Take a fresh look at your lifestyle.

برند اپل از ۵ طرح مفهومی برای تولید خودرو رونمایی کرد

برند اپل از ۵ طرح مفهومی برای تولید خودرو رونمایی کرد

ما اغلب اپل را با آیفون‌ها و مک بوک هایش می‌شناسیم، همان محصولاتی که ثروتی هنگفت را برای این کمپانی به ارمغان آوردند و آن را به جایگاه کنونی‌اش در دنیای تکنولوژی رساندند. اما جای تعجب نبود که با میلیارد دلاری شدن این شرکت، مدیران آن به فکر گسترش حوزه‌های فعالیت خود بیفتند. آن‌ها با خود گفتند: ما اکنون آیفون، آیپد، آیپاد، آی مک و … تولید می‌کنیم، چرا یک iCar نیز به سبد محصولاتمان نیفزاییم؟

     برندسازی

اما برای شرکتی با تجربه صفر در زمینه خودروسازی، پول زیاد هم نمی‌تواند معجزه کند و پروژه آی کار اپل (یا هر نام دیگر که برای آن در نظر گرفته‌اند) هنوز هم به معنای واقعی کلمه، “روی هوا” ست.

در یکی از آخرین خبرها شنیدیم که نقشه‌های اپل برای ساخت خودروی خود تا آنجا آب رفته که شاید این شرکت تنها به توسعه و تست تکنولوژی‌های خودروی بدون راننده روی بیاورد. در این صورت، شاید در آینده‌ای نه چندان دور خودروهایی با تکنولوژی خودران اپل ببینیم که احتمالاً خبری از برند سیب گاز زده معروف بر آن نخواهد بود.

با این همه تفاسیر، این اخبار مانع فعالیت ذهن خلاق گرافیست‌های نئومن استودیوز (NeoMan Studios) و کلیک مکانیک (ClickMechanic ) نشده. آن‌ها در این فکر بودند که اگر روزی درخت خودروی اپل میوه داد، آن میوه چه شکلی خواهد بود. در همین راستا آن‌ها تعدادی از مشهورترین محصولات این کمپانی را در نظر گرفته و طراحی‌های خود را بر اساس آن‌ها شکل دادند.

برندسازی

اولین طرح بر گرفته از جدیدترین آیفون، یعنی آیفون ۷، است. سقف این خودروی فضاپیما نما با تکه‌ای یکپارچه از شیشه پوشیده شده و چراغ‌های ساده و کاور چرخ‌ها نیز ما را به یاد طراحی‌های مینیمال آیفون می‌اندازند.

Apple car

دیگر ساخته‌های اپل که این دو گروه از آن‌ها برای طراحی‌های الهام گیری کرده‌اند، عبارتند از: پاور مک G5، مک بوک ایر، آی مک G3 و حتی مکینتاش ۱۲۸K.

خودروی برند اپل

برند اپل

خودروی اپل

منبع: مجله خودروی پلال

نظرات بسته شده است.