Take a fresh look at your lifestyle.

توصیه هایی کاربردی برای مدیران (۵۵) / موقعیت مناسب خود را بیابید

0

همواره یکی از اقدامات اولیه در راستای مدیریت زمان در فضای کسب و کار تعیین اولویت های کاری است. درواقع اگر نتوانید ضروری ترین کار هایی که باید انجام دهید را از سایر وظایف خود جدا سازید بدون شک با مشکلی جدی رو به رو خواهید شد. در همین راستا لازم است تا اولویت های خود را مشخص سازید تا بفهمید که برای رسیدن به هریک از اولویت ها چه اقدامی را باید صورت دهید.

برای مثال اگر اولویت کاری شما استفاده از حداکثر توان بازار باشد انتخاب موقعیتی نامناسب برای تولید، عرضه و فروش کالا می تواند منجر به شکست شما شود. اولویت ها روی مدیریت زمان تاثیر بسزایی دارند و مرتب سازی و ترتیب بندی نادرست آن در نهایت منجر به از دست رفتن زمان و دست نیافتن به اولویت مدنظر خواهد شد. برای آنکه به اولویت های خود دست یابید لازم است تا موقعیت مناسب برای هریک را پیدا کنید.

به خاطر داشته باشید که یکی از اصل های مهم بازاریابی و فروش آغاز کسب وکار خود در مکانی است که تقاضا برای آن وجود داشته باشد و اگر نتوانید مدیریت درستی روی مکان و موقعیت خود داشته باشید، احتمال آنکه بتوانید به مهم ترین خواسته های خود در حوزه کاری تان دست پیدا کنید به شدت کاهش خواهد یافت.

ایده

بهترین گزینه در راستای انتخاب مکان صرفا گران قیمت ترین نیست بلکه لازم است تا سرمایه خود را در جایی هزینه کنید که مشتری در دسترس است. مفهوم موقعیت تنها در رابطه با مکان احداث کارخانه، نمایندگی فروش و. . . به کار گرفته نمی شود بلکه قرار دادن خود در موقعیتی که بتوانید بهتر به خواسته هاو اولویت های خود دست پیدا کنید نیز از دیگر مصداق های مکان است.

بدون شک افرادی که کاری را دوست داشته باشند با آرامش بیشتری آن را انجام می دهند، همین امر هم باعث می شود تا افرادی که از کار خود لذت می برند و به معنای واقعی کلمه عاشق کار خود هستند بتوانند به موفقیت های چشمگیری دست یابند. با این حال کمتر موردی یافت می شود که از تمامی وظایف خود رضایت کامل را داشته باشد.

به همین خاطر لازم است تا موقعیت خود را در قبال این گونه وظایف به نحوی سازماندهی کنید که روند پیشرفت شما را کند نسازد. یکی از راهکار هایی که در این رابطه می تواند کمک شایانی کند ایجاد انگیزه است. این امر به آن معناست که برای خود مشخص سازید که چرا باید این کار را انجام دهید و در صورت رد آن با چه مشکلاتی مواجه خواهید شد.

شفاف سازی منجر به بالا رفتن انگیزه شما خواهد شد و به هر میزان که انگیزه شما قوی تر باشد تحمل سختی ها به همان میزان آسان تر می شود. از دیگر راهکار ها در این رابطه ایجاد لیستی از فعالیت هایی است که به هر دلیل، میل چندانی به انجام دادن آن ندارید. پس از انجام این کار و در مرحله بعد باید علت این بی میلی را مشخص سازید با این کار می توانید راهکار های مناسب در راستای کم کردن بهانه های خود را برای انجام دادن آنها بیابید.

تعیین موقعیت مناسب چه در رابطه با مکان احداث کارخانه و موارد اینچنینی، چه در رابطه با تغییر مکان خود در راستای سازماندهی اولویت ها از مواردی است که برای هر کسب و کاری الزامی است و نیاز به توجه و صرف وقت کافی دارند.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– داشتن نظم کاری از مواردی است که می تواند به شما در راستای مدیریت بهتر زمان و دست یافتن به اولویت های کاری کمک بسیاری کند. به همین خاطر بهتر است برای بالا بردن میزان نظم خود کاری کنید.

– ایجاد لیستی از کارهایی که دوست ندارید. شاید چندان خوشایند نباشد اما فراموش نکنید که شما موظف به انجام آنها هستید و این اقدام به شما کمک می کند موقعیت خود را در صورت نیاز در رابطه با آنان تغییر دهید تا بهتر از پس اینگونه فعالیت ها بربیایید.

– تاثیر هریک از این اقدامات ممکن است مقطعی و کوتاه مدت باشد. با این حال نباید تحت هیچ شرایطی، کم اهمیت در نظر گرفته شود و در صورت نیاز می توانید اقدامات جدیدی را صورت دهید. فراموش نکنید الزامی وجود ندارد که با پایان یافتن تاثیر یک فعالیت شما به کلی بی خیال شوید.

ارسال یک پاسخ