Take a fresh look at your lifestyle.

راه‌های اصولی برای افزایش ترافیک وب سایت بصورت هدفمند

0

همان‌طورکه مراجعه مشتری به فروشگاه، دفترکار و خدمات ضروری است، اهمیت دنیای مجازی و اینترنت کم از مراجعه فبزیکی ندارد بلکه شاید مهم‌تر باشد!
لذا برخورداری از یک وب سایت مناسب و افزایش ترافیک وب سایت از عوامل موفقیت یک کسب و کار در این دوره محسوب می‌شود.

بنابراین برای بهره بودن از انقلاب دسترسی سریع اطلاعات، ارتباطات شبانه‌روزی و تجارت آنلاین باید کاملاً حرفه‌ای روی موج افزاریش ترافیک وب سایت سوار شد.

ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند، اپلیکشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیاز به بازاریابی آنلاین یا اینترنت مارکتینگ را بیشتر ضروری می کند. بدین ترتیب با تعریف استراتژی‌های موثر در حوزه بازاریابی آنلاین می‌توان مستقیماً مشتری را در کمترین زمان به هدف رساند.

ولی حتماً به این تکته توجه داشته باشید برای برخورداری از یک فروش خوب، اعتمادسازی مشتری را از الویت‌های خود قرار دهید.

دسترسی غیرمستقیم
برای آنکه بتوانید اعتمادسازی مناسبی در میان مخاطبین خود ایجاد کنید، از تبلیغات مستقیم خودداری کنید و تولیدمحتواهای منتاسب با محصول و با خدمات خود، بستری را آماده سازید تا مشتری با جستجو در ایننرنت به شما برسد. این موضوع نه تنها موجب جذب مشتری (attracting marketing) می‌شود بلکه باعث می‌شود مخاطب شما را به دیگران پیشنهاد دهد. این همان روشی هست که ما در آیمارکتور خدمات مشاوره برندینگ و بازاریابی خودمان را بدون هیچ تبلیغی انجام داده‌ایم.

ایجاد قیف فروش online sales funnel
مطمئن باشید هر مراجعه به سایت به خرید ختم نمی‌شود و تا زمانی که شما یک قیف فروش نداشته باشید درصد کمی از مراجعات به خرید می‌رسد. برای نمونه بسیاری از مدیران ایمیل مارکتینگ را منسوخ می‌دانند در صورتی که هنوز هم ایمیل مارکتینگ از موثرترین ابزارهای ایجاد قیف فروش است اما به شرطی که درست طراحی شود. تنها با ارائه یک تخفیف ویژه می‌توانید ۴۰ درصد در برنامه خرید خانم‌ها تغییر ایجاد کنید.

تجربه کاربری UX خوب ایجاد کنید
تبلیغات شاید بتواند افزایش ترافیک وب سایت شما را انجام دهد ولی نمی‌تواند نرخ بازدید موثری داشته باشد، با کمی نکته‌سنجی و ایجاد یک وب سایت کاربردی با تمرکز بر نوع و اندازه فونت، رنگ، دسترسی‌ها می‌تواند همان جایی باشد که مراجعه ‌کننده را نگاه دارد و مجدداً بازگرداند.
ما در پروژه بازطراحی رابط کاربری UI و تجربه کاربری UX بانک سامان در سال ۱۳۹۳ توانستیم مخاطبین وب سایت این بانک را به نقاط مورد نظر سریع تر و آسانتر هدایت کنیم.

سعی و خطا
آنلاین مارکتینگ یک هنر است، پس ساختار لندینگ پیچ، رنگ و اندازه CTAها، و حتی فونت را با بررسی مراجعات روزانه رصد کنید تا به بهترین عملکرد دست پیدا کنید و یکنواخت نباشید.
ما در پروژه مشاوره فروشگاه اینترنتی مدیسه پیشنهاد کردیم که اندازه فونت ها را در بخش های خرید یک سایز بزرگ تر شود و همین نکته باعث افزایش فروش این فروشگاه اینترنتی شد.

شناسایی مخاطبین هدف
رفتار مشتریان، طبقه اجتماعی و جغراقیایی و خصوصیات طبقاتی آنها را شناسایی کنید و هرچه بیشتر بدانید در ایجاد ارتباط موفق‌تر خواهید بود و در نتیجه محتوای مناسب‌تری تولید می‌کنید.

پروموشن متقاعدکننده
حالا که مخاطبین خود را شناسایی کردید باید بهتر بدانید که چه نوع پروموشنی را تعریف می‌کنید و طبق یک آمار تنها دو درصد از کوپن‌های ارائه شده به مشتریان تبدیل به خرید شد و نمایانگر این است که شناخت کاملی از مخاطب یا بازار نداشته‌ایم.
برای مثال در بازار لوازم خانگی ایران مشتری از یک فروشگاه تا فروشگاه دیگر ۱۰درصد تخفیف می‌گیرد، حالا فرض کنید شما کوپن ۵ تا ۸ درصدی برای خرید از سایت خود منتشر کنید!

اینفلونسرهای شبکه‌های اجتماعی
افراد تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی، استراتژی مناسبی برای جذب مخاطب است. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به توصیه دیگران گوش دهند و اینفلونسرها Influencers یکی از آنها هستند.
برای طراحی یک کمپین دیجیتال مارکتینگ حتماً از اینفلونسرها استفاده کنید آنها نقش تبلیغات دهان به دهان WOM را برای شما بازی می کنند.

مسیر خرید آسان
مسیر اضافه کردن محصول به سبد تا انتهای پروسه خرید را چندین بار و با کابرهای متفاوت چک کنید تا ساده‌ترین شکل ممکن را بیایید. این مسیر حتی میتواند پر کردن فرم درخواست نمایندگی باشد.

بررسی و توصیفات
این قسمت را با یک مثال توضیح میدهم؛ سایت دیجی کالا digikala.com زمانی تنها یک سایت نقد و بررسی دوربین و برخی کالاهای دیجیتال بود ولی بازاریابی محتوا کافی بود تا مراجعه‌کنندگان بسیاری را به خود جذب کند؛ تا جایی که امکان فروش کالا را به آن اضافه کرد.

کاهش ریسک خرید
یکی از الویت‌های در فروش کالا کاهش ریسک خرید است، وقتی که این موضوع در مورد کالاهای سرمایه‌ایی باشد ریسک خرید بالاتر است و راه حل آن می‌تواند یک گارانتی محکم باشد.همان کاری که سایت‌های اینترنتی در ایران می‌کنند و بازگشت کالا تا چند روز را میسر می‌کنند.

 رصد کردن اینترنت
مشتری به غیر از سایت شما، جاهای دیگری هست که به شما میرسد از جمله شبکه‌های اجتماعی خودتان و دیگران، فروم‌ها و دیگر سایت‌ها و حتی این نکته را در نظر بگیرید که برخی از مشتریان ناراضی اقدام به راه اندازی کمپین ضد برند در وبلاگ خودشان به راه می‌اندازند. لذا برای ایجاد اعتمادسازی در اینترنت که بالاتر به آن اشاره شد، کنترل و پاسخگویی به تمام آنها وظیفه شماست تا بتوانید مشتریان را به سلامت به سایت خود راهنمایی کنید.
how-to-increase-website-traffic
راه‌های ارتباطی
مخاطب در کمترین فاصله زمانی هنگام مراجعه به سایت شما باید راه‌های ارتباطی با شما را پیدا کند. شما سایت‌های دولتی و ارگانی را ملاحظه کنید! همانطور که با مراجعه حضوری نمی‌توانید به راحتی به واحد مورد نظر برسید و شخصی پاسخگو بیابید! حتی در وب سایت آنها نیز برای یافتن یک شماره تماس باید چندین کلیک غیرضروری انجام دهید و شاید در آخر ۱۱۸ زمان کمتری ببرد.

و در آخر ایمیل‌های دریافتی را حتماً پاسخ دهید، حتی اگر درخواستی در آن نباشد.

افزایش دکمه فراخوان CTA
هر صفحه حداقل به سه دکمه CTA نیاز دارد و با بررسی صفحه سایت خود و نقاطی را که دست و چشم مشتری در آن قسمت بیشتر متمرکز می‌شود، تمرکز بیشتری پیدا کنید.
ما از این تکنیک سال‌ها پیش در طراحی وب سایت فراسو استفاده کردیم و وب سایت خود را بر این اساس طراحی کردیم.

چگونه صحبت کنیم؟
وب سایت شما یک ماشین و یا یک ربات نیست و مخاطبین شما نیز از جنس ربات نیستند، پس نوع گفتمان و محتوای خود را با حفظ هویت برندتان، متناسب با مخاطب خود طراحی کنید و به یاد داشته باشید شما انسان هستید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ