سرنخهایی که رشد هایپرکا را میسر کردند
هایپرکا یک سوپر مارکت آنلاین با تخفیفهای متفاوت و گوناگون است که از ۲ ماه قبل کار خود را آغاز کرده و سعی دارد با رساندن مایحتاج خانوادهها، در کمترین زمان ممکن برای مشتریان خود ارزش آفرینی کند، اما همیشه یکی از دغدغههای کسب و کار های آنلاین، جذب مشتریان در گام اول و حفظ و نگهداری آنها در گام دوم به حساب میآید که برای یک کسب و کار نوپا میتواند هم زمانبر باشد و هم هزینههای زیادی را بدنبال داشته باشد و به این منظور لازم است که از آن افراد، سرنخ هایی (Lead) داشته باشیم.
از آنجایی که سوپرمارکت اینترنتی هایپرکا تازه متولد شده و هیچگونه نقطه تماسی با مشتریان بالقوه خود نداشته است، تیم بازاریابی هایپرکا در درجه اول هدایت کاربران اینترنتی به سمت وبسایت هایپرکا و در درجه دوم نیاز به دریافت اطلاعات شخصی کاربران، مانند آدرس ایمیل را شدیدا احساس کردند که بخش دومی در حقیقت همان جمعآوری سرنخ (Lead Generation) است که از مهمترین عملکردهای بازاریابی درونی (Inbound Marketing) محسوب میگردد.
با مشاورههایی که کارشناسان اینتورک به این سوپرمارکت آنلاین گسترده دادند ، کمپینهای تبلیغاتی هایپرکا با استراتژی جمعآوری ایمیل شروع شد، و در این کمپین بنر و صفحه فرود همگی طوری طراحی شده بودند که ایمیل افراد علاقمند به محصولات هایپرکا جمعآوری گردد. از آنجایی که باید یک عامل ترغیب کننده وجود داشته باشد تا کاربران جذب آن شوند. لذا سوپرمارکت اینترتنی هایپرکا کمپین تبلیغاتی خود را به این صورت در نظر گرفت که کاربران با وارد کردن ایمیل خود میتوانستند از یک کد تخفیف برای اولین خرید خود استفاده کنند.
با کمک و مشاورههای کارشناسان Anetwork ، سوپرمارکت آنلاین هایپرکا توانست این امر را به نحو احسن نیز به مرحله اجرا برساند که نتایج حاصل از این کمپین ۳۰ روزه به صورت زیر است :
- دریافت ۴۲۰ ایمیل
- جذب ۵۵ عضو تلگرام
- ثبت ۲۰۰ فاکتور فروش
- جذب ۲۵ کاربر جدید و ثبت نام شده
- کاهش ۵۰% رتبه الکسا از رتبه ۱۰۰۰۰ به ۵۰۰۰