Take a fresh look at your lifestyle.

بازار ایران را برندهای سوئیسی پر میکنند

بازار ایران را برندهای سوئیسی پر میکنند

 

سوئیس یکی از اولین کشورهایی است که به دلیل رابطه نزدیک اقتصادی با ایران قبل از تحریم ها، بعد از برجام نیز برای فعالیت وآغاز مبادلات تجاری اعلام آمادگی کرد و اینک شاهد افزایش روز افزون ورود شرکت ها و برند های سوئیسی به ایران هستیم.

 

برند سوئیسی

پس از حصول توافق هسته‌ای در تیر‌ ۱۳۹۴ در کنار بسیاری از هیات‌های تجاری اروپایی، هیات بلند پایه اقتصادی از سوئیس برای فراهم کردن زمینه‌ همکاری‌های نو به ایران آمدند و در همین راستا در ۱۰ سفندماه سال گذشته نیز رئیس جمهور این کشور به همراه یک هیات بزرگ تجاری به ایران سفر کرد که این سفر سرمنشاء آغاز مجدد روابط تجاری بین ایران و سوئیس شد و اینک بعد از گذشته تقریبا یک سال شاهد ورود روز افزون برندهای سوئیسی به ایران هستیم.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، صادرات ایران به سوئیس در سال ۱۳۸۵و قبل تحریم ها معادل ۱۹,۹ میلیون دلار بوده که این مقدار در سال ۹۳ به ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار تنزل پیدا کرده ودر سال ۹۵ با سرگیری مبادلات با این کشور اکنون در ده ماه منتهی به دی ماه با روند افزایشی به ۱۳.۷ میلیون دلار رسیده است.
این در حالی است که واردات ایران از سوئیس که در سال ۱۳۸۵ معادل دو میلیارد و ۲۸۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و در سال ۹۴ معادل ۲ میلیارد و ۳۳۶ میلیارد و ۷۳۶ و ۹۸۷ هزار دلار و در سال ۹۵ نیز در ده ماه منتهی به دی ماه معادل ۱ میلیارد و ۴۲ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۶۱۲ هزار دلار رسیده است.
سوئیس یکی از کشورهایی است که ساعت های آن از منظر کیفیت و زیبایی مشهور است واینک با فراهم شدن فضا برندهای ساعت های سوئیسی نیز وارد بازار ایران شده اند . شرکت سوئیسی موریس لاکوا از جمله برند های ساعتی است که قبل از تحریم ها وارد بازار ایران شده بود و در سال های تحریم بلا اجبار این بازار را ترک کرده و حال با فراهم شدن فضا دوباره به بازار ایران بازگشته است.
این برند از سال ۱۹۷۰ فعالیت خود را آغاز کرده و با توجه به این که تمام قطعات و اجزای ساعت در خود کارخانه این ساعت سازی تولید می شود محصولات این برند از کیفیت خوبی برخودار است و همچنین توجه به ریزه کاری و تولیدات ساعت های هنری با ظاهری زیبا مزیت رقابتی این شرکت به نسبت دیگر شرکت های ساعت سازی است.
استفان، ویزر مدیرعامل شرکت ساعت سازی موریس لاکوا در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در این خصوص گفت: این شرکت با کمک شریک تجاری خود در ایران که شرکت توسعه کالای دماوند است به بازار ایران وارد شده است و با عرضه ساعت با طیف های قیمتی متنوع سعی دارد به نیاز تمام متقاضیان ایرنی پاسخ دهد.
ایجاد زنجیره خدمات پس از فروش برند موریس لاکوا در ایران
وی با بیان این که هیات تجاری این شرکت یکی از ماهر ترین ساعت سازهای سوئدی را به همراه خود به ایران آورده است، اظهار داشت: شرکت موریس لاکوا با یک تیم هفت نفره از سوئیس وارد ایران شده است و قصد این برند تنها فروش ساعت در ایران نیست و می خواهد خدمات پس از فروش این برند را در ایران با همکاری شرکت دماوند راه اندازی کند.
ویزر تصریح کرد: این شرکت قصد دارد از ایده های ایرانی در ساخت ساعت های این برند بهره برداری کند وهمچنین همکاری مشترکی رادر طراحی ساعت با ایران آغاز کند.
وی اذعان داشت: این شرکت هم اینک با ۶۵ کشور جهان همکاری مشترک دارد و ایران هم یکی از کشورهایی است که در چند ماه آینده همکاری های خود با این شرکت را آغاز و توسعه خواهد دارد.
مدیر عامل شرکت موریس لاکوا خاطر نشان کرد: در سال های نه چندان دور و نزدیک ایران به عنوان یکی از مقاصد اصلی عرضه تولیدات ساعت موریس لاکوا خواهد بود و هم اینک این برند از بازار خوبی در ایران برخوردار است وبرنامه آینده این شرکت توسعه واحدهای عرضه تولیدات خود در یکصد فروشگاه و واحد فروش در ایران است.
ورود و حضور شرکت های سوئیسی به ایران نشانه خوبی از افزایش تعاملات تجاری با سوئیس دارد واگر تولیدگران ایرانی ازاین پتانسیل برای ارتقای سطح دانش و تولید ساعت در محصولات ایرانی بهره برداری کنند و یا به صورت “جویند ونچر” و همکاری مشترک بتوانند با شرکت های سوئیسی تعاملات خود را آغاز کنند در افزایش صادرات ایران نقش موثری دارد و هم موجب اشتغالزایی در ایران می شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.