Take a fresh look at your lifestyle.

روش های طراحی وب در سال ۲۰۱۶ جهت افزایش مشتریان + اینفوگرافیک

0

طراحان وب همواره در انتظار شیوه‌های جدید طراحی سایت هستند. گرایش طراحی‌های جدید اکثراً به سمت آن چیزی می‌رود که مد باشد.

در ادامه گزیده مواردی که در سال ۲۰۱۶ بیشتر موردتوجه واقع‌شده‌اند، را معرفی کرده‌ایم. این موارد بیشترین کارایی و بهترین عملکرد جهت تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان را داراست.
اگر از ترکیب هرکدام از شیوه‌های زیر چه برای طراحی سایت خود و چه برای طراحی سایت یک مشتری استفاده کنید، می‌توانید روی افزایش مشتریان خود حساب بازکنید (به شرطی که طراحی با مضمون سایت مرتبط باشد).

اولین گزینه فهرست عکس‌هایی با عرض کامل است که تمام صفحه را پوشش می‌دهند. مطالعات نشان داده‌اند که اگر عکس‌های کوچک را با چیزی بزرگ و نمایان تعویض کنید باعث ایجاد وقفه می‌گردد. با دیدن این عکس‌های بزرگ، کاربران صبر کرده و دقت می‌کنند و همین کار باعث افزایش مشتری می‌گردد. اگر می‌خواهید در این کار سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشید، از عکس‌های مردم استفاده کنید. مردم خندان و خوشحال. این کار به دلایلی باعث می‌شود کاربر با سایت احساس ارتباط بهتری داشته باشد. افراد بیشتر تمایل دارند افراد دیگر را ببینند. روش دیگری که می‌توان استفاده کرد تعویض عکس پس‌زمینه با یک ویدیو پس‌زمینه عریض است. دقت کنید که ویدئو حواس کاربران شما را پرت نکند، ولی این روش می‌تواند به‌خوبی هدف شما را منتقل کند. جایگزین مناسب دیگر برای عکس ثابت می‌تواند یک سینما گراف باشد. سینماگراف یک عکس ثابت است که یکی از اجزا آن متحرک است. نرم‌افزارهای بسیاری وجود دارد که به شما اجازه ساخت این گزینه را می‌دهد. سینماگراف‌ها جلوه زیبایی دارند و به‌عنوان طرحی جدید واقعاً جذاب هستند.

گزینه دوم صفحه‌نمایش تقسیم‌شده یا مجزا است. به‌تازگی بسیار زیاد از پنجره‌های بازشو (pop-ups) استفاده می‌شود که کاربران را به صفحه اصلی یک سایت هدایت می‌کنند، جایی که آن صفحه دقیقاً به دو قسمت تقسیم‌شده است. این گزینه درصورتی‌که بیش از یک محصول، خدمت و یا به‌طورکلی گروه‌بندی دارید مناسب است. جدا کردن افراد در بدو ورود به سایت و راهنمایی به بخشی از سایت که مدنظر آن‌هاست احتمال مشتری شدن آن‌ها را افزایش می‌دهد. بنابراین این کار به‌خودی‌خود منجر به تبدیل این افراد به مشتری نمی‌گردد، بلکه آن‌ها را به نقطه مناسبی که اقدام به خرید آن‌ها را افزایش می‌دهد رهنمون می‌کند.

گزینه سوم استفاده از رنگ‌های پس‌زمینه مونوکروم (خنثی) با دکمه‌های فراخوان به اقدام بارنگ متضاد است. این مورد بسیار ساده است. درصورتی‌که در سایت شما به‌طور گسترده‌ای از رنگ‌های سفید و مشکی و یا کلاً رنگ‌های آرام استفاده‌شده و دکمه فراخوان به اقدام شما رنگی روشن داشته باشد که خود را در آن میان نمایش دهد، قطعاً کلیک بیشتری به خود اختصاص می‌دهد. زیرا در این حالت این دکمه به‌راحتی قابل‌دیدن است و این دقیقاً همان چیزی است که کاربران در جستجوی آن هستند.

گزینه چهارم جهت‌دهی دارای اولویت‌بندی است. این‌یک اصل بدیهی است که اگر گزینه‌های زیادی در دسترس باشد به‌احتمال زیادی افراد هیچ انتخابی نخواهند داشت. درواقع، بر اساس تحقیقات انجام‌شده با در دسترس بودن گزینه‌های بسیار، احتمال مشتری شدن افراد ده برابر کاهش می‌یابد. که البته این گزینه خوبی نیست، برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید به‌صورت زیر عمل کنید. چند صفحه برتر خود را که به‌صورت عادی در جهت‌دهی قرار می‌دهید در بالای صفحه‌نمایش دهید و باقی را در زیر آیکون منوی مخفی پنهان کنید. سپس فراخوان به اقدام اصلی خود را به‌صورت دکمه ایجاد نمایید. با این کار شما با موفقیت جهت‌دهی مشتریان و اینکه علاقه‌مند هستید در کدام قسمت سایت بروند را اولویت‌بندی کرده‌اید.

گزینه پنجم استفاده از حداقل امکانات ممکن برای جذب مشتریان است. اگر صفحه‌ای دارید که مختص به انجام کار خاصی مثلاً گرفتن ایمیل کاربران و اشتراک است، می‌توانید فیلد مخصوص این کار را به‌تنهایی یا با همراهی یک نوشته جذاب و متقاعدکننده (مثل یک سرتیتر یا تیتر خوب) در این پیج قرار دهید. بدین‌صورت کاربران می‌دانند که چه‌کاری باید انجام دهند و به‌احتمال بیشتری آدرس ایمیل خود را در اختیار شما می‌گذارند.

هفتمین گزینه دکمه چسبنده و شناور است. بسیار مهم است که کاربر در تمام مدت به این دکمه دسترسی داشته باشد. بنابراین افراد بسیاری این دکمه را به صورتی در بالای صفحه می‌گذارند که با اسکرول صفحه، این گزینه همواره در بالای صفحه‌نمایش کاربر قابل‌مشاهده باشد. همچنین می‌توانید این دکمه را به ستون‌های کناری به‌صورت چسبنده و شناور طراحی کنید. برای طراحی سایت مختص موبایل پیشنهاد می‌کنیم از دکمه چسبنده پایین صفحه استفاده کنید. بنابراین در انتهای صفحه همواره به این دکمه فراخوان به اقدام دسترسی خواهند داشت.

گزینه هشتم طراحی به شکل کارت است. این طراحی از پینترست نشئت‌گرفته است، بسیار تصویر محور است و به کاربران اجازه می‌دهد سریعاً به علایق خود دسترسی پیداکرده، ارزیابی کنند و درنهایت به صفحه‌ای بروند که در آن احتمال مشتری شدنشان بیشتر است.
webdesign
گزینه نهم استفاده از دکمه تک‌ستون است. تحقیقات نشان داده است، اگر وب‌سایتی به‌صورت چند ستونِ طراحی گردیده است، با تغییر روند درجایی که نیاز به اقدام است و ایجاد یک ستون که دکمه فراخوان به اقدام در آن قرار دارد، همچنین اختصاص دادن تیتر و سرتیتر مناسب بدان و ایجاد فضای سفید زیاد اطراف این دکمه، کاربران متوقف‌شده و به این فضا دقت بیشتری خواهند کرد. خصوصاً اگر نوشته مناسب باشد، مطمئناً افراد بیشتری متقاعد به کلیک کردن و مشتری شدن می‌شوند.

دهمین گزینه ، تجربه مشتری شخصی‌سازی‌شده است. سایت‌هایی مانند آمازون را در نظر بگیرید. هر زمان که به آمازون بروید نشان میدهد که آخرین دفعه چه چیزهایی را مشاهده کرده‌اید. اکثر افراد در اولین ورودشان به سایت چیزی نمی‌خرند و آمازون این را می‌داند. بنابراین همیشه آخرین مواردی که به آن‌ها سرزده‌اید را نشان می‌دهد. این کار شخصی‌سازی فرآیند است و این سایت روش اینترنت گردی شما را ثبت می‌کند، می‌داند چه چیزهایی را دیده‌اید و با نشان دادن دوباره آن‌ها به شما می‌دانند که به فروش این اقلام نزدیک‌تر می‌شوند.

بنابراین اگر به هر روشی می‌توانید از این گزینه در کسب‌وکار خود استفاده کنید، حتماً مشتریان شما افزایش پیدا خواهد کرد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ