Take a fresh look at your lifestyle.

۴۰ درصد از برندهای تولید کننده کیف و کفش از دور خارج شدند

۴۰ درصد از برندهای تولید کننده کیف و کفش از دور خارج شدند

رییس اتحادیه سراجان تهران می‌گوید طی دو – سه سال اخیر ورود کیف و کفش‌های قاچاق و نداشتن قدرت رقابت به دلیل بالا بودن هزینه‌های تولید، باعث شده ۳۰ تا ۴۰ درصد از تولیدکنندگان داخلی از دور خارج شوند.

محسن خردمند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رکود بازار تولیدکنندگان و فروشندگان چرم، اظهار کرد: هزینه اجاره و هزینه سربار تولید در ایران بالاست و همین باعث شده است که درآمد تولید کنندگان چرم کفاف هزینه‌هایشان را ندهد.

وی با اشاره به قاچاق محصولات چرمی ادامه داد: محصولات قاچاق، تعرفه واردات نمی پردازند که یکی از دلایل کاهش قیمت تمام شده آن‌ها نسبت به کالاهای تولید داخل است. اگر قرار است رقابتی در بازار ایجاد شود باید یک دوئل برابر داشته باشیم.

برند

کیف و کفش‌های ارزان چینی از مواد بازیافتی تهیه می‌شوند

ریس اتحادیه سراجان تهران درباره از دور خارج شدن بعضی تولیدکنندگان داخلی در پی ورود قاچاقی محصولات چرمی گفت: طی دو – سه سال گذشته آمار سراجان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد ریزش داشته است که دلیل اصلی آن رکود بازار، مشکلات نقدینگی و واردات قاچاق است.

خردمند در همین باره ادامه داد: دلیل قیمت کمتر بعضی محصولات چینی، مواد اولیه استفاه شده در آن‌هاست. این محصولات از مواد بازیافتی تهیه شده‌اند و بازیافتی‌ها معمولا ضایعات هستند که باعث مشکلات و بیماری‌های پوستی می‌شوند. اما قیمت پایین‌تر این کالاها استقبال خرید آنها را افزایش داده است.

شیوه تشخیص محصولات چرمی بی‌کیفیت

رییس اتحادیه سراجان تهران در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان محصولات چرمی با کیفیت را از بی‌کیفیت تشخیص داد؟ گفت: چرم بی‌کیفیت را اگر در داخل یک پلاستیک قرار دهیم و در آن را ببندیم پس از ۴۸ ساعت بوی بد می‌گیرد. این نوع چرم‌ها در فضای بسته ظرف دو روز خود را نشان می‌دهند.

وی با اشاره به قیمت کیف و کفش چرم تولید داخل گفت: کیف چرم زنانه از ۱۱۰ هزار تومان شروع می شود و ممکن است برخی کالاهای برند تا ۴۰۰ – ۴۵۰ هزار تومان قیمت داشته باشند که نسبت به اندازه کیف و خصوصیات دیگر ممکن است متفاوت باشد. کفش چرم نیز از ۱۷۰ تومان شروع می شود و تا ۶۰۰ – ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد.

به گفته خردمند، قیمت محصولات چرمی به خصوص محصولات برند در کشورهای دیگر، نجومی است و اگر محصولاتی با همین کیفیت از خارج و با دلار آزاد تهیه شوند، بسیار بیشتر از این مبالغ خواهد بود.

منبع: ایسنا

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.