Take a fresh look at your lifestyle.

فرنچایز یا استارتاپ کدام یک برای شما مناسب تر است؟(قسمت دوم)

0

راه اندازی کسب و کار مستقل رویای بسیاری از افرادی است که سودای ورود به بازار یا صنایع مختلف را دارند. از سوی دیگر بسیاری دیگر هستند که تمایلی به راه اندازی استارتاپ نداشته و مشکلات متعددی را که در این مسیر وجود دارد، از جمله دلایل عدم علاقه خود ذکر می کنند.

این افراد ترجیح می دهند برای برندهای معتبر و مشهور کار کنند چرا که این برندها پیشتر فعالیت های پیچیده برندینگ و بازاریابی را انجام و جامعه مشتریان شان را شکل داده اند. تضمین درآمد و استفاده از لوگو و فرمول تهیه محصولات برندهای معتبر دلیل اصلی راه اندازی فرنچایز محسوب می شود. در قسمت قبل به بررسی نکات مثبت و منفی راه اندازی یک فرنچایز پرداختیم، در ادامه نقاط ضعف و قوت راه اندازی یک استارتاپ را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نکات مثبت راه اندازی استارتاپ

نوآوری و خلاقیت: راه اندازی یک استارتاپ به خلاقیت و نوآوری نیاز دارد. چنانچه شما یک فرد خلاق و سرشار از ایده های بکر و نوآورانه هستید و قصد دارید این ایده های جذاب و جدید را به واقعیت تبدیل کنید در این صورت باید یک استارتاپ راه اندازی کنید. همچنین در بازار به شدت رقابتی امروز، تنها ایده های خلاقانه و جدید هستند که از ظرفیت لازم برای رشد و توسعه برخوردارند و ایده های قدیمی که بارها از سوی دیگران مورد استفاده قرار گرفته است نمی تواند شما را به هدف تان برساند.

آزادی حرفه ای و رشد و توسعه: هنگامی که شما کسب و کارخود را راه اندازی می کنید از امتیازات بسیار زیادی برخوردار خواهید شد. یکی از این امتیازات آن است که شما آزادی حرفه ای داشته و هرزمان که بخواهید کار می کنید.

همچنین بسته به نوع فعالیت تجاری تان می توانید در هرجایی که هستید به کار و فعالیت پرداخته و ممکن است حضور شما در محیط کارتان ضرورتی نداشته باشد. از سوی دیگر شما هرگز مجبور به پاسخگویی به دیگران یا مدیران بالادست خود نیستید که این موضوع آزادی شغلی ارزشمندی برای شما به شمار می رود. نکته جالب توجه دیگری که در این زمینه می توان به آن اشاره کرد آن است که محدودیتی برای رشد و توسعه استارتاپ ها وجود ندارد، این در حالی است که در مدل فرنچایز کسب و کارها تنها تا نقطه معینی می توانند رشد کنند.

نکات منفی راه اندازی استارتاپ

احتمال بالای شکست تجاری: متاسفانه استارتاپ ها از ریسک شکست تجاری بالاتری نسبت به مدل فرنچایز برخوردار هستند. در همین راستا آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که ۲۵درصد از استارتاپ ها در نخستین سال فعالیت شان با شکست مواجه شده و دیگر به تولید و ارائه محصولات و خدمات شان ادامه نمی دهند.

بررسی دقیق تر آمارهای مربوط به استارتاپ ها بیانگر آن است که ۵۰درصد از استارتاپ ها در پنج سال نخست فعالیت شان ورشکست می شوند و ۳۰درصد دیگر نیز پس از ۱۰ سال فعالیت تجاری، شکست را تجربه می کنند.

بنابراین در چنین شرایطی راه اندازی یک کسب و کار مستقل در قالب استارتاپ ریسک بسیار بالایی دارد اما فراموش نکنید که همین ریسک هاست که درآمدهای هنگفتی را نصیب افراد می کند. به یاد داشته باشید چنانچه استارتاپ شما با شکست تجاری روبه رو نشده و به فعالیت خود ادامه دهد می توانید به یک میلیاردر تبدیل شده و خود را به عنوان یکی از موفق ترین فعالان اقتصادی بازار مطرح کنید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ