آیندهپژوهی و آیندهنگری جزو وظایف روابط عمومی سازمانها است
مدرس ارتباطات بینالملل دانشگاه تهران گفت: روابط عمومی تنها واحدی است که میتواند در تمامی کارهای سازمانی دخالت کند و این وظیفه از روی تخصص کاری این مجموعه سرچشمه میگیرد.
به گزارش کاوشگران روابط عمومی به نقل از فارس، محمد فرجپور، اظهار داشت: در دنیای نوین اطلاعرسانی سنتی منسوخ شده و اطلاعرسانی آنلاین جای آن را گرفته و مسؤولان روابط عمومی باید به این مسأله توجه داشته باشند .
وی گفت: باید در دنیای آنلاین مسؤولان روابط عمومی ما بتوانند توان تولید محتوای الکتریکی را داشته باشند تا با کم کردن میزان هزینه و زمان بتوانند موثر عمل کنند .
فرجپور افزود: بزرگترین مشکل روابط عمومیهای ما این است که توان تولید محتوای قوی را ندارند و باید در این زمینه آموزشهای لازم انجام گیرد .
وی داشتن سایتهای اینترنتی فعال را برای یک سازمان دولتی مقوله بسیار مهمی دانست و تشریح کرد: توجه به آیندهپژوهی و آیندهنگری در تمامی زمینهها جزو وظایف روابط عمومی سازمانها است .
فرجپور تصریح کرد: مطالبات مردم باید عقلاییسازی شود و این جزو وظایف روابط عمومیهای ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی است .
وی عنوان کرد: نقش روابط عمومیها در شکلگیری رسانههای دوسویه بسیار مفید است و این مجموعههای پرتلاش باید با دید جهانی عملکردی محلی داشته باشند تا بتوانند موفق عمل کنند .
استاد ارتباطات بینالملل دانشگاه تهران گفت: داشتن سواد رسانهای از ملزومات یک مدیر روابط عمومی در ادارات است و این موضوع در پویایی و ایجاد انگیزش سازمانی بسیار موثر است .