Take a fresh look at your lifestyle.

Ikea خانه جنگ زدگان سوری را در معرض دید خریداران قرار داد

0

جنگ داخلی در سوریه و درگیری های گسترده میان تروریست ها و ارتش این کشور از پنج سال پیش تاکنون صدها هزار نفر را آواره و بسیاری دیگر را به کام مرگ کشانده است. در همین راستا بسیاری از نهادها و سازمان های بین المللی تلاش کرده اند تا صدای مردم جنگ زده و آواره سوریه را به گوش جهان رسانده و زمینه تحقق کمک های بین المللی را فراهم کنند.

شرکت تولید لوازم خانگی Ikea با ایجاد ماکت خانه جنگ زدگان سوری تلاش کرده است تا ضمن جلب توجه مشتریان خود، میزان آگهی آنان از وضعیت دشوار مردم سوریه را افزایش دهد.

این شرکت سوئدی با استفاده از این ایده به مشتریان خود یادآوری می کند در شرایطی که آنها برای افزایش راحتی و رفاه خود به فروشگاه های Ikea  مراجعه کرده و محصولات آن را خریداری می کنند، بسیاری از مردم سوریه از نخستین و ضروری ترین وسایل زندگی خود محروم هستند.

درصورتی که از مشتریان شرکت Ikea باشید با فضاهایی که در فروشگاه های این شرکت برای نمایش محصولات در نظر گرفته می شود آشنا هستید، اما در یکی از فروشگاه های بزرگ و برجسته این شرکت در Slependen  نروژ، فضای نمایش محصولات تولیدی این شرکت به موضوع دیگری اختصاص داده شده است.

خانه نیمه ویران یک خانواده جنگ زده سوری با استفاده از بلوک های سیمانی در فضای نمایش محصولات تولیدی این شرکت، فضایی را ایجاد کرده است که هیچ یک از مشتریان انتظار روبه رو شدن با آن را ندارند.

پوسترها و برچسب قیمت نصب شده روی لوازم خانگی موجود در این خانه نیمه ویران سوری به خوبی بیانگر وضعیت اسفناک مردم سوریه است. پوسترهای نصب شده در این خانه پیام هایی از قبیل کمبود دارو، مواد غذایی و آب آشامیدنی سالم را به بازدید کنندگان منتقل می کند.

مدیران شرکت Ikea هدف از انجام این کار را تشویق مردم به ارائه کمک های نقدی به مردم جنگ زده سوریه و کمک به سازمان صلیب سرخ برای تسریع روند امداد رسانی به مردم این کشور ذکر کرده اند.

لازم به ذکر است ماکت ساخته شده از خانه یک خانواده جنگ زده سوری در بزرگ ترین فروشگاه برند Ikea در نروژ دقیقا از روی خانه یک شهروند سوری در شهر دمشق الگوبرداری شده و کلیپ ویدئویی خانه این شهروند نیز در زمان بازدید مراجعه کنندگان از تلویزیون موجود در این خانه پخش می شود.

Snorre Martinsen  مدیرهنری آژانس تبلیغاتی POL  که مجری طرح ماکت خانه جنگ زدگان سوری در فروشگاه Ikea است در این رابطه می گوید: «پس از ملاقات با یک شهروند سوری و شنیدن داستان زندگی آنها در اطراف دمشق تصمیم گرفتیم خانه آنها در حومه دمشق را که در اثر جنگ آسیب دیده بود دقیقا بازسازی کرده و در معرض دید مشتریان شرکت Ikea قرار دهیم.»

وی افزود: «می توانستیم با طراحی یک کاغذ دیواری نیز پیام خود را به مخاطبان مان برسانیم اما تصمیم گرفتیم با ساخت ماکت خانه تخریب شده خانواده سوری صحنه ای اثرگذار خلق کنیم.»

 اظهارات مدیر هنری آژانس تبلیغاتی POL در حالی مطرح می شود که برخی مشتریان این فروشگاه ضمن اثرگذار توصیف کردن ماکت این خانه گفتند هرگز این صحنه را فراموش نخواهند کرد. نصب این ماکت در بزرگ ترین فروشگاه برند Ikea در نروژ بسیار تاثیرگذار بوده و تاکنون ۴۰ هزار نفر از این ماکت دیدن کرده اند. به گفته مقامات صلیب سرخ اقدام اخیر این برند تولید لوازم خانگی سوئدی موجب کمک ۲۲ میلیون یورویی مردم این کشور به مردم سوریه شده است.

 در همین راستا آقای مارتینسن ضمن ابراز رضایت از نتیجه ساخت ماکت مذکور اظهار داشت: «ما روزانه کلیپ های ویدئویی بسیاری از وضعیت مردم سوریه دریافت می کنیم اما هیچ کدام از این کلیپ ها تاثیرگذاری این ماکت را ندارند، چراکه این ماکت مردم را از نزدیک با درد و رنج مردم سوریه آشنا می کند.»

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ