Take a fresh look at your lifestyle.

۸۷۰ تخلف تبلیغاتی عمومی در بجنورد شناسایی گردید

0


۸۷۰ تخلف تبلیغاتی عمومی در بجنورد شناسایی گردید

به گزارش خبرگزاری محیطی به نقل از ایرنا رئیس اداره زیباسازی شهرداری بجنورد گفت:۸۷۰ تخلف تبلیغات عمومی طی ۳ ماه گذشته شناسایی و جهت برخورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

فضل اله پاکنهاد با اشاره به اینکه موضوع تخلف تبلیغات عمومی نه تنها در بجنورد بلکه در کشور به عنوان معضل جدی شناخته می شود، افزود: متاسفانه نصب برچسب تبلیغاتی بر درب منازل ، بیلبوردها،استند ها در حال حاضر وجود داشته که زیباسازی شهری را تهدید می کند.

به گفته وی، براساس ماده ۹۲ قانون شهرداری ها نوشتن هر نوع مطلب یا الصاق هر نوشته ای بر روی دیوارهای شهر که مخالف مقررات شورای اسلامی شهر باشد ممنوع است.

وی با بیان اینکه در نقاط اصلی شهر بجنورد محل های مناسبی برای تبلیغات پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه این محل ها پیش بینی شده ولی متاسفانه بسیاری از افراد به علت عدم آگاهی لازم اقدام به تبلیغ عمومی در درب منازل کرده و زیباسازی شهر را مورد تهدید قرار می دهند.

رئیس اداره زیباسازی شهرداری بجنورد گفت: شیوه ناموزون تبلیغ خدمات از نصب برچسب درب منازل تا توزیع آگهی در سطح شهر ازجمله تخلفاتی است که روزانه با آن درگیر هستیم و به منظر شهری آسیب می زند.

پاکنهاد با اشاره به اینکه شهروندان می توانند نسبت به نصب تبلیغات بر روی ساختمان و یا درب منازل به صورت شخصی شکایت داشته باشند، افزود: با ارجاع تخلفات به مراجع قضایی و برخورد با خاطیان ،امار تخلفات از این دست کاهش یابد.

وی گفت:تاکنون ۷۰ تخلف تبلیغات عمومی توسط ستاد زیباسازی ثبت و بررسی شده است.

وی تصریح کرد: هرساله هزینه های گزافی برای پاکسازی دیوارها از دیوار نوشته یا حذف برچسب ها انجام گرفته و شهرداری طی سنوات اخیر اقدام به اجرای نقاشی دیواری با تصاویر و نقوش اسلیمی و روایی کرده تا موجب بهبود منظر شهری باشد.

رئیس اداره زیباسازی گفت :اگرچه شیوه نصب برچسب از تخلفات شهری محسوب می شود ، متاسفانه بسیاری از افراد شاغل در صنوف باربری و تخلیه فاضلاب اقدام به چاپ برچسب و نصب آن بر دیوارها و درب منازل می کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: کسانی که تمایل به تبلیغات عمومی در سطح شهر داشته حتما با مراجعه به ستاد زیباسازی شهرداری راهکارهای قانونی تبلیغات را دریافت و از صدمه زدن به اموال عمومی خودداری کنند.

ارسال یک پاسخ