Take a fresh look at your lifestyle.

فرنچایز یا استارتاپ کدام یک برای شما مناسب تر است؟ (قسمت اول)

0

گاهی اوقات افراد از کار کردن برای دیگران خسته شده و به دنبال راه اندازی کسب و کار خود هستند، اما این موضوع چندان هم ساده به نظر نمی رسد، چرا که مردم معمولا اطلاعات دقیقی از نحوه راه اندازی کسب و کار مورد نظرشان نداشته و مثلا نمی دانند باید از صفر شروع کنند یا راه دیگری برای راه اندازی شرکت تجاری و توسعه فعالیت های آن وجود دارد.

در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که کدام مدل تجاری برای راه اندازی کسب وکار مناسب است، فعالیت به عنوان نمایندگی یک برند معتبر و تولید محصولات آن به صورت تحت لیسانس (فرنچایز) یا راه اندازی یک استارتاپ.

در بخش اول این مطلب به بررسی مدل فرنچایز خواهیم پرداخت. امروزه بسیاری از شرکت ها و برندهای معتبر در سراسر جهان از این شیوه برای گسترش کسب و کار خود استفاده می کنند و از طریق واگذاری امتیاز تولید و فروش محصولات شان به کسب و کارهای کوچک تر درآمدهای قابل توجهی را به جیب می زنند.

در مقابل کسب و کارهای کوچک تر نیز از این شیوه به دلیل تضمین فروش محصولات و دانش موجود در میان مشتریان نسبت به آن برند معتبر برای رونق بخشیدن به فعالیت های تجاری شان استقبال می کنند. فروشگاه های زنجیره ای استارباکس، مک دونالد و دومینو پیتزا از جمله برندهایی هستند که از روش فرنچایز برای توسعه فعالیت های تجاری خود استفاده می کنند.

مزایا و معایب استفاده فعالیت به عنوان نماینده یک برند معتبر (فرنچایز)

فعالیت تجاری به عنوان نماینده یک برند معتبر و بهره برداری از امتیاز تولید محصولات و ارائه خدمات آن برند احتمال موفقیت شما را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. بسیاری از کسب و کارهایی که از این روش تجاری استفاده می کنند زیر نظر یک سیستم تجاری مشترک فعالیت کرده و تنها مسئول فعالیت های روزانه شان هستند.

ارائه آموزش های ضروری به افراد در خصوص محصولات و خط تولید آنها، ارائه خدمات بازاریابی، آموزش کارکنان نمایندگی ها از جمله مزایایی است که به هنگام فعالیت به شیوه فرنچایز می توان از آن بهره مند شد. به بیان دیگر حمایت های همه جانبه برندهای بزرگ و معتبر از نمایندگان شان زمینه را برای موفقیت این برندها فراهم می آورد.

فعالیت به عنوان نماینده یک برند معتبر و استفاده از امتیاز تولید یا فروش محصولات آن به شما کمک می کند تا به سرعت توسط مشتریان شناسایی شوید چرا که آنها با مشاهده برند مشهور و معتبری که شما آن را نمایندگی می کنید بی درنگ با محصولات شما آشنا شده و این موضوع سبب افزایش فروش می شود.

استفاده از این روش تجاری به شما کمک می کند تا به سرعت در فعالیت های تان به موفقیت دست یابید چرا که تمامی زیرساخت ها برای شما آماده بوده و تنها کاری که لازم است انجام دهید آغاز فعالیت های تجاری تان است. استفاده از برندهای معتبر و مشهور هزینه هایی نیز به همراه دارد.

چنانچه قصد راه اندازی کسب و کار خود با استفاده از حق امتیاز تولید محصولات و خدمات برندهای مشهور را دارید، باید هزینه استفاده از نام تجاری مورد نظرتان را پرداخت کنید، همچنین هزینه هایی به صورت ثابت وجود دارند که باید به صورت ماهانه برای پوشش هزینه های مربوط به استفاده از امتیاز تولید محصولات برند معتبری که از آن استفاده می کنید، پرداخت کنید.

از جمله موضوعاتی که رعایت آن در این روش تجاری ضروری است عدم اعمال تغییرات در فرآیند تولید و فروش محصولات برندی است که امتیاز آن را در اختیار دارید. شما حتی اجازه نخواهید داشت که نحوه چیدمان فروشگاه تان را تغییر دهید، چرا که همه چیز باید مطابق استانداردهای تعریف شده توسط برندی باشد که امتیاز فروش و تولید محصولات خود را در اختیار شما قرار داده است.

فعالیت به عنوان فرنچایز برندها، محدودیت های بسیاری را به همراه دارد و شما باید به منظور حفظ امتیاز استفاده از آن برند و فرمول تولید و همچنین مجوز فروش محصولات آن، قوانین سفت و سخت وضع شده را رعایت کرده و هرگز از آنها تخطی نکنید.

ادامه دارد…

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ