Take a fresh look at your lifestyle.

فضای شهری اصفهان حماسی شد

0


فضای شهری اصفهان حماسی شد

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: شهر اصفهان به مناسبت ۲۵ آبان ماه سالروز حماسه و ایثار مردم اصفهان با نمادهای لاله، حجله شهدا، نورپردازی لیزری و تبلیغات شهری فضاسازی شد.

مهدی بقایی در این باره اظهار کرد: نمادهایی به شکل لاله به یاد شهدای گلگون کفن عملیات محرم سال ۶۱ بر روی تیرهای روشنایی بزرگراه ها و زیرگذرهای سطح شهر نصب شده است.

وی با اشاره به فضاسازی شهر با استند قاب ژس شهدا گفت: این قاب ها سر چهارراه ها و میدان های اصلی شهر نصب شده و یادآور لحظاتی از تشییع شهدای عملیات محرم در روز ۲۵ آبان میان سیل خروشان مردم شهیدپرور اصفهان است.

وی همچنین از نصب حجله های شهدا به صورت ویژه در عرشه پل ۲۵ آبان این شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: تبلیغات شهری در قالب تک پایه و لمپوست به مناسبت این روز بزرگ و با عنوان «۲۵ آبان، روز حماسه و ایثار مردم اصفهان» به صورت گسترده در شهر نصب شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: فضاسازی عرشه پل ۲۵ آبان از ۲۰ تا ۲۵ آبان ماه هرروزه از ساعت ۱۸ تا ۲۴ صورت می گیرد که در این طرح، پیام ها و شعارهای مربوط به ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار به وسیله لیزر نمایش داده می شود.

در عملیات محرم سال ۶۱، یک هزار و ۲۵۰ نفر از رزمندگان به شهادت رسیدند که بیش از ۷۰۰ نفر آن ها از استان اصفهان بودند و سه هزار و ۲۵۰ رزمنده دیگر نیز مجروح شدند.
۳۷۰ نفر از این شهدا در ۲۵ آبان همان سال در سیل خروشان مردم اصفهان و سه یا چهار روز بعد نیز ۲۵۰ شهید دیگر در این شهر تشییع شد. ۲۵ آبان ماه به عنوان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان در تقویم به ثبت رسید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ