Take a fresh look at your lifestyle.

نگاهی به آگهی پاییزی برند گراد / یک طرح خاطره انگیز

0

با تغییر فصل های سال، کمپین های تبلیغاتی نیز رنگ عوض کرده و چهره جدیدی به خود می گیرند. برند گراد یکی از فعالان حوزه پوشاک است که چندی  است کمپین های تبلیغاتی فصلی را اکران می کند. برند گراد برای فصل پاییز نیز کمپین تبلیغاتی در حال برنامه ریزی و اجرا دارد. گراد برای این کمپین سه طرح تبلیغاتی طراحی کرده که یکی از آنها در حال حاضر از طریق رسانه های مختلف منتشر شده است.برند گراد علاوه بر این کمپین، ویترین فروشگاه های خود را نیز پاییزی کرده و از طریق المان های این فصل به استقبال مشتریان رفته است.

«فرصت امروز» با کمک کمیل زحمتکش، مدیر خلاقیت و ایده پرداز تبلیغاتی به بررسی یکی از طرح آگهی های کمپین پاییزی برند گراد پرداخته است. این طرح آگهی با شعار «گرم بگیرید» اکران شده است. همچنین در ادامه گفت وگویی نیز با گروه اجرایی این کمپین داشته ایم که می خوانید.

ارتباط بهتر مخاطبان با طرح های حسی برندها

کمیل زحمتکش، مدیرخلاقیت و ایده پرداز تبلیغاتی درباره رویکرد تبلیغاتی که چندی  است برندگراد برای ارتباط گیری با مخاطبانش در پیش گرفته می گوید: رویکردی که چندی ا ست برند گراد در تبلیغات خود در پیش گرفته جالب توجه و خوب است. گراد با اجرای رویکرد حسی و بدون به تصویر کشیدن محصولی در طرح آگهی ها، خود را به عنوان برندی حامی به مخاطبان نشان می دهد. مخاطبان معمولا از چنین رویکردهایی لذت می برند و ارتباط بهتری نیز با این طرح آگهی ها برقرار می کنند. زحمتکش درباره ویژوال طرح آگهی پاییزی برند گراد می گوید: انتخاب ایده ویژوال این طرح آگهی جالب و هوشمندانه است.

در این طرح آگهی از طرحی نوستالژیک استفاده شده که برای بسیاری از مخاطبان برند گراد خاطره انگیز است. نکته جالب این ویژوال جنس متریالی  است که برای طراحی استفاده کرده اند. جنس متریال این طرح آنچنان گرم نیست و دقیقا برای فصل پاییز مناسب است. این اتفاق برعکس رویکردی ا ست که برای شعار در نظر گرفته اند یعنی ویژوال یادآور پاییز و شعار حس و حال زمستان را برای مخاطبان یادآوری می کند.

در این طرح آگهی از طرح بافتی نازک که معمولا برای فصل پاییز کاربرد دارد، استفاده شده است که این موضوع حس خوبی به مخاطبان می دهد. علاوه براین المان های به کارگرفته در ویژوال طرح آگهی نیز بجا و جذاب است. کنار هم قرار گرفتن المان آدم ها و فنجان در طرح آگهی نیز خوب است. این ویژوال از اجرای خوبی نیز برخوردار است و طراح به درستی تمامی عناصر طرح را کنار هم قرار داده است.

کم کردن لحن دستوری شعارهای تبلیغاتی

زحمتکش درباره شعار طرح آگهی  پاییزی برند گراد می گوید: شعار «گرم بگیرید» از جمله ای محاوره ای گرفته شده که مخاطبان همگی با آن آشنا هستند و در بیشتر مواقع از آن در صحبت های خود استفاده می کنند اما در طرح آگهی برند گراد این عبارت محاوره ای دستوری شده است. بهتر است در شعارهای تبلیغاتی از لحن دستوری استفاده نشود چون مخاطبان با این سبک جملات ارتباط خوبی برقرار نمی کنند.

برند گراد به نظر این طرح  آگهی ها را به منظور اعلام آغاز فروش محصولات زمستانی خود اکران کرده است. محصولاتی که شاید مناسب فصل پاییز نباشند. بنابراین همین موضوع باعث شده شعار طرح آگهی مورد نظر حال و هوای زمستان را بیشتر از پاییز برای مخاطبان یادآور شود.

انتخاب رنگی متناسب با فصل پاییز

زحمتکش درباره رنگ به کار رفته در طرح آگهی پاییزی گراد می گوید: برای ویژوالی با این کیفیت بهتر بود از رنگی پاییزی استفاده می شد. طراحان با رنگ انتخابی خود کدهایی را برای رمزگشایی طرح آگهی ها به مخاطبان ارسال می کنند. رنگ سبز، رنگ مناسبی برای نشان دادن حس گرما نیست. رنگ انتخابی برای طرح باید متناسب با حس و حال ایده و شعار باشد.

به نظر اگر از رنگ هایی مانند نارنجی و زرد برای این طرح آگهی  استفاده می شد، خروجی بهتر از آب در می آمد. معمولا از رنگ سبز برای طرح آگهی های بهاری که نشان از سرزندگی دارد، استفاده می شود اما در نظر داشته باشید پاییز فصل سرزندگی نیست و معمولا مخاطبان با رنگ های ترکیبی مانند نارنجی و… این فصل را به یاد می آورند. پاییز فصلی احساسی و رمانتیک است و مخاطبان نیز با یکسری المان مشخص این فصل را به یاد می آورند.

در مجموع اگر برای ویژوال خوب طرح آگهی برند گراد، رنگی پاییزی نیز انتخاب می شد، اثربخشی طرح بالاتر می رفت و باعث می شد این طرح یکی از طرح های به یادماندنی در تبلیغات شود. زحمتکش درباره ری سایز کردن طرح آگهی های تبلیغاتی می گوید: ری سایز کردن طرح ها براساس رسانه های مختلف نکته  مهمی  است که معمولا طراحان حرفه ای به آن دقت زیادی دارند.

طراحان حرفه ای از ابتدای ایده پردازی معمولا رسانه  تبلیغاتی را که قرار است طرح آگهی روی آن نصب شود، درنظر می گیرند. گاهی خود رسانه به طراحان ایده می دهد. بنابراین شناخت رسانه برای طراحی از اهمیت زیادی برخوردار است و در نظر گرفتن رسانه و ری سایز کردن طرح براساس آن شیوه استاندارد طراحی است.

ایجاد ارتباطی احساسی با گروه مخاطبان

تنی شاوردیانس، مدیر پروژه کمپین های گراد درباره آگهی فصلی آن می گوید: این طرح آگهی برند گراد نیز مانند طرح آگهی های قبلی این برند در جهت ایجاد ارتباط احساسی  (esp) با گروه مخاطبان اکران شده است. گروه ما مدتی  است کمپین های تبلیغاتی گراد را براساس پیشنهاد فروش احساسی (esp  ) طراحی و اجرا می کند. ایجاد یک ارتباط احساسی برپایه esp کار دشواری نسبت به ایجاد ارتباط براساس usp یا همان پیشنهاد فروش منحصر به فرد بر پایه ویژگی خاص محصول است.

البته در جلسات ایده پردازی کمپین پاییزی گراد پیشنهاد تغییر مسیر و اکران طرح آگهی های محصول محور مطرح شد اما در نهایت تصمیم براین شد که همچنان ارتباط احساسی را با مخاطبان حفظ کنیم. ارتباط احساسی شکل گرفته برای برند اهمیت زیادی دارد و ما تمام تلاش مان را برای حفظ آن انجام می دهیم.  

آگهی برگرفته از تصویر طرح لباسی نوستالژیک است

پیام بهاری، مدیر هنری و خلاقیت کمپین های گراد درباره شعار طرح آگهی پاییزی این برند می گوید: شعار این طرح آگهی از جمله ای محاوره ای که برای تمامی مخاطبان آشنا ست، الهام گرفته شده است؛ شعاری که در ابتدا بسیار آشنا و صمیمانه توجه مخاطب را جلب می کند و در مرحله بعد به همراه تصویر (یک بافت گرم) رمزگشایی و در لایه های بعدی ارتباط تنگاتنگ تصویر و شعار دیده می شود.

بهاری می گوید: قبل از این شعار طرح دیگری را طراحی و نهایی کرده بودیم اما وقتی به این شعار رسیدیم برای مان آنقدر جالب بود که سعی کردیم برای آن ویژوال جدیدی را اجرا کنیم. ویژوال کمپین پاییزی گراد در سه طرح طراحی شده که فعلا فقط یکی از آنها در حال اکران است. ویژوال طرح محیطی گراد نیز براساس شعار و همان رابطه احساسی که قبلا گفتم، طراحی شده است.

علاوه براین ویژوال این طرح آگهی برگرفته از تصویر طرح لباسی نوستالژیک است که بسیاری از مخاطبان با آن خاطره دارند. البته از این طرح لباس در حال حاضر نیز استفاده می شود. قبل از اکران طرح را برای گروه مخاطبان مختلفی نمایش دادیم، آنها نیز اکثرا حس نوستالژیک و خاطرات کودکی را از طرح دریافت کردند. سعی کردیم طرح آگهی دقیقا معنای شعار را یادآور شود و حس گرما را به مخاطبان منتقل کند.

پیوستگی شعار و تصویر در طرح آگهی تبلیغاتی

بهاری درباره طرح آگهی گراد می گوید: اگر به طرح آگهی دقت کنید، ردیف اول آن را یکسری فنجان که بخاری از آنها بلند می شود، تشکیل داده اند. فنجانی از نوشیدنی گرم که حس پاییز را به مخاطبان انتقال می دهد. ردیف دوم طرح را یکسری تصویر آدمک که دور یکدیگر جمع شده اند، تشکیل می دهد که اشاره به ارتباط اجتماعی و دوستانه دارد. آدمک هایی که حس اجتماعی بودن را به مخاطبان یادآوری می کنند. در این طرح از سه کاراکتر استفاده کردیم که حس اجتماعی بودن بهتر نشان داده شود.

بهاری درباره رنگ طرح آگهی محیطی می گوید: رنگ نیز دقیقا متناسب با طرح و حال و هوای آن انتخاب شده است. سبز رنگی  است که پویایی و زندگی را به یاد می آورد. در طراحی معمولا رنگ ها تفاسیر مختلفی دارند و برخی از آنها با خصوصیات مشخصی شناخته  شده اند. سعی براین است رنگی را انتخاب کنیم که تضادی با تصویر و شعار نداشته باشد و همخوان و پیوسته با ویژوال باشد.

البته درنظر داشته باشید که رنگ سبز یکی از مجموعه رنگ هایی است که برای کمپین پاییزی در نظر گرفته شده و طرح های دیگر با ویژوال و رنگ دیگری اکران خواهند شد؛ طرح هایی که پیوستگی میان آنها به دقت رعایت شده تا مخاطبان با دیدن یکی از آنها دیگری را به یاد بیاورند. برای اکران این طرح آگهی از رسانه های محیطی، چاپی و دیجیتال بهره برداری کرده ایم. برای هر رسانه، طرح ها علاوه بر ری سایز شدن لی اوت آنها نیز تغییر کرده است.

ارتباط با نویسنده: nargesfaraji1389@yahoo.com

ارسال یک پاسخ