Take a fresh look at your lifestyle.

آینده پژوهی در کار و کسب

0

یکی از ایراداتی که به تحقیقات کمی در بازاریابی گرفته می شود، این است که تلاش می شود با مطالعه آماری و عدد و رقمی رفتار مصرف کننــدگان در گذشته، به تصمیم سازی هایی برای آینده بپردازد، در حالی که با عینک دیروز و امروز نمی توان به فردا نگاه کرد.

به همین دلیل است که در کشورهای توسعه یافته خصوصا آمریکا میزان اقبال به تحقیقات کیفی و دستیابی به اطلاعات و روند های مغز خزنده و ضمیر ناخودآگاه فزونی گرفته است. به عبارتی لازم است برای موفقیت در تصمیم گیری هایی که برای آینده گرفته می شود تا حد امکان تعصب به زمان گذشته و زمان حال را به حداقل برسانیم و این به طراحی هوشمندانه آینده نیاز دارد که موضوع علم آینده پژوهی است.

آینده پژوهی علم طراحی هوشمندانه آینده است و کسب و کارها به شدت به آن نیاز دارند. چون آنچه تاکنون توانسته است مشتریان را راضی و خشنود کند بی شک برای تامین رضایت و خشنودی مشتریان فردا کفایت نمی کند و در این مسیر سازمان هایی که چشم اندازهای شفاف از موضوعات و رویدادهای مختلف دارند و دیدی جامع نسبت به مسائل دارند، موفق خواهند بود.

کتاب آینده پژوهی در کار و کسب تالیف پرویز درگی، مدرس دانشگاه و مشاور و محقق بازاریابی سعی دارد دریچه دیگری را به روی مدیران و کارشناسان سازمان ها باز کند تا فقط در حصار فعالیت ها و پیروزمندی های روزمره باز نمانند و با آینده پژوهی، به نو آوری بپردازند.

در بخشی از این کتاب آمده است: داشتن شفافیت کامل در شهرت کسب و کارها ضروری خواهد شد و شرکت ها باید تلاش بیشتری کنند تا مورد توجه قرار گیرند و افراد به آنها اعتماد کنند. برای اینکه یک شرکت معتبر باشید وعده ای که برند شما می دهد و تجربه مصرف کننده از آن باید کاملا با عملکردتان همخوانی داشته باشد.خدماتی به وجود خواهد آمد که در آن چالاکی بسیار بالا خواهد بود و به کسب و کارهای جدید و رویکردهای همکاری الهام می بخشد تا مبتنی بر تعامل باشد.

این کتاب ۱۷۵ صفحه ای در سه فصل توسط انتشارات بازاریابی منتشر شده است

ارسال یک پاسخ