Take a fresh look at your lifestyle.

ترویج فرهنگ کتابخوانی در تابلوهای شهری

0


ترویج فرهنگ کتابخوانی در تابلوهای شهری

انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان توانست با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تهران و سازمان زیباسازی شهرداری‌ تهران، برای نمایش تعدادی شعار در رابطه با هفته کتاب به توافق برسد.

براساس این توافق، انجمن تعدادی شعار را برای نصب روی بیلبوردها و تابلوهای شهری به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان زیباسازی ارایه داده و امیدوار است که این طرح در هفته کتاب، در کلان‌شهرهای دیگر کشور هم اجرا شود.

در حدود ۳۲ شعار به این منظور درنظر گرفته شده است. این جملات از بین بیش از ۱۱۰ جمله‌ای که ناشران حوزه کودک و نوجوانی که در انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان عضو هستند، و از سوی هیئت مدیره این انجمن انتخاب شده است.

انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، این اقدام را با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر این که همه دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی برای ترویج کتابخوانیِ همراه با تدبر‌ وظیفه دارند و همچنین تاکید ایشان بر اینکه از آموزش و پرورش و مدارس ابتدایی تا دستگاه‌های ارتباط جمعی و تبلیغاتی اعم از مطبوعات و صدا و سیما در ترویج کتابخوانی مسئول هستند، صورت داده است.

شعارهایی که هم‌ اکنون از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان برای نصب بر تابلوهای شهری در اختیار سازمان زیباسازی تهران قرار گرفته است، با بهره‌گیری از جملات بزرگان علمی، فرهنگی، سیاسی و …. انتخاب شده است.

ترویج فرهنگ کتابخوانی و گرایش جامعه به مطالعه بیشتر و درنتیجه ارتقای فرهنگ عمومی، در این طرح، مد نظر انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان کشور بوده است.

انجمن نامبرده برای بیشتر شعارها، پوستری طراحی کرده که انحصارا بیانگر هر یک از شعارهاست. این شعارها و پوسترها هم‌اکنون آماده استفاده برای هفته کتاب، در تمامی نقاط ایران است.

هفته کتاب امسال از ۲۴ آبان تا یکم آذر در کشور برگزار خواهد شد و انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان ایران در این هفته برنامه‌های متنوعی را اجرا خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ