Take a fresh look at your lifestyle.

شروع امیدوار کننده Whisper

0

در حالی که بعضی از شبکه های اجتماعی ناشناخته با رویکردهای آزاردهنده به دنبال جذب مخاطب و افزایش درآمد خود هستند، شبکه اجتماعی Whisper می خواهد خود را به عنوان یک شبکه اجتماعی امن معرفی کند و با فراهم کردن محیطی دلپذیر برای کاربرانش زمینه را برای جذب آگهی های تبلیغاتی مهیا سازد.

شبکه اجتماعی Whisper یک استارتاپ آمریکایی نوپاست که چهار سال قبل در لس آنجلس تاسیس شد و این روزها کاربران آن در فضایی تقریبا خصوصی به فعالیت در این شبکه مشغول هستند. مدیران این استارتاپ آمریکایی در ماه سپتامبر سال جاری میلادی تصمیم گرفتند با تاسیس یک دفتر نمایندگی در نیویورک شرکت های تجاری بزرگ را برای ارائه آگهی های تبلیغاتی شان به شبکه اجتماعی Whisper متقاعد کنند.

در حالی که شبکه های اجتماعی عمده و محبوب نظیر فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، اسنپ چت و… این روزها در حال فعالیت بوده و درآمدهای هنگفتی از محل سفارش تبلیغات تجاری به جیب می زنند، Whisper  به آرامی و بدون جنجال های رسانه ای موفق شده است تا تعداد کاربران خود را در مدت زمان کوتاهی به ۲۰میلیون نفر برساند.

این در حالی است که مدیران این شرکت آمریکایی اخیرا اعلام کرده اند که تعداد کاربران شان به ۳۰میلیون نفر افزایش یافته که این موضوع دستاورد بزرگی برای مدیران این استارتاپ چهارساله آمریکایی به شمار می رود.

شبکه اجتماعی Whisper که به امکانات بسیار خوبی برای مقابله با هرزنامه ها و ترول ها مجهز شده، امیدوار است بتواند با حضور در شهر نیویورک شرکت های تجاری را برای سفارش آگهی های تجاری وسوسه کرده و بخشی از درآمدهای شبکه های اجتماعی بزرگ نظیر فیس بوک و اینستاگرام را به خود اختصاص دهد.

در همین راستا برایان لیبلر، نایب رئیس و مدیر بخش تبلیغات و بازاریابی شبکه اجتماعی Whisper اخیرا به همراه استفن دی مین در دفتر نیویورک این شرکت فعالیت خود را آغاز کرده اند تا اهداف تجاری و تبلیغاتی شرکت متبوع شان را محقق سازند.

در همین چارچوب آقای دی مین می گوید: «تاکنون با ۷۰ شرکت و برند تجاری مذاکره صورت گرفته است.» وی در ادامه سخنان خود افزود: «ما به شبکه اجتماعی Whisper به عنوان یک شرکت رسانه ای نگاه می کنیم و قصد نداریم تا سال های سال به عنوان یک شبکه اجتماعی حاشیه ای و گمنام باقی بمانیم.»

شایان ذکر است که باوجود برنامه ریزی های گسترده مدیران شبکه اجتماعی Whisper، برندهای مشهوری نظیر کوکاکولا و کمپانی برادران وارنر از جمله برندهای مشهوری هستند که چندی پیش کارزارهای تبلیغاتی خود را در این شبکه آغاز کرده و تعداد بیشتری از شرکت های تجاری در آینده نزدیک آگهی های تجاری خود را در Whisper منتشر خواهند کرد.

کارشناسان و خبرگان حوزه تبلیغات و بازاریابی معتقدند تلاش Whisper برای کسب سهمی از بازار تبلیغات تجاری سبب آغاز یک رقابت شدید و نفسگیر میان این شبکه اجتماعی نوپا و دیگر شبکه های اجتماعی قدیمی و قدرتمند خواهد شد.

بسیاری از آژانس های تبلیغاتی می گویند که برای آغاز پویش تبلیغاتی برند خود در شبکه اجتماعی Whisper با تردیدهای جدی روبه رو هستند چراکه این آژانس ها از رشد و توسعه کاربران این استارتاپ تازه کار اطمینان ندارند زیرا در حال حاضر شبکه های اجتماعی ناشناخته بسیاری وجود دارند که هرگز به شهرت نرسیده و تنها اقلیتی از کاربران در این شبکه ها فعالیت کرده و بعضا محتوای نامناسبی را تولید و با دیگر کاربران به اشترک می گذارند.

اگرچه Whisper یک شبکه اجتماعی تقریبا ناشناخته است، اما تفاوت عمده آن با دیگر شبکه های اجتماعی تازه کار در سامانه تشخیص هرزنامه ها است؛ جایی که تمامی کامنت ها و پست های کاربران مورد بازبینی قرار می گیرد تا جلوی هرگونه انتشار محتوای نامناسب و توهین آمیز گرفته شده و محیطی آرام و خوشایند برای کاربران فراهم شود.

گفتنی است از جمله امکاناتی که Whisper در اختیار شرکت های تجاری قرار می دهد امکان جلوگیری از انتشار برخی کلمات و جملات خاص به هنگام انتشار آگهی تبلیغاتی است.

ارسال یک پاسخ