Take a fresh look at your lifestyle.

هزینه تبلیغات تلویزیونی ۲۰ برند دارویی به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است

دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: ماهواره‌ها در حال سلاخی سلامت مردم از طریق تبلیغات غیرواقعی و اغواگرایانه در حوزه دارو هستند و مردم نباید فریب دلالان دست چندم داروهای تقلبی و غیر اصیل را بخورند.

سید مهدی سجادی، دبیر انجمن داروسازان ایران با اشاره به وضعیت اسف بار تبلیغات دارو در ماهواره های فارسی زبان گفت: ماهواره ها در حال سلاخی سلامت مردم از طریق تبلیغات غیرواقعی و اغواگرایانه در حوزه دارو هستند و مردم نباید فریب دلالان دست چندم داروهای تقلبی و غیر اصیل را بخورند.

سجادی، ضمن هشدار در رابطه با افزایش تبلیغ داروها در شبکه های ماهواره‌ای اظهار داشت: دارو، کالایی نیست که بتوان به تبلیغات ماهواره ای آن اعتماد کرد و این هشداری است که مردم و علی الخصوص جوانان و همچنین خانواده های مبتلایان به بیماری های صعب العلاج باید آن را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: تجویز و مصرف دارو باید بر اساس ارزیابی دقیق از وضعیت سلامت افراد صورت بگیرد و این در حالی است که هیچ دلیل و منطقی بر متناسب بودن داروهای تبلیغ شده در ماهواره با وضعیت بیماران وجود ندارد. ضمن اینکه در اصالت این دارو ها و مولفه های ایمنی آن نظیر تاریخ مصرف آن ها هیج اطمینان خاطری وجود ندارد.

دبیر انجمن داروسازان ایران ادامه داد: تبلیغات حوزه پزشکی و دارویی در کشور ما مشمول قوانین و مقررات خاصی است و به همین جهت هیچ دارویی، حق تبلیغ تلویزیونی یا روزنامه ای برای مردم را ندارد ولی در برخی کشورها این موضوع منع قانونی ندارد.

به گفته سجادی، هزینه تبلیغات تلویزیونی ۲۰ برند دارویی به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است و این در شرایطی است که در ماهواره های فارسی زبان، وضعیت به گونه ای است که اغلب، تبلیغات گمراه کننده و غیر واقعی است.

سجادی تصریح کرد: مردم نباید فریب تبلیغات داروهای ماهواره ای را بخورند. این تبلیغات ممکن است از سوی دلالان دست چندم داروهای تقلبی و غیر اصیل ترتیب داده شده باشد. یا اینکه کارگاه های زیرپله ای و غیر بهداشتی و فاقد ایمنی اقدام به تنظیم چنین تبلیغاتی کرده باشند.

 وی درپایان تاکید کرد: مردم باید پیش از مصرف هرگونه دارویی، با پزشک خود مشورت کرده و داروی تجویز شده را صرفا از داروخانه های رسمی و معتبر تهیه کنند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.