Take a fresh look at your lifestyle.

بازاریابی محتوا Content Marketing زمانبر ولی موثر است

0

شاید در این چند سال گذشته این موضوع به کررات به گوشتان خورده باشد: بازاریابی محتوا Content Marketing
از طرفی شاید بسیار شنیده باشید که برندهای کوچک و بزرگ سعی دارند بطوری استراتژی بازاریابی محتوای متفاوت جهت ایجاد ارتباط با مشتری داشته باشند. الان زمان آن است که بدانید خوشبختانه تولید محتوا جواب خود را پس داده است و در ایجاد این ارتباط پیروز بوده است.

تولید محتوا موجب ایجاد ارزش افزوده برای برند می‌شود و خلق یک سرگرمی، تجربه کاربری و توضیحی در خصوص مزیت محصول به خوبی کفایت می‌کند تا موفقیت شما را رقم بزند اما بازاریابی محتوا Content Marketing به سهولت بدست نمی‌آید و خط باریکی بین محتوای شخصی و حرفه‌ایی وجود دارد:

ابزار دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا

بازاریابی محتوا

-برند (نام تجاری) باشید
برای تولید محتوا در قدم اول باید بدانید که نیاز مشتری چیست و به چه چیزی نیاز دارد.پس محتوایی تولید نکنید که از برند شما دور باشد، لذا برند محتوای شما نمودی از برند شما هست و بس.
در پروژه‌ایی که با یک شرکت تولیدمحتوای ایرانی داشتیم به کررات شنیدم که می‌گفت چون شبکه‌های اجتماعی رسمی نیست شما نیز باید بصورت آنفورمال باشید و همین موضوع بود که نشان می‌داد هنوز در شرکت معنای وافعی بازاریابی محتوا روشن نیست و آنها همان دیدی را از شبکه‌های اجتماعی داشتند که پست‌های خودشان را به اشتراک می‌گذاشتند.

۱۰ درصد درباره برند صحبت کنید
حالا که شما می‌دانید موضع شما در بازاریابی محتوا چیست این را بدانید که صحبت کردن در مورد برندتان تنها ۱۰ درصد بازاریابی محتوای شما را شامل میشود و ۹۰درصد دیگر مربوط به موضوعاتی هست که شما را همراه با مخاطبین‌تان در شبکه‌های اجتماعی می‌کند.

تنوع نمک زندگی است
شبکه‌های اجتماعی جزیی از زندگی روزمره شده پس تنوع در آن را از یاد نبرید. برای اینکه یک برند زنده باشید باید بروز باشید و در محتواهای خود موضوعات متنوعی را در نظر بگیریدکه دنبال کردن آنها برای مخاطب جذاب باشد و از طرفی برای بازاریابی محتوای برندتان برنامه‌ایی روزانه، هفتگی و ماهیانه ترتیب دهید.
برای مثال این موضوع صفحه اینستاگرام گرجی می‌تواند نمونه‌ایی کوچکی از این مطلب باشد ولی این را در نطر بگیرید محتوای شما تبدیل به یک مناسبت نگار زیبا نشود.
%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d9%88%d8%a7-%d9%85%d9%88%d8%ab%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa

هرکانال محتوای خود را دارد
مهم است بدانید در هر شبکه‌اجتماعی که در آن حضور دارید چه نوع محتوایی موثرتر است. برای مثال اینستاگرام را برای محتوای تصویری، بوتیوب را برای محتوای ویدئویی و لینکداین برای برای محتوای کاری در نظر بگیرید و از طرف دیگر مخاطبین خود را بشناشید و در هر یک از موارد بالا محتوای مورد نیازشان را منتشر کنید.

در آخر این موضوع را به یاد داشته باشید که برند شما با تولید محتوای مناسب تبدیل به همان چیزی خواهد شد که انتظارش دارید و آنچه شما درنظر دارید که مشتری در مورد شما و محصول‌تان بداند همان محتوایی است که از طرف شما بصورت مستقیم و غیر مستقیم منتشر می‌شود و هر چه این محتوا با واقیعت نزدیکتر باشد موجب اعتماد بیشتر و افزایش تقاضا برای برندتان می‌شود.
تولید محتوا خیلی بیشتر از یک واژه عرف شده و مصطلح buzzword در بازار است بلکه فراخوان مشتری برای برندتان است.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ