Take a fresh look at your lifestyle.

۷ تکنیک حیاتی بهینه سازی سایت در گوگل

0

الگوریتم ها و استاندارد هایی که گوگل برای امتیازدهی به سایت ها در نظر می گیرد، دائما در حال تغییر و توسعه است و این امر باعث شده تا برخی روش های متداول و قدیمی مانند گذشته موجب افزایش رتبه سایت در گوگل نشود.

با این وجود در طول این سال ها برخی متد ها و اصول آن تغییر نکرده و همچنان از اصول اساسی در بهینه سازی سایت لحاظ می شود که هر طراح و برنامه نویسی ملزم به رعایت آنها است.

در زیر هفت تکنیک را که می تواند نقش مهمی در بهینه سازی سایت ایفا کند، ذکر کرده ایم:

۱- عنوان صفحه

عنوان صفحه و نحوه نگارش آن همچنان یکی از فاکتورهای مهم برای امتیازدهی است. در تمامی صفحات سایت باید از عناوین مشخص و متمایزی استفاده شود. برای مثال اگر بخواهید درباره یک مکان تفریحی در تهران مطلبی بنویسید و آن را در وبلاگ خود منتشر کنید، بهتر است در عنوان صفحه از واژه های اسم مکان و شهر تهران استفاده کنید، مانند «بهترین مکان تفریحی تهران»، در این حالت زمانی که شخصی در گوگل مکان های تفریحی تهران را جست وجو می کند، شانس شما برای نمایش در صفحه اول بیشتر خواهد بود.

۲- متا تگ توضیحات

اکثر برنامه نویسان و طراحان وب سایت فراموش می کنند تا از تگ توضیحات که بخشی از ساختار صفحه است در تمامی صفحات استفاده کنند. اینجا جایی است که می توانید از کلمات کلیدی موردنظر به همراه توضیح کوتاهی درباره متن صفحه استفاده کنید. این توضیحات می تواند به گوگل کمک کند تا اطلاعاتی درباره موضوع و مطالب آن صفحه به دست آورد. همچنین کاربران پس از جست وجو در گوگل و نمایش سایت ها، توضیحات صفحه را مشاهده و در صورت نیاز روی آن کلیک می کنند.

۳- متا تگ کلمات کلیدی

شما باید در تمامی صفحات سایت، کلمات کلیدی متناسب با آن صفحه را مشخص کنید. این کلمات باید با توجه به مخاطبان شما و براساس نیاز آنها تعیین و به درستی در متون صفحه شما به کار گرفته شود. بهتر است هنگام طراحی پنل مدیریت سایت مدلی را طراحی کنید که برای هر صفحه جدیدی که ایجاد می کنید، قابلیت درج عنوان صفحه، تگ توضیحات و کلمات کلیدی لحاظ شود.

۴- ساختار آدرس صفحات سایت

ساختار آدرس دهی به صفحات سایت یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در بهینه سازی سایت در گوگل است. این ساختار از اهمیت ویژه ای برای گوگل برخوردار است و جست وجوی صفحات سایت توسط روبات  های گوگل (اسپایدرها) راحت تر می شود و در صورتی که از کلمات کلیدی در آدرس صفحات سایت استفاده کنید، نتایج بهتری را در پی خواهد داشت.

۵- تگ عناوین

زمانی که مطالب سایت را می نویسید بهتر است آنها را در پاراگراف های منظم از هم جدا کنید. این کار باعث تسهیل در خواندن آن مطالب می شود. همچنین می توانید برای هریک از پاراگراف ها عناوین مشخص و متمایزی لحاظ کنید تا کاربر از موضوع آن پاراگراف مطلع شود. سپس براساس اهمیت، هرکدام آنها را با تگ عناوین (H1,H2,H3)  اولویت بندی کنید. البته تگ H1 تنها می تواند یک بار در صفحه استفاده شود و معمولا به عنوان صفحه اختصاص داده می شود.

۶- چگالی کلمات کلیدی در هر صفحه

تعداد کلمات کلیدی شما در صفحه و روش استفاده از آنها تاثیر زیادی در بهینه سازی سایت ایفا می کند. شما باید به درستی از کلمات کلیدی خود در متون سایت، عنوان و توضیحات صفحه استفاده کنید، اما استفاده بیش از حد آنها در صفحات سایت می تواند نتیجه عکس داشته و مانع خزیدن (crawl) روبات های گوگل در صفحات سایت شود.

۷- سئو عکس

استفاده از عکس در کنار متون شما می تواند میزان جذابیت و زیبایی صفحات شما را ارتقا بخشد. همچنین این عکس ها می تواند به بهینه سازی سایت شما نیز کمک کند. با درج عنوان برای هر عکس، امکان مشاهده عکس های شما در نتایج جست وجوی عکس گوگل بیشتر می شود. بهتر است این عناوین را با توجه به متون سایت و کلمات کلیدی مشخص لحاظ کنید.

ارتباط با نویسنده:www.noadstudio.com

مشاور و مجری دیجیتال مارکتینگ

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ