Take a fresh look at your lifestyle.

موبایل های چینی ارزان، مشکل بزرگی بر سر راه برند آیفون و اپل در بازار چین

موبایل های چینی ارزان، مشکل بزرگی بر سر راه برند آیفون و اپل در بازار چین

اپل در سال ۲۰۱۶ در رده چهارم فروشندگان موبایل در کشور چین باقی ماند و اوپو، ویوو و هواوی به ترتیب مقام های اول تا سوم پر فروش ترین برندهای کشور آسمانی را کسب کردند. بر اساس گزارشی که مؤسسه IDC منتشر کرده، بازار تلفن های هوشمند در چین با رشدی ۱۹ درصدی مواجه شده و سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ رشدی ۱۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۵ تجربه کرده است.

طبق گزارش IDC اپل برای نخستین بار با کاهش فروش سالیانه مواجه شد و آیفون ۷ نتوانست مانند گذشته برای دوستداران این برند جذاب باشد و دیگر کمپانی های چینی بخشی از سهم اپل در بازار این کشور را از دست آنها خارج کردند.

برندسازی

گفتنی است گسترش بازار اسمارت فون ها در بازار چین، به «افزایش وابستگی به اپلیکیشن های موبایل» نسبت داده شده که در نتیجه آن کاربران را به تعویض و ارتقای گجت های خود ترغیب کرده است.

«Tay X iaohan» تحلیلگر ارشد بازار معتقد است که اوپو و ویوو با «تولید و عرضه هرچه بیشتر تلفن های میان رده در شهرهای کوچک» کار را برای آیفون های گران قیمت سخت تر کرده اند.

نکته دیگری که در گزارش IDC به چشم می خورد، کاهش فروش اینترنتی در سال ۲۰۱۶ است که تولیدکنندگان را ملزم به ساخت فروشگاه های فیزیکی در سطح کشور کرده است. بر همین اساس کمپانی نظیر شیائومی که رده پنجم فروش در چین را به خود اختصاص داده، تعداد فروشگاه های فیزیکی Mi Home را در طول سال گذشته افزایش داده است.

یرند

مؤسسه IDC عنوان کرده که «اپل نیز در زمینه افزایش تعداد خرده فروشی های غیز آنلاین به سختی در حال تلاش بوده است.»

یکی از موفقیت های بزرگ اپل در چین مربوط به اپ استور است. طبق گزارش مؤسسه App Annie، کشور چین در فصل سوم سال ۲۰۱۶ به عنوان پر درآمد ترین بازار اپلیکیشن های iOS شناخته شده است.

با وجود اینکه سهم کوپرتینویی ها در کشور آسمانی در حال کاهش است، اما اروپا به عنوان دومین بازار پر فروش اپل پس از آمریکا به تدریج در حال گسترش است.

منبع: دیجیاتو

نظرات بسته شده است.