Take a fresh look at your lifestyle.

اهمیت تحقیقات بازار

0

آیا می دانستید تحقیقات بازار، از مهم ترین اصول و مفاهیم بازاریابی است؟ این مفهوم به معنای جمع آوری، ثبت و تجزیه و تحلیل هدفمند داده های مربوط به بازار هدف و مشکلات بازاریابی محصولات و خدمات است که به کمک روش های تحلیلی و آماری انجام و تمام فعالیت های مرتبط در کسب و کار از ایجاد ایده تا پایانی ترین بخش یعنی رضایت مشتری را شامل می شود.

همین مسئولیت گسترده تحقیقات بازار تفاوت آن را با تحقیقات بازاریابی به خوبی منعکس می کند. در واقع برای کسب اطلاعات در مورد مصرف کنندگان برای بهبود عملیات کسب و کار به تحقیقات بازار نیاز است.

شناسایی کارهایی که انجام آنها برای جلوگیری از تحت تاثیر قرار گرفتن محصول شرکت توسط محصولات شرکت های دیگر مورد نیاز است و نیز کار هایی که موجب جذب محصول توسط بازار می شود، درک شرایط شرکت و نقاط ضعف و قوت آن و شناسایی و بهره گیری از فرصت های موجود در بازار، تشویق ارتباطات بین شرکت و مشتریان، به حداقل رساندن ریسک کسب و کار، کسب و حفظ سهم بازار و روند فروش و کشف مشکلات از جمله مزایای مهمی است که تحقیقات بازار در اختیارتان قرار می دهد.

کسب اطلاعات در مورد میزان جمعیت یک ناحیه، میزان مشتریان بالقوه و میزانی که آنان به خرید محصول یا خدمت مبادرت دارند، از مهم ترین دلایلی است که انجام تحقیقات بازار را برای شرکت ها خصوصا کار آفرینان الزامی می کند.

یکی دیگر از نتایج غیر قابل انکار تحقیقات در زمینه بازار و موارد مربوط به آن، تقسیم بندی بازار به بخش هایی از مشتریان با نیاز ها و مشخصات تقریبا یکسان است. این امر در تهیه یک طرح بازاریابی مخصوص و درنتیجه صرف بهینه زمان و منابع سازمان بسیار کمک کننده و مفید است.

ارسال یک پاسخ