Take a fresh look at your lifestyle.

چهار استراتژی بهینه و مؤثر بازاریابی شرکت‌های بیمه را ببینید

0

بیمه یکی از خدمات مالی است که اکثر افراد تمایلی برای استفاده از آن ندارند ولی در هنگامی نیاز، به‌شدت به دنبال آن هستند. بازاریابی محتوا در بخش بیمه بسیار چالش‌انگیز است چراکه باید در مورد موضوعاتی محتوا تولید بشود که رغبتی برای خواندن آن وجود ندارد. خوشبختانه در بازاریابی محتوا استراتژی‌های خاصی پیدا می‌شود که در صورت به کار گرفتن شرکت‌های بیمه می‌توانند مشتریان بیشتری نسبت به قبل داشته باشند. با یکدیگر چهار مورد از استراتژی‌های بهینه‌سازی که شرکت‌های بیمه می‌توانند به‌کارگیرند را مرور می‌کنیم.

۱- به خود ارجاع دهید
به‌جای آنکه بر روی فعالیت‌ها و خدماتی که در اختیار مردم قرار می‌دهید متمرکز باشید و سعی کنید همواره آن‌ها را در چشم مردم فروکنید! به مشکلات آن‌ها نگاه کنید و سعی کنید مشکلات آن‌ها را بهتر بشناسید، هنگامی‌که مشکلات آن‌ها را به‌خوبی شناختید، سعی کنید برای آن بخش از فعالیت‌های بیمه‌ای شرکتتان که به مردم سود و منفعت می‌رساند و آن‌ها را از فلان مشکل خاص رهایی می‌دهد، محتوا تولید کنید و به آن‌ها در آن زمینه اطمینان بدهید، با این کار وقتی با محتوای شما روبه‌رو می‌شوند حداقل برای یک پرسش ساده هم که شده با شما تماس خواهند گرفت.
هر چه برای مشکلاتی که در سطح جامعه عمومیت داشته باشند محتوا تولید کنید، مخاطب بیشتری جذب خواهید کرد. مشکلات عمومی مردم که با بیمه سرکار دارد را برشمارید، ماشین، خانه، کار و …

۲- مربوط به بیمه و کسب‌وکار خودتان بنویسید
متأسفانه یا خوشبختانه مسائل بیمه‌ای خیلی گسترده هستند، بیمه می‌تواند به خانه، ماشین، تصادف، آتش‌سوزی کارخانه، افراد، عمر و …بپردازد. دورویه غلطی که در خصوص بازاریابی محتوا درباره بیمه وجود دارد را می‌توان این‌گونه برشمرد: اطلاعات به‌طور سربسته و بسیار موجز آورده می‌شوند که این سبب از دست رفتن اعتماد نسبت به مجموعه بیمه می‌شود و یا اطلاعات آن‌قدر گسترده هستند که مخاطب در مواجه با آن‌ها سردرگم می‌شود. بازاریابی محتوایی بهتر است که محتوا را در خدمت کسب‌وکار شما قرار بدهد و همواره پیکان آن به سمت کسب‌وکار شما باشد.

۳- متنوع باشید
یکی از بدترین نوع بازاریابی‌های محتوا این است که محتوا به‌صورت تک‌بعدی نوشته شود. مخصوصاً محتواهایی که در زمینه بیمه نوشته می‌شود زیرا بیمه بازندگی چندوجهی مردم در ارتباط است نباید بر یک محور خاص متمرکز باشد. سعی کنید در محتواهایی که برای شرکت بیمه مطبوعتان تولید می‌کنید چندبعدی بودن را فراموش نکنید و از نظریه‌ها و ترفندهای مختلف برای اقناع استفاده کنید. این مطالب چندبعدی قطعاً وجه جذاب‌تر و جالب‌تری برای مخاطبان خواهند داشت.
برای مثال اگر می‌خواهید در مورد بیمه عمر مطلبی بنویسد ننویسید بیمه عمر به چه دردی می‌خورد، بنویسد که بیمه عمر چطوری زندگی دختر ای که در سال ۱۴۱۵ به سن بیست‌سالگی رسید را بهتر کرد و آن را تغییر داد.

۴- داستان بگویید
هنر داستان‌سرایی برگ برنده بازاریابی محتوا است و در بسیاری از مواقع به اثرگذاری چندوجهی می‌انجامد. با یک داستان خود درزمینهٔ بیمه می‌تواند محتوایتان را شدیداً اثربخش کنید و مخاطبین خود را درگیر مفاهیم خود کنید. هنر داستان‌سرایی در بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کند ایده‌ها و مفهوم‌هایی که سبب می‌شود مراجعین به شرکت شما بیشتر بشوند را در دل داستان‌ها بگنجانید. با این کار محتواهایی که در خصوص شرکت بیمه تولید می‌شوند خسته‌کننده به نظر نمی‌رسند و در مخاطب خود کشش ایجاد می‌کند. البته منظور از داستان‌سرایی نوشتن داستان‌های بلند نیست، داستانی کوتاه که همه‌چیز را به‌طور خلاصه و موجز با ادبیاتی دل‌نشین با تکیه‌بر مفاهیم تجاری شرکت شما به مخاطب بگوید منظور است.

استفاده از این چهار استراتژی در بازاریابی محتوا برای هر شرکت بیمه‌ای لازم است، مخصوص برای شرکت بیمه‌ای که نمی‌خواهد تنها مطالب خسته‌کننده برای مخاطبان خود تدارک ببیند و به دنبال ترافیک و مشتریان بیشتر است.

نویسنده میهمان: جمال احمدی

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ