Take a fresh look at your lifestyle.

آیا رسانه های اجتماعی به برندینگ شما کمک می کند؟

0

تصوری که اکثر صاحبان کسب و کار نسبت به رسانه های اجتماعی دارند، مبنی بر آن است که با حضور در تمامی آنها به موفقیت بیشتری دست پیدا می کنند. باور اکثریت این است که به علت رایگان بودن این پلتفرم ها و حضور بیش از یک میلیارد کاربر فیس بوک، توییتر و لینکدین رسانه های اجتماعی می تواند به برندینگ آنها کمک کند و حضور در این رسانه ها، امکان دیده شدن برند و تبلیغات آنها را سهولت می بخشد.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که آیا این یک میلیارد کاربر توجهی به برند شما می کنند؟ البته خیر!

بیشترین ایراد رسانه های اجتماعی، محدود کردن گسترش ارتباطات شما است زیرا جهت ارتباط بهتر و تاثیرگذار باید گروه هدف خود را در آنجا مشخص کرده و آنها را به بخش های کوچک تری (براساس مولفه های مشخص) تقسیم کنید. برای مثال تاثیرگذاران در گروه های هدف شما می توانند به عنوان یک بخش دیده شوند زیرا آنها می توانند محرک های خوبی برای جلب توجه مصرف کننده نهایی به شمار آیند.

آنها با کامنت ها و لایک هایی که در صفحات و تبلیغات شما درج می کنند تمایلات مثبت یا منفی را در مصرف کننده نهایی ایجاد کرده و موجب رشد یا کاهش تصویر برند شما در ذهن مصرف کننده می شوند. زیرا اکثر افراد تمایل به خواندن کامنت ها و اظهارنظرها درباره یک موضوع خاص را دارند، حتی اگر نویسنده آن کامنت را نشناسند!

حال با توجه به مطالب فوق، چگونه می توانید رسانه های اجتماعی را در جهت رشد تصویر برندتان به خدمت بگیرید؟

۱- اجتماعی رفتار کنید

رفتار اجتماعی به معنی ساختن یک ارتباط دو طرفه و مستقیم است. زمانی که می گوییم من انسانی اجتماعی هستم به این معنی نیست که در فیس بوک و توییتر فعالیت می کنم، بلکه به معنی استفاده از رسانه ها در جهت ساخت ارتباط با دیگران است. این ارتباطات به شما این فرصت را می دهد به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کرده و بتوانید تعامل بهتری با آنها داشته باشید.

۲- مطابق با گروه هدف تان رفتار کنید

جامعه امروزی بسیار درگیرتر از آن است که زمان و تمایل داشته باشد هر آنچه را که در رسانه ها منتشر می شود مطالعه و بررسی کند. با توجه به انبوه مطالب و آگهی هایی که روزانه در رسانه های اجتماعی منتشر می شود، عکس ها و مطالب ارسالی شما می تواند به عنوان نقطه کوری در رسانه های اجتماعی به حساب آید مگر اینکه آنها را در جهت رفع دغدغه و متناسب با نیاز گروه هدف تهیه کنید.

۳- به محتوای منتشر شده اهمیت دهید

هر چند رسانه های اجتماعی و مطالب منتشر شده در آن می تواند تاثیر زیادی در زندگی بسیاری از مردم نداشته باشد، اما ارتباطات و مطالب شما در این رسانه ها می تواند به عنوان یک علامت مثبت در ضمیر ناخودآگاه مخاطبان تان ثبت شود.

برندهایی که تلاش می کنند محتوای رسانه خود را نامتناسب با علایق و نیاز مخاطبان شان تهیه کنند از فواید این ارتباطات بی بهره می مانند. مخاطبان شما با توجه به اهداف شان اقدام به فالو کردن شما در رسانه ها می کنند و کوچک ترین اشتباه می تواند تصویر برند شما را در جامعه هدف تان مخدوش سازد.

۴- هر مطلب ویروسی دوست داشتنی نیست!

در سال های اخیر شاهد رشد مطالب، عکس ها و فیلم هایی هستیم که به صورت ویروسی گسترش پیدا می کنند و اکثرا توصیه می شود محتوای شما باید موجب انتشار ویروسی شود. اما اصرار ورزیدن به تهیه و تولید این محتوا همیشه کارساز نیست زیرا اکثر افراد دوست ندارند منبع اطلاعاتی خود را فاش کنند، در نتیجه از اشتراک گذاری و انتشار برخی مطالب خودداری می کنند.

ارتباط با نویسنده: www.noadstudio.com

مشاور دیجیتال مارکتینگ

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ