Take a fresh look at your lifestyle.

برند سازی کالای داخل کمک شایانی به اقتصاد مقاومتی می کند

مسئول بسیج اصناف چهارمحال بختیاری؛

برند سازی کالای داخل کمک شایانی به اقتصاد مقاومتی می کند

 

مسئول سازمان بسیج اصناف چهارمحال بختیاری با اشاره به اینکه عوارض و مالیات سنگین واحدهای تولیدی یکی از موانع اصلی موجود بر سر راه اقتصاد مقاومتی است، گفت: برند سازی و صادرات کالاهای تولید….

به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج
،اردشیر حیدری مسئول بسیج اصناف چهارمحال بختیاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای راهکارهای ۱۳ گانه اققتصاد مقاومتی اظهار داشت: طی جلساتی که با عنوان کارگروه اقتصاد مقاومتی در سطح استان برگزار کردیم مشکلات و موانعی که بر سر راه اقتصاد مقاومتی وجود دارند شناسایی شد وراهکارهایی برای آنها ارائه گردید.

وی ادامه داد: در همین خصوص بیشتر واحدهای تولیدی و توزیعی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شدند و در جلساتی که با بسیج سازندگی استان داشتیم  برای حل مشکلات مالیشان معرفی گردیدند که برخی از آنها با استفاده از تسهیلاتی که برای آن ها در نظر گرفته شده بود توانستند واحدهای خود را راه اندازی کند اما بسیاری از این کارخانجات بزرگ تولیدی که با مشکل مواجه  بودند این تسهیلات نتوانست گرهی از کار آن ها را باز کند، از همین رو به دنبال حل مسائل و مشکلات این کارخانجات نیز هستیم.

مسئول بسیج اصناف چهارمحال بختیاری با توجه به شناسایی ظرفیت های تولید در سطح استان افزود: تمام ظرفیت های تولیدی که در سطح استان وجود داشت شناسای شد و به دنبال راهی برای باز کردن راه صادرات برای تولید کنندگان سطح استان هستیم که رایزنی هایی نیز در همین رابطه با اتاق بازرگانی داشته ایم و این موضوع برای اجرایی شدن در حال بررسی های بیشتر است.

حیدری با بیان اهمیت بهینه سازی مصرف انرژی عنوان کرد: مصرف درست انرژی چه در بخش تولید و چه در بخش توزیع یکی از موارد مهمی است که شاید زیاد اهمیتی برای آن قائل نباشیم اما ما طی جلسات کارگروه خود که بر گرار می کردیم از کارشناسان حوزه انرژی و استفاده بهینه از آن دعوت می کردیم و از راهنمایی های آن ها در بخشهای مختلف علی الخصوص حوزه اصناف و بازار استفاده های مطلوبی کردیم.

وی با اشاره به موانعی که بر سر راه عملی شدن اقتصاد مقاومتی وجود دارد، افزود: بالا بودن قیمت مواد اولیه، عوارض و مالیات های سنگین برای واحد های تولیدی، قاچاق کالا و همچنین پایین بودن سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از جمله موانعی است که بر سر راه اقتصاد مقاومتی وجود دارد که دولت باید با حمایت خود از تولید کنندگان سعی بر برداشتن این موانع از سر راه تولید در کشور داشته باشد.

مسئول بسیج اصناف چهار محال بختیاری با توجه به اینکه دولت باید شرایط مناسبی را برای صادرات کالاهای تولید داخل فراهم کند، بیان داشت: ما در سطح استان چهار محال بختیاری در زمینه تولید فرش دستباف، گیاهان دارویی، آجیل و خشکبار و …. دارای آمادگی بسیار بالایی هستیم که اگر دولت بتواند شرایطی را برای صادرات این محصولات که هم از کیفیت بالایی برخوردار هستند و هم قیمت مناسبی دارند فراهم کند می توانیم ارز آوری بسیار بالایی را تنها از همین استان چهارمحال بختیاری داشته باشیم.

حیدری در پایان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در رابطه با موضوع مبارزه با کالای قاچاق خاطر نشان کرد: جلسانی را با اماکن و نیروی انتظامی استان برگزار کردیم و خوشبختانه در این خصوص هم اماکن همکاری های خوبی را با ما داشته و هم نیروی انتظامی که تاکنون هم مقادیر زیادی از کالاهای قاچاق در سطح استان کشف و امحا شده است.

نظرات بسته شده است.