Take a fresh look at your lifestyle.

تلفن‌های هوشمند سهم ۷۵درصدی از ترافیک اینترنت را در سال ۲۰۱۷ خواهند داشت

0

بر اساس گزارش زنیت مدیا تا سال ۲۰۱۷ بیش از ۷۵ درصد از ترافیک اینترنت توسط تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها مصرف خواهد شد.

تلفن‌های هوشمند محبوب‌ترین گجت‌ دیجیتالی هستند که هر روز شاهد افزایش تعداد کاربران آن هستیم. روزانه شاهد بروزرسانی انواع گجت‌های موبایل برای بهبود و تسهیل استفاده از محتوا در فضای وب هستیم، بطوریکه این روزها سرویس‌های تحت وب نیز با محوریت ابزارهای موبایل بیش از پیش گسترش پیدا کرده‌اند. علاوه بر بهبود کیفیت تلفن‌های هوشمند، قیمت آنها نیز روند کاهشی داشته و میانگین قیمت گجت‌های موبایل روز به روز کاهش پیدا می‌کند.

برای درک رشد استفاده از ترافیک وب توسط دستگاه‌های همراه همچون تلفن‌های همراه، بهتر است نگاهی به آمار سال‌های گذشته داشته باشیم:
در سال ۲۰۱۲ تنها ۴۰ درصد از ترافیک اینترنت توسط دستگاه‌های موبایل نظیر تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما پیش‌بینی می‌شود این میزان مصرف در فاصله پنج سال یعنی در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۷۵ درصد افزایش پیدا کند!
اطلاعات آماری نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۶ قریب به ۶۸ درصد از ترافیک اینترنت توسط دستگاه‌های موبایل مورد استفاده قرار گرفته است؛ برآورد می‌شود میزان استفاده از ترافیک اینترنت تا سال ۲۰۱۸ توسط این دستگاه‌ها به بیش از ۷۹ درصد افزایش پیدا کند.
pebble-time-1425655116-dfxs-column-width-inline
تغییرات در میزان استفاده از دستگاه‌های موبایل برای بکارگیری سرویس‌های اینترنتی نقش پررنگی در تبلیغات آنلاین دارد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط زنیت مدیا، نزدیک به ۶۰ درصد از درآمد جهانی اینترنت در سال ۲۰۱۸ برگرفته از تمرکز شرکت‌ها روی دستگاه‌های موبایل خواهد بود.
۶۰ درصد از ظرفیت تبلیغات در فضای آنلاین به معنای بازاری ارزشی برابر ۱۳۴ میلیارد دلاری است که آن را بزرگ‌تر از بازار تبلیغات آفلاین یعنی بیلبوردهای تبلیغاتی، مجلات، روزنامه‌ها و فیلم‌های سینمایی می‌کند.

به نظر سهیل قدری در کشور ما هرچند این ترند در دنیا به سوی فضای آنلای تغییر کرده است اما هنوز مدیران شرکت‌های داخلی تمرکز و البته بودجه تبلیغاتی خود را روی فضای آفلاین قرار داده‌اند و در مورد تبلیغات دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ نه تنها کاری انجام نداده‌اند بلکه دانش کافی در مورد آن نیز ندارند.

منبع: www.zenithmedia.com

ارسال یک پاسخ