آوری پیشگام بوده و دائما خود را نو کنند.کنن مفتخر است که از طریق تحقیق، به فناوری های پیشرفته دست پیدا کرده است. مراکز تحقیقاتی این کمپانی در اروپا، ایالات متحده و ژاپن واقع شده اند. کنن در فضای به شدت رقابتی در حال فعالیت است. این شرکت همیشه سعی دارد محصولات جدید را به سرعت و با قیمت مناسب، روانه بازار کند.کنن برای استراتژی مدیریت اطلاعات اهمیت ویژه ای قائل بوده و وجود آن را برای موفقیت یک کسب و کار، ضروری می داند. امروزه، کسب و کار های مختلف با حجم عظیمی از اسناد، ایمیل ها و سایر کاغذ بازی های اداری رو به رو هستند. کنن از فناوری و مهارت خود برای کنترل این داده ها بهره می برد. این شرکت به مدیریت اطلاعات و تقسیم آن در بخش های مختلف سازمان، آشنایی کامل دارد.کنن از مهارت هایش برای رشد کسب کار خود بهره برده و تلاش دارد با کمک این مهارت ها، تاثیر گذار تر، پرمحصول تر و سود آور تر باشد. کنن از اهمیت سیستم های تلفیق اطلاعات و ارتباطات آگاه است و در جایگاهی قرار دارد که قادر است سایر سازمان ها را برای پیشبرد مدیریت سیستم های اطلاعاتی شان راهنمایی کند. این کمپانی با پیشینه درخشان خود، دائما به دنبال روش هایی است که از طریق آنها بتواند نیاز مشتریان خود را بر طرف کند.

مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک در واقع برنامه ریزی های بلند مدتی هستند که به طور واضح و با فکر قبلی ایجاد شده اند، به این ترتیب بهترین راه برای مواجهه با مشکلات سازمان این است که از قبل، مشکلات احتمالی را پیش بینی کرده و آماده مقابله با آنها باشیم. معمولا در مبحث کسب و کار، بین سازمان های انفعالی و فعال، تمایز قائل می شویم.

سازمان های فعال به طور معمول برای آینده کسب و کار خود برنامه های از پیش تعیین شده دارند. متاسفانه اکثر شرکت های بریتانیایی، به خصوص در زمینه استراتژی مدیریت اطلاعات، عملکردی انفعالی دارند. مشکل اینجاست که شرکت هایی که توسعه پیدا می کنند، باید به روش های پیچیده تری با نیاز مشتریان خود رو به رو شوند، بنابراین سیستم های قدیمی مدیریت اطلاعات آنها، دیگر پاسخگو نخواهند بود و باید به روز شوند.

 

تصویر کلی

 

کلید اصلی موفقیت مدیریت اطلاعات، اتصال اجزای مختلف یک سیستم اطلاعاتی به یکدیگر است. برای مثال با اتصال دستگاه کپی به سیستم های داخل یک سازمان، تمام کارکنان قادر خواهند بود از طریق رایانه خود، فایل های مورد نیاز خود را کپی کنند.

مدیریت اطلاعات برای کمک کردن به کارکنان به وجود آمده تا از این راه به شکل موثر تر و ساده تری، کار های روزانه خود را انجام دهند. یک سیستم اطلاعاتی کامل این اطمینان را حاصل می کند که:

-کارکنان زمان کمتری را برای پیدا کردن، استخراج کردن و اصلاح کردن داده ها صرف می کنند.

-برای استفاده از داده ها، زحمت کمتری متحمل می شوند.

-کمتر از داده های کاغذی استفاده می کنند.

-دسترسی به یک سیستم ایمن که در مواقع نیاز، از اطلاعات محرمانه محافظت می کند.

 

به کارگیری اطلاعات

 

کنن برای توسعه سیستم مدیریت اطلاعات انواع سازمان ها، نقش بسزایی ایفا کرده. این کمپانی همچنین سیستم ICT را در بخش آموزش به وجود آورد. این سیستم، میزان هزینه ها و فعالیت معلمان را کاهش می دهد، بنابراین این امکان به آنها داده می شود که تمرکز بیشتری روی کار خود داشته باشند. با کمک ICT، توانایی یاد گیری و تمرین دانش آموزان افزایش پیدا کرده و مهارت های مدیریت اطلاعات آنها بهتر خواهد شد.

برای مثال، دانش آموزان قادر خواهند بود از راه دور یا از داخل منزل، برای انجام تکالیف شان به وب سایت مدرسه خود دسترسی داشته باشند. این وب سایت همچنین یادداشت های درسی برای والدین دانش آموزان فراهم کرده تا با این روش، به یادگیری بهتر دانش آموزان کمک کند.

مدارس، سازمان های نسبتا بزرگی هستند که می توانند از اقتصاد تکنیکی بهره ببرند. اقتصاد تکنیکی از روش های پیچیده ای استفاده می کند که باعث کاهش در هزینه ها می شود.

 

نقاط ضعف

 

با وجود جهانی بودن نام کنن، این کمپانی همچنان بازار های قدیمی خود یعنی اروپا، ایالات متحده، چین و ژاپن را حفظ کرده است. این مسئله کسب و کار این کمپانی را تنها محدود به بازار این کشور ها کرده و انتظار می رود فعالیت کنن در بازار کشور های دیگر نظیر برزیل و آفریقای جنوبی نیز گسترش پیدا کند. با این کار، کنن خواهد توانست در بازاری که به سرعت و در سطح جهان در حال گسترش است باقی مانده و در برابر رقبای بین المللی خود قد علم کند.

 

فرصت ها

 

اگرچه کنن در چین به شکل گسترده ای فعال بوده و برند های مختلفی را به بازار این کشور معرفی کرده، اما فرصت های این کمپانی با توسعه در بازار سایر کشور های آسیایی، رونق بیشتری خواهد گرفت. در  نتیجه، به دلیل افزایش روزافزون محصولات دیجیتالی در بازار آسیا، میزان سود دهی این کشور با رشد قابل توجهی رو به رو خواهد شد.

 

تهدید ها

 

تهدید اصلی که متوجه این کمپانی است، سایر رقبای کنن هستند؛ رقبایی مانند شارپ، توشیبا، سامسونگ و سایر کمپانی هایی که در تلاش برای بهترین بودن هستند. کنن برای مقابله با رقیبانش، از خط تولید تمام خود کار بهره می برد، تا به این ترتیب در بازار بین المللی و رقابتی باقی بماند.

 

توسعه محصول

 

تولید محصولات جدید به منظور حفظ مشتریان وفا دار صورت می گیرد و به این ترتیب، کمپانی با تمرکز بر معرفی محصولات جدید و اصلاح شده، سعی دارد توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کند. این استراتژی با رویکرد توسعه و به روز رسانی دائم محصولات، همزمان باعث حفظ وفاداری مشتریان نیز خواهد شد.

 

منبع : اقتصاد نوین

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.